2015-06-21, 02:39
Medlem
Sakteligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?

Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?

En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?
En sak som verkligen är ologisk är feministernas (i synnerhet FI) vurmande för massinvandringen vi har idag, med den kommer en kvinnofientlig kultur och en snedvriden syn på kvinnan överlag. Någonstans på vägen har feministerna valt att blunda. Tror dessutom inte speciellt många är oroliga för att analfabeterna vi lassar in i Sverige skall ta våra jobb. Vilka kvinnor tar de? Fråga du 10000 svenska, blonda tjejer vad de väljer mellan en analfabet från Somalia och en Svensk kille. Du kommer bli förvånad.

Ja, du har överreagerat, föga förvånande.
Citera
2015-06-21, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
haha men jösses "vitt" eller "vit" är inte helt samma sak som "antivit"
eller trodde du det?

Nej, det trodde jag inte. Vad jag menar är att det inte är konstigt att ordet vit förekommer där även antivit förekommer.
Citera
2015-06-21, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Som de flesta av våra politiker idag med andra ord!

Okej är ganska trött, ber om ursäkt.

Nu får det räcka.
Citera
2015-06-21, 03:50
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Hur skulle "anti-feminism" bero på dålig självkänsla? Feminister tror på konspirationsteorier, ser "systematiskt strukturellt förtryck" från att de vaknar på morgonen tills de går till sängs vid kvällen. Ni förklarar alla era tillkortakommanden med att ni är offer och förespråkar systematisk utrotning av vita heterosexuella män. Nej du, om det är någon som är osäker, har dålig självkänsla och hatar så är det Gudrun Schyman och hennes gelikar, inte "vi Sverigedemokrater som hatar invandrare".
Varför svävar du ut från ts?
Vad med feminismen är manshatande och förtryckande?
Citera
2015-06-21, 03:59
Medlem
El Capitanos avatar
feminism = könsrasism & manshat
Citera
2015-06-21, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Varför svävar du ut från ts?
Vad med feminismen är manshatande och förtryckande?

Citera
2015-06-21, 06:09
Medlem
Jag är antifeminist och kvinna. Jag ser hellre att vi hyllar och uppskattar könens olikheter istället för att försöka jämställa två helt olika individer.

En man och en kvinna kan aldrig jämställas då vi inte är lika (förutom det faktum att vi är däggdjur).

Sen är jag iofs Sverigedemokrat med. Jag är inte rasist, då jag inte anser att min ras är bättre än någon annan. Men jag anser dock att jag inte har råd att hjälpa hela världen. Jag vill inte ha en salig blandning av religioner här, för det är bevisat att det inte fungerar (läs Samuel Huntington, Civilisationernas kamp: mot en ny världsordning).
Citera
2015-06-21, 06:54
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
haha men jösses "vitt" eller "vit" är inte helt samma sak som "antivit"
eller trodde du det?

Byt ordet vit mot svart istället, då är det enligt samhället plötsligt rasistiskt. Varför skulle vita eller svarta människor behandlas olika? Förklaringen är att FI delar upp människor i grupper värre än något annat parti, i både män/kvinnor och vita/icke-vita. I en betydligt större skala än SD. Just därför är jag inte heller feminist, jag är för jämställdhet. FI är inte det. Och inte MP eller V heller för den delen, även om FI är mer extremistiska i sitt manshat och rasism mot vita.

Citat:
Ursprungligen postat av 469127
Jag är antifeminist och kvinna. Jag ser hellre att vi hyllar och uppskattar könens olikheter istället för att försöka jämställa två helt olika individer.

En man och en kvinna kan aldrig jämställas då vi inte är lika (förutom det faktum att vi är däggdjur).

Sen är jag iofs Sverigedemokrat med. Jag är inte rasist, då jag inte anser att min ras är bättre än någon annan. Men jag anser dock att jag inte har råd att hjälpa hela världen. Jag vill inte ha en salig blandning av religioner här, för det är bevisat att det inte fungerar (läs Samuel Huntington, Civilisationernas kamp: mot en ny världsordning).

Låter som en sund inställning, och det är bra att det finns kvinnor som är emot feminism som i princip alltid grundar sig i efterbliven vänsterpolitik. Tycker det var synd när Paula Bieler från SD sa i TV att hon nu kallar sig för feminist, trots att jag vet att hon har vett beyond de flesta politiker
Citera
2015-06-21, 07:03
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Det finns nästan inga rasister på Flashback.

En rasist är någon som talar om en hierarki av "högre" och "lägre" raser där de lägre ska tjäna de högre eller kanske utrotas. Läs definitionen på "rasism" i Nationalencyclopedin. Bara ett fåtal tokar på Flashback är rasister.

Att påpeka att det finns skillnader mellan olika kulturer är inte rasism. Det är en självklarhet.

Att påpeka att både människors kroppar och deras beteende påverkas av gener är inte rasism. Det är gymnasiebiologi.

Att påpeka att egenskaper går i arv är inte rasism. Det är högstadiebiologi.

Att använda slanguttryck för olika etniska grupper är inte rasism. Det är förkortningar. Istället för att säga "ung man från Mellanöstern eller Nordafrika som uppehåller sig i Sverige" säger folk "babbe" på Flashback. "Etniska svenskar" förkortas ofta "svennar" så vi är lika "drabbade" som någon annan.

Att vara emot hög invandring är inte rasism. Det är realism.

Att tycka att alla folk borde ha rätten till ett eget land där de kan leva som de vill är inte rasism. Det är FNs deklaration om mänskliga rättigheter.
Citera
2015-06-21, 07:22
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?

Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

eller har jag bara över reagerat tror ni det är ett typisk WT problem som inte gäller hela samhället?

En sak till som är ologisk, dem är mot invandring men samtidigt köper många sina fruar utomlands. Fruimporten är enorm, förklaring?
DU har givetvis helt rätt. Män som hatar kvinnor (antifeminister) hatar oftast också dem som har annan hudfärg eller tom hårfärg. Osäkerhet och mindervärdighetskänslor gentemot den segrande genusrörelsen och mångkulturen är som du säger en faktor, men det finns djupare skäl. Hatet är helt enkelt ett sätt för patriarkatet att stå fast vid sin maktposition, med andra ord den vite mannens överordnade ställning som norm.

Skönt med ett vettigt inlägg på detta idiotforum...
Citera
2015-06-21, 07:31
Medlem
Citat:
DU har givetvis helt rätt. Män som hatar kvinnor (antifeminister) hatar oftast också dem som har annan hudfärg eller tom hårfärg. Osäkerhet och mindervärdighetskänslor gentemot den segrande genusrörelsen och mångkulturen är som du säger en faktor, men det finns djupare skäl. Hatet är helt enkelt ett sätt för patriarkatet att stå fast vid sin maktposition, med andra ord den vite mannens överordnade ställning som norm.

Skönt med ett vettigt inlägg på detta idiotforum...

Fast rent objektivt så är vänstern och feministerna mer hatiska än antifeminister.
Citera
2015-06-21, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Låter som en sund inställning, och det är bra att det finns kvinnor som är emot feminism som i princip alltid grundar sig i efterbliven vänsterpolitik. Tycker det var synd när Paula Bieler från SD sa i TV att hon nu kallar sig för feminist, trots att jag vet att hon har vett beyond de flesta politiker

Det är nog många kvinnor som delar min åsikt när det gäller manligt/kvinnligt och att vi ska bejaka våra skillnader positivt istället. Feministerna i Sverige utmålar kvinnor som uppskattar att sköta hemmet och barnen som bakåtsträvande. När jag istället tror att det framför allt gynnar förhållanden och barnen som får växa upp i sunda kärnfamiljer där vi bejakar och visar det fina med manlighet/kvinnlighet!

Barnen idag uppfostras av dagis för kvinnan ska göra karriär... mannen kastreras av att ständigt springa på tå samtidigt som han ska underkastas kvinnan, att han på något sätt ska be om ursäkt för han ses som man?!

Det är fint att vara manlig, att arbeta för familjen, att uppskatta det sin kvinna gör för familjen! Det är ett fint arbete att vara hemmafru och uppfostra barnen, hålla sitt hem rent och filosofera sin tid på sina barn och make!

Jag tror att en stor del av skilsmässor idag beror på jämställdheten! Som är rent TRAMS!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in