2015-06-22, 00:41
Medlem
Chestbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
En joint/spliff är lättast att röka som första gångare! Det kan bli lite kraxigt med pipa etc.
Ett till två bloss är en bra start, avvakta ca 15 minuter för att känna av eventuell effekt.
/repeat typ.

Det du kommer känna är en avslappnad i kroppen du aldrig riktigt känt förut, jag brukar förklara det som så här typ;

När du är i nyktert tillstånd och du kopplar av, så är man ändå typ 20% spänd i kroppen p.ga daglig stress och ansträngningar som kommer från att bara vara en människa. När du röker cannabis för första gången (Och alla andra gånger ofc) och effekterna tar vid så är det som att du känner dig 100% avkopplad istället för de där 80% som du varit van med hela ditt liv typ.

Då jag antar att du ska röka det så kommer du känna av effekten ganska omedelbart. Men ibland kan det ta ett par gånger för att få igång på canabinoid systemet, så även om du inte känner något direkt så avvakta minst 15 minuter innan du försöker igen.

Det är bättre att inte bli hög eller bara för lite, jämfört med för mycket.

Helt klockrent beskrivet!
Citera
2015-06-22, 13:30
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
En joint/spliff är lättast att röka som första gångare! Det kan bli lite kraxigt med pipa etc.
Ett till två bloss är en bra start, avvakta ca 15 minuter för att känna av eventuell effekt.
/repeat typ.

Det du kommer känna är en avslappnad i kroppen du aldrig riktigt känt förut, jag brukar förklara det som så här typ;

När du är i nyktert tillstånd och du kopplar av, så är man ändå typ 20% spänd i kroppen p.ga daglig stress och ansträngningar som kommer från att bara vara en människa. När du röker cannabis för första gången (Och alla andra gånger ofc) och effekterna tar vid så är det som att du känner dig 100% avkopplad istället för de där 80% som du varit van med hela ditt liv typ.

Då jag antar att du ska röka det så kommer du känna av effekten ganska omedelbart. Men ibland kan det ta ett par gånger för att få igång på canabinoid systemet, så även om du inte känner något direkt så avvakta minst 15 minuter innan du försöker igen.

Det är bättre att inte bli hög eller bara för lite, jämfört med för mycket.
Tack så jättemycket för infon! Känns bra mycket tryggare i vad som kommer att ske nu. Vi kommer, precis som du är inne på, att röka joints. Ska ta det lugnt i början och hellre få en skön känsla än att bli hög som ett hus direkt. Vill ju ha en bra förstaupplevelse!
Citera
2015-06-22, 22:43
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirlosbrorsa
Tack så jättemycket för infon! Känns bra mycket tryggare i vad som kommer att ske nu. Vi kommer, precis som du är inne på, att röka joints. Ska ta det lugnt i början och hellre få en skön känsla än att bli hög som ett hus direkt. Vill ju ha en bra förstaupplevelse!
När du skriver "joints" är det då riktiga joints med bara grönt? Eller med tobak? Just curius
Citera
2015-06-22, 23:34
Medlem
Pirlosbrorsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
När du skriver "joints" är det då riktiga joints med bara grönt? Eller med tobak? Just curius
Inte helt hundra hur vi kommer göra. Vad rekommenderar du?
Citera
2015-06-22, 23:55
Medlem
stonedbybongs avatar
Citat:
Som första gång rekommenderar jag med tobak i. Går åt mindre w, smaken blir inte allt för hård för din hals. Röker du rent, brukar man ha i mer för o få dom fetare, ni lär nog hosta en del isf.
Skulle börja med tobak iallfall, sen får ni utgå från det!

peace
Citera
2015-06-23, 11:33
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Tror inte ni har något annat val än att köra med tobak, Om ni nu inte är uppemot 10 styck som ska dela.
Citera
2015-06-23, 14:46
Medlem
Red-Pandas avatar
En polare frågade mig om jag kunde sköta om hans plantor då han skulle på semester.

Dom är i ett väldigt tidigt stadie, själva längen på plantorna är ca 5cm och bladen är ca 1cm, och jag har aldrig odlat förut och polaren han bara förklara som hastigast innan han var tvungen att åka iväg igen.

Plantorna skulle vara några slags autoflowers och skulle i stort sätt klara sig själva. Jag skulle bara vattna dom när jorden var torr (trycka ner ett finger och känna) samt så fick jag en lampa som jag kopplade in och hängde ungefär 20 cm ovanför dom.

Jag har försökt läsa lite på internet och lampan som jag fick (någon slags LED lampa) ska tydligen vara på i ca 18 timmar sen avstängd i 6 timmar och sedan repetera.

Jag skulle sätta ut dom ute i helgen men jag har läst lite att dom kan dö av chock?

Är det något speciellt man måste tänka på nu så jag inte har ihjäl hans plantor?

Såhär ser det ut nu:
http://anony.ws/image/DQBE
http://anony.ws/image/DQBS
Senast redigerad av Red-Panda 2015-06-23 kl. 15:07.
Citera
2015-06-23, 21:38
Medlem
Första gången är det bäst att ta ett bloss, sen invänta effekt, ta de lungt bara. Mera bloss tills nöjd. För att få ett feel till höget

är du i en garanted bra miljö med glädje, skratt osv så behöver du inte ta det lika "försiktigt" men det är lätt att röka sig alldeles för veck första gångerna
Citera
2015-06-23, 22:21
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
En polare frågade mig om jag kunde sköta om hans plantor då han skulle på semester.

Dom är i ett väldigt tidigt stadie, själva längen på plantorna är ca 5cm och bladen är ca 1cm, och jag har aldrig odlat förut och polaren han bara förklara som hastigast innan han var tvungen att åka iväg igen.

Plantorna skulle vara några slags autoflowers och skulle i stort sätt klara sig själva. Jag skulle bara vattna dom när jorden var torr (trycka ner ett finger och känna) samt så fick jag en lampa som jag kopplade in och hängde ungefär 20 cm ovanför dom.

Jag har försökt läsa lite på internet och lampan som jag fick (någon slags LED lampa) ska tydligen vara på i ca 18 timmar sen avstängd i 6 timmar och sedan repetera.

Jag skulle sätta ut dom ute i helgen men jag har läst lite att dom kan dö av chock?

Är det något speciellt man måste tänka på nu så jag inte har ihjäl hans plantor?

Såhär ser det ut nu:
http://anony.ws/image/DQBE
http://anony.ws/image/DQBS

Autos är starka och jag tror de kommer klara av en omplantering fint. Har för mig att det är bäst och göra omplanteringen när solen gått ner dvs på kvällen. Sen är det precis som du säger 18/6 och vattna när jorden är torr, mer jobb än så krävs inte i det tidiga stadiet.
Citera
2015-06-23, 22:24
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiljm00
det är lätt att röka sig alldeles för veck första gångerna

Man får passa på att bli dunder bäng första gångerna. Det är ett once in a Life time! sedan tar toleransen över
Citera
2015-06-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Man får passa på att bli dunder bäng första gångerna. Det är ett once in a Life time! sedan tar toleransen över

Alla är inte heller jävla inbitna pundare som vill röka sig till ett jävla apstadie så man bara sitter och dreglar heller din jävla knarkare
Citera
2015-06-23, 22:26
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reigns
Alla är inte heller jävla inbitna pundare som vill röka sig till ett jävla apstadie så man bara sitter och dreglar heller din jävla knarkare

Bara för att du sneade och skrek av rädsla så behöver inte alla andra göra det.
Alla är inte färskingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in