Citat:
Ursprungligen postat av
Gurglaren
Låter som en sund inställning, och det är bra att det finns kvinnor som är emot feminism som i princip alltid grundar sig i efterbliven vänsterpolitik. Tycker det var synd när Paula Bieler från SD sa i TV att hon nu kallar sig för feminist, trots att jag vet att hon har vett beyond de flesta politiker

Det är nog många kvinnor som delar min åsikt när det gäller manligt/kvinnligt och att vi ska bejaka våra skillnader positivt istället. Feministerna i Sverige utmålar kvinnor som uppskattar att sköta hemmet och barnen som bakåtsträvande. När jag istället tror att det framför allt gynnar förhållanden och barnen som får växa upp i sunda kärnfamiljer där vi bejakar och visar det fina med manlighet/kvinnlighet!
Barnen idag uppfostras av dagis för kvinnan ska göra karriär... mannen kastreras av att ständigt springa på tå samtidigt som han ska underkastas kvinnan, att han på något sätt ska be om ursäkt för han ses som man?!
Det är fint att vara manlig, att arbeta för familjen, att uppskatta det sin kvinna gör för familjen! Det är ett fint arbete att vara hemmafru och uppfostra barnen, hålla sitt hem rent och filosofera sin tid på sina barn och make!
Jag tror att en stor del av skilsmässor idag beror på jämställdheten! Som är rent TRAMS!