2015-08-07, 00:14
Medlem
TeslaTeslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Det går inte se. En trea av ett kompakt hasch kan vara hälften så stor som en trea torrt poröst hasch och samma gäller för gräs.
Kan jag förvänta mig något i storleken av min tumnagel?
Citera
2015-08-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaTesla
Kan jag förvänta mig något i storleken av min tumnagel?

Nej större än så är det nog om det inte är ett riktigt kompakt hasch.
Det är svårt att säga storleken eftersom alla bitar är olika men får du runt 3 kubikcentimeter så är du nära.
Citera
2015-08-07, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TeslaTesla
Ska köpa 3 gram. Hur mycket borde det till synes vara? Kan någon visa en bild? Jag brukar inte röka rätt så ofta. Känns rätt så konstigt att ta med sig en våg liksom.. Haha
De flesta brukar inte blåsa sina kunder. Av rätt så uppenbara anledningar. Är du fortsatt nojjig kan du hitta en våg för några hundringar.
Det funkar också att handla av någon som inte är helt dumihuvet.

Och om du blir lurad på en femtiolapp vad ska du göra då? Spelar det nån roll om du röker så sällan. 3g räcker ganska långt om man bara ska röka en gång.

Var nöjd med dina 2,5-3,1g Tjafsa om några tior mår ingen bättre av. Handla av någon annan om du tror den här snubben tänker blåsa dig.

Faktiskt så du borde vara mer orolig för att det verkligen är röka du får. En polare till mig skvätte lite rakvatten på torkad lever (hundgodis) och sålde det till några nybörjare en gång (ja dålig stil men vi var små) mest för att jävlas (dom var idioter). Det bulla är att han tvingades röka med dom
Men tydligen funkade det bra för dom. Dom blev "helt fjuttade"

Skaffa bra kran eller handla på nätet.
Citera
2015-08-08, 01:16
Medlem
erkefiendes avatar
Jag ska resa till prag till veckan. Säg att jag vill ha med lite "hippie sallad" hem, jag köper en bit och skickar hem till min adress med post, dock skriver jag bara adressen, ingen avsändare etc, inget som kan knyta mig till paketet.

Vad riskerar jag??
Citera
2015-08-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkefiende
Jag ska resa till prag till veckan. Säg att jag vill ha med lite "hippie sallad" hem, jag köper en bit och skickar hem till min adress med post, dock skriver jag bara adressen, ingen avsändare etc, inget som kan knyta mig till paketet.

Vad riskerar jag??

Du riskerar att få ett brev hem ifrån tullen och eventuellt ett förhör och husrannsakan om det gäller större mängder.
Det är bara neka så lägger dom ner utredningen.
Citera
2015-08-08, 19:12
Medlem
Jag blir fan alltid täppt i näsan av att röka gräs. Något som händer er också? Rökt i ca 10 år men röker bara i perioder, tex 5-10g följt av en/några veckors uppehåll. Men varje gång jag röker på nytt så snorar näsan igen också.

Tänkte först om det vore en lätt allergi eller så, men är varken pollenallergiker eller allergisk mot något annat vad jag vet. Får inga andra "bieffekter" heller.
Citera
2015-08-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nup
Jag blir fan alltid täppt i näsan av att röka gräs. Något som händer er också? Rökt i ca 10 år men röker bara i perioder, tex 5-10g följt av en/några veckors uppehåll. Men varje gång jag röker på nytt så snorar näsan igen också.

Tänkte först om det vore en lätt allergi eller så, men är varken pollenallergiker eller allergisk mot något annat vad jag vet. Får inga andra "bieffekter" heller.

Det är fullt normalt!
Citera
2015-08-08, 19:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille9696
Det är fullt normalt!
Jag har då aldrig varit med om det. Jag får sämre syn, misstänker att det beror på att ögonmusklerna slappnar av, och blodtrycket kan sjunka så att jag kan frysa en stekhet sommardag. Men täppt i näsan? Aldrig.
Citera
2015-08-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har då aldrig varit med om det. Jag får sämre syn, misstänker att det beror på att ögonmusklerna slappnar av, och blodtrycket kan sjunka så att jag kan frysa en stekhet sommardag. Men täppt i näsan? Aldrig.

Jag blir täppt, är pollenallergiker
Citera
2015-08-08, 19:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ODERTH
Jag blir täppt, är pollenallergiker
Då är det ju förmodligen din allergi som är problemet. Att påstå att något är vanligt kräver ju att man råkar ut för det utan att man är allergisk eller något liknande.
Citera
2015-08-08, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Då är det ju förmodligen din allergi som är problemet. Att påstå att något är vanligt kräver ju att man råkar ut för det utan att man är allergisk eller något liknande.

Missade detta i hans kommentar "Tänkte först om det vore en lätt allergi eller så, men är varken pollenallergiker eller allergisk mot något annat vad jag vet."
Citera
2015-08-08, 21:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ODERTH
Missade detta i hans kommentar "Tänkte först om det vore en lätt allergi eller så, men är varken pollenallergiker eller allergisk mot något annat vad jag vet."
Första tanken är ju just annars allergi. Sen man kan ju faktiskt vara överkänslig mot cannabis, konstigare saker händer hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in