2016-09-29, 15:20
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostia
Lite udda fråga kaste: är det nån risk med att röka hasch det kommit herrparfym på? luktar lite om röken.

hmm, tror inte det är bra. Men samtidigt så lär du inte dö heller.
Testa & tvätta det lite lätt med en blöt trasa.

Är det mycket, eller bara en knatch?
Citera
2016-10-01, 01:20
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Haft min vappe i snart 2 månader och stormtrivs! Lite funderingar och dumma frågor för att göra rökandet bättre/effektivare:

1. Djupa bloss och hålla kvar eller blåsa ut fort?
2. Ska man ta bloss hela tiden eller lite då och då? Min stänger av efter 5 minuter och jag brukar sitta och blossa hela tiden
3. Ska man röka upp så fort som möjligt om man vill slockna fort till sömn?
4. Hur många gånger kan man vappa 0.15 brunt innan det blir verkningslöst.
Citera
2016-10-01, 08:44
Medlem
Puffpazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Haft min vappe i snart 2 månader och stormtrivs! Lite funderingar och dumma frågor för att göra rökandet bättre/effektivare:

1. Djupa bloss och hålla kvar eller blåsa ut fort?
2. Ska man ta bloss hela tiden eller lite då och då? Min stänger av efter 5 minuter och jag brukar sitta och blossa hela tiden
3. Ska man röka upp så fort som möjligt om man vill slockna fort till sömn?
4. Hur många gånger kan man vappa 0.15 brunt innan det blir verkningslöst.

Djupa bloss, håll kvar röken ett litet tag. Om det gör dig mer beng är jag osäker på, (tror det finns nån studie på att detta är myt) jag gör det för att jag gillar det.

Om du ska puffa på hela tiden är upp till dig, jag har polare som röker snabbt och polare som drar tre bloss i sin takt, sedan passar han den. Men om du röker själv så är det ju bara att röka på, i din takt som du gör nu.

Tror inte det spelar någon roll, individuellt tror jag. Jag blir mer sänkt av att röka 2-3 joppar på några timmar än att röka en gås snabbt för att sedan däcka.

Verkningslöst? Det enda jag kan tänka mig är att din tolerans blir högre, att du måste dra i lite mer hasch eller röka oftare. Flummigt svar jag vet
Citera
2016-10-01, 11:55
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpazz

Verkningslöst? Det enda jag kan tänka mig är att din tolerans blir högre, att du måste dra i lite mer hasch eller röka oftare. Flummigt svar jag vet

Svårt att förklara men vi säger att man lägger i 0.15g hur lång tid tar det tills man typ kramat ur innehållet och inte får någon effekt av rökat? Så man inte sitter i flera timmar och bara suger in luft
Citera
2016-10-01, 20:49
Medlem
Pixm0s avatar
Vad händer med studentlägenhet och CSN om man blir tagen pga. bruk av cannabis?
Citera
2016-10-02, 10:22
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Vad händer med studentlägenhet och CSN om man blir tagen pga. bruk av cannabis?

Beror lite på hur du väljer att lösa situationen. Är du tidigare ostraffad, blev tagen
på gatan pga din starka cannabis arom. Så lär det bara bli böter, någon prick.

Men körde du bil, rökte öppet, blev tagen under våld.
Då lär de inte bli så lätt.

Så det beror på faktiskt. Du kan kolla vad det är för regler som din studentlägenhet följer,
CSN borde inte lägga sig i. (du kan ringa & fråga anonymt)
Citera
2016-10-02, 13:01
Medlem
Spaztastiks avatar
Jag trodde jag skrev här igår, men uppenbarligen inte.

Det är så att jag inväntar ett sample på röka. Var minst 3 år sedan jag rökte.
Har inge rullpapper, ingen pipa och ingen bong. Det jag har är några cigg.
Har någon nått smart tips på hur jag skall röka på bästa och smidigaste sättet?

Tömma en cigg och blanda med hasch och stoppa tillbaka i ciggen? Ta ut filtret och göra ett eget?

Vill minnas att i mina yngre dagar tog vi en burk och gjorde en liten grop längst ner på burken och pickade hål så man fick en burkpipa.

Vill bara ha ett smidigt och enkelt sätt att röka, orkar inte hålla på att bygga en bong eller nå. Kan man göra en egen vaporizer eller något?

mvh
Citera
2016-10-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaztastik

Tömma en cigg och blanda med hasch och stoppa tillbaka i ciggen? Ta ut filtret och göra ett eget?

Vill minnas att i mina yngre dagar tog vi en burk och gjorde en liten grop längst ner på burken och pickade hål så man fick en burkpipa.

Vill bara ha ett smidigt och enkelt sätt att röka, orkar inte hålla på att bygga en bong eller nå. Kan man göra en egen vaporizer eller något?

mvh

man kan röka på ett häftstift under ett glas. finns beskrivning nånstans i tråden.
Eller så kan du gå till en tobaksaffär och handla rullpapper filter gör du av att vika en liten kartongbit bara
Eller baka nåt najs på det
Citera
2016-10-02, 14:00
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaztastik

mvh

Jag hade nog som kenozoikum skrev att du ska gå & handla papper.

Annars så skrev jag 1-3 sidor tillbaks hur man smidigt röker hasch utan papper eller tobak.
Du behöver då en nål & något som du kan suga i dig röken genom(typ sugrör,pipa)

Sen finns det om du absolut vill röka med tobak att du kan göra en "stealth-cigg".
Då tar du en cigg tömmer innehållet(tobaken) utan att ta sönder pappret.
Sen meckar du, sen "häller" du i mecket i den tomma ciggen.

Eller tar du & fyller din diskho med vatten en bra bit upp.
Ta sen & klipp sönder en petflaska i botten.
Sen tar du folie & gör en kopp utav den sen sätter där korken ska vara & tada
du har en gravitybong mitt i köket
Citera
2016-10-02, 14:57
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimpen!!
Beror lite på hur du väljer att lösa situationen. Är du tidigare ostraffad, blev tagen
på gatan pga din starka cannabis arom. Så lär det bara bli böter, någon prick.

Men körde du bil, rökte öppet, blev tagen under våld.
Då lär de inte bli så lätt.

Så det beror på faktiskt. Du kan kolla vad det är för regler som din studentlägenhet följer,
CSN borde inte lägga sig i. (du kan ringa & fråga anonymt)
Okej, tack för svar. Så det är alltså skillnad på om man blir tagen under själva "akten" (röka öppet) jämfört med om man bara blir tagen då man är påverkad (går på gatan)?
Citera
2016-10-02, 15:20
Medlem
Kalkon77s avatar
Är hasch farligare än gräs? Och isåfall varför?
Citera
2016-10-02, 17:05
Medlem
Klimpen!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixm0
Okej, tack för svar. Så det är alltså skillnad på om man blir tagen under själva "akten" (röka öppet) jämfört med om man bara blir tagen då man är påverkad (går på gatan)?

Ja & nej. Ska egentligen inte göra någon skillnad inför lagen, men när man läst & hört
av folk som åkt dit ang cannabis. Så är det alltid olika pga diverse anledningar, förmildrande omständigheter, ja hur man hanterar hela situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Är hasch farligare än gräs? Och isåfall varför?

Nej, är det korta svaret. Hasch & gräs är samma sak, bara i olika tillstånd.
Precis som vatten & is är samma sak, men bara i olika tillstånd.

Hasch är THC-kristaller som utvunnits ur gräset. (finns olika sätt att extrahera)

Enda sättet som om hasch skulle vara farligare är t.ex om någon blandar ut haschet med något "annat" för att göra ett hekto till 1.5 hekto. Därmed öka sin vinst. Då är det de som är något "annat" som är farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in