2015-06-21, 02:00
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?

Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?

En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?
Är det bättre att köpa sin fru inomlands? Vad betalade du för din och använde du blocket.se eller någon annan sida på Internet?

Det är för övrigt den absolut sämsta stavning jag skådat under veckan. Så full kan man inte vara och samtidigt vara förmögen att knappa på en telefon.

(FB) Språkindex. Vanliga frågeställningar och viktiga trådar i Språkforumet.
Citera
2015-06-21, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
kul hörredu, du tror inte jag hittar deras sida själv…Var står det att de är: "antivita"?

De har plockat bort det som första rubrik. Hur som helst: http://feministisktinitiativ.se/politik/feministisk-antirasism/

Antivit/antivitt förekommer sex gånger på den sidan.
Citera
2015-06-21, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Men är du en åsna? SW säger att rasism bottnar i kasst intellekt och dålig utbildning, jag svarade att de inte alls är så eftersom några av historiens intelligentaste och utbildade människor var rasister.

Sen att din hjärna inte kan förstå och fatta att Linné var rasist är ditt problem tyvärr.

och jag syftade självfallet på våra dagars rasister med tillgång till vår tids all fakta i saken samt historia, att man då fortsätter att tro att människro går att dela upp i bra och dåliga grundat på antal pigment i huden är ju tragiskt enfaldigt.

Linné har en väldigt bra ursäkt, det har fasen inte nån liten rasseskit på FB anno 2015 längre.
Citera
2015-06-21, 02:07
Medlem
Citat:
och jag syftade självfallet på våra dagars rasister med tillgång till vår tids all fakta i saken samt historia, att man då fortsätter att tro att människro går att dela upp i bra och dåliga grundat på antal pigment i huden är ju tragiskt enfaldigt.

Linné har en väldigt bra ursäkt, det har fasen inte nån liten rasseskit på FB anno 2015 längre.

Hade Linné personkryssat Åsa Romson? Det här sidospåret leder ingenstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
De har plockat bort det som första rubrik. Hur som helst: http://feministisktinitiativ.se/politik/feministisk-antirasism/

Antivit/antivitt förekommer sex gånger på den sidan.

??? nej det förekommer ingenstans…jag har läst igenom samt sökt…
nope…

?
Citera
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derryl
Det känns larvigt med folk som måste etikettera sig med ord som feminist ,antirasist osv.. ( Se hur GOD & PK jag är )!! Pretensiösa fjantar ! Typ Filip & Fredrik

Man springer inte runt och säger jag är "antitjuv" "antivåldtäktsman" osv. När Gudrun S. saknade mediauppmärksamheten paketerade hon om kommunismen i ny skrud.

Ahahah jag dör dagens absolut antitråkigaste
Citera
2015-06-21, 02:09
Medlem
Citat:
??? nej det förekommer ingenstans…jag har läst igenom samt sökt…
nope…

?

Jo, sex gånger får jag det till med hjälp av sökverktyget.

Ordet "vit" eller "vitt" förekommer fem eller sex gånger. Inte så konstigt eftersom partiet är 1) antivitt 2) feministiskt.
Citera
2015-06-21, 02:18
Medlem
Citat:
Men är du en åsna? SW säger att rasism bottnar i kasst intellekt och dålig utbildning, jag svarade att de inte alls är så eftersom några av historiens intelligentaste och utbildade människor var rasister.

Sen att din hjärna inte kan förstå och fatta att Linné var rasist är ditt problem tyvärr.

Må så vara men att säga att rasister har kass intelligens och dålig utbildning är ju inte riktigt sant! eftersom det finns många intelligenta människor och utbildade som är just det rasister... Lika lite som det är sant att säga så om antirasister.

Finns väl gott om skäl att vara rasist om du vinner politiska poäng på det? och lika många skäl att inte vara det om du vinner politiska poäng på det. Ja och så många hot som Obama fått tagit emot tror jag ingen annan president fått mottaga bara de säger det mesta om synen på människor emellan.

Att det finns större skillnader mellan olika människoraser finns det bevis för, varför tror du annars mörkhyade människor är så bra på löpning tex medans vita är bättre på simning? Det finns olika mediciner beroende på om du är vit,svart eller gul.

Tror bestämt jag skrev kasst intellekt, vilket hör ihop med kass utbildning.
Och jag vidhåller nog detta, rasism och intellekt hör inte ihop.

är man verkligen rasist om man bara är det pga populism?
Vänta bara till Hillary blir president…då jävlar kommer du få se på hot, offentliga trakasserier och massiv nedsvärtning i amerikanska medier.

Och dessa skillnader finner du också mellan folk med samma pigmentering eller hur?
och inte fasen sitter du och klankar ner hårt mot vita gubbar som springer långsamt för att höja vita gubbar som springer snabbt till skyarna som bättre människor än de förstnämnda? eller?
De bästa sprintrarna i världen både de mer explosiva och de segaste är svarta ja.
Tycker du att detta är ett tillräckligt gott skäl för att vita kvinnor ska spottas på för att de ligger med Bolt ex?

man baxnar verkligen ibland på detta forum...
Citera
2015-06-21, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jo, sex gånger får jag det till med hjälp av sökverktyget.

Ordet "vit" eller "vitt" förekommer fem eller sex gånger. Inte så konstigt eftersom partiet är 1) antivitt 2) feministiskt.

haha men jösses "vitt" eller "vit" är inte helt samma sak som "antivit"
eller trodde du det?
Citera
2015-06-21, 02:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Tror bestämt jag skrev kasst intellekt, vilket hör ihop med kass utbildning.
Och jag vidhåller nog detta, rasism och intellekt hör inte ihop.

är man verkligen rasist om man bara är det pga populism?
Vänta bara till Hillary blir president…då jävlar kommer du få se på hot, offentliga trakasserier och massiv nedsvärtning i amerikanska medier.

Och dessa skillnader finner du också mellan folk med samma pigmentering eller hur?
och inte fasen sitter du och klankar ner hårt mot vita gubbar som springer långsamt för att höja vita gubbar som springer snabbt till skyarna som bättre människor än de förstnämnda? eller?
De bästa sprintrarna i världen både de mer explosiva och de segaste är svarta ja.
Tycker du att detta är ett tillräckligt gott skäl för att vita kvinnor ska spottas på för att de ligger med Bolt ex?

man baxnar verkligen ibland på detta forum...

Säg det till David Duke också!

Nej men är man antirasist om man är det pga populism?
Tror inte Hillary Clinton kommer att bli president! tyvärr.

Har jag klankat ner på svarta människor? isåfall var vänlig och länka där jag klankat ner på dessa! jag säger bara fakta, att de finns biologiska skillnader mellan svarta och vita och vita och gula och svarta och gula.
Jag har ingen åsikt om vad andra människor gör eller inte gör! själv bryr jag mig inte så länge jag slipper bli involverad, jag är ingen förmyndare åt kvinnor, för mig får de knulla med vem de vill.

Ja man baxnar åt vilka slutsatser du drar om mig, pga att jag påtalar dig om skillnader mellan de olika människoraserna som faktiskt existerar.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-06-21 kl. 02:26.
Citera
2015-06-21, 02:29
Medlem
Citat:
Säg det till David Duke också!

Nej men är man antirasist om man är det pga populism?
Tror inte Hillary Clinton kommer att bli president! tyvärr.

Har jag klankat ner på svarta människor? isåfall var vänlig och länka där jag klankat ner på dessa! jag säger bara fakta, att de finns biologiska skillnader mellan svarta och vita och vita och gula och svarta och gula.
Jag har ingen åsikt om vad andra människor gör eller inte gör! själv bryr jag mig inte så länge jag slipper bli involverad, jag är ingen förmyndare åt kvinnor för mig får de knulla med vem de vill.

Ja man baxnar åt vilka slutsatser du drar om mig, pga att jag påtalar dig om skillnader mellan de olika människoraserna som faktiskt existerar.

Skulle säga man var en opportunist och ganska ryggradslös.
Jag skrev inte att du hade gjort det, jag använde en retorisk "bild".
Citera
2015-06-21, 02:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Skulle säga man var en opportunist och ganska ryggradslös.
Jag skrev inte att du hade gjort det, jag använde en retorisk "bild".

Som de flesta av våra politiker idag med andra ord!

Okej är ganska trött, ber om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in