2015-06-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Fast är det inte rasistiskt att påstå att utländska kvinnor som är ihop med antifeminister är köpta?
Jag hörde att en antifeminist köper alltid sina kvinnor, med pengar drinkar eller tillexempel hög status. visste du inte det Det är aldrig gratis för en antieminist.
Citera
2015-06-22, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, det går inte att klumpa ihop människor på det där viset, och sedan försöka dra slutsatser.
Anna gillar inte utlännar och ändå gifter sig Sara men en utlänning. Varför? ...
Om man är antifeminist då går det ju bra att diskutera på det sättet eller hur annars är det ju "hyckleri" om man frågar dem? Varför får inte jag använda samma logik menar du
Citera
2015-06-22, 18:05
Medlem
Rois avatar
För min del följde krossandet av ett dogma på det andra. Börjar man väl ifrågasätta ifall könen är biologiskt lika blir det lättare att ifrågasätta ifall "raser" är biologiskt lika, och vice versa. Dock var det nog lite fler mentala spärrar att komma förbi när det gäller raser, men där är ju även kategorierna mindre binära.
Citera
2015-06-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministiskman
Frågan är varför du bryr dig så mycket?

Knullad av blattar sen 14årsåldern och mår skit för att du låter negrer pumpa dig bakifrån?

Trash
Lilla vän tog det slut på dina svaga argument? är det bättre med hat och person angrepp än att erkänna dina egna osäkerhet varför skulle du annars bry dig jävla idiot.
Citera
2015-06-22, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
För min del följde krossandet av ett dogma på det andra. Börjar man väl ifrågasätta ifall könen är biologiskt lika blir det lättare att ifrågasätta ifall "raser" är biologiskt lika, och vice versa. Dock var det nog lite fler mentala spärrar att komma förbi när det gäller raser, men där är ju även kategorierna mindre binära.
Rasism följer inte av det faktum att det finns rasmässiga skillnader mellan olika folkgrupper. Som biologiskt kunnig så vet jag att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor liksom mellan raser (om det inte fanns några sådana skillnader så skulle alla se likadana ut, japaner skulle kunna dricka lika mycket mjölk som svenskar utan att få magkramp, osv.). MEN jag är anti-rasist och trots att jag är en kritiker av dagens feminism så förespråkar jag jämställdhet om det inte går till överdrift vilket det gjort i Sverige.
Citera
2015-06-22, 18:14
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Rasism följer inte av det faktum att det finns rasmässiga skillnader mellan olika folkgrupper. Som biologiskt kunnig så vet jag att det finns biologiska skillnader mellan män och kvinnor liksom mellan raser (om det inte fanns några sådana skillnader så skulle alla se likadana ut, japaner skulle kunna dricka lika mycket mjölk som svenskar utan att få magkramp, osv.). MEN jag är anti-rasist och trots att jag är en kritiker av dagens feminism så förespråkar jag jämställdhet om det inte går till överdrift vilket det gjort i Sverige.
Det är väl framför allt mentala skillnader som är det intressanta, eftersom det hör ihop med kultur och normer. En omformulering av frågan är ifall du tror att evolutionen verkat ovanför nacken?
Citera
2015-06-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Visst har ni märkt att det verkar som det är en regel att många anti feminister (dem flesta?) Är främlingsfientliga o hatar invandrare?

Diskutera vad som är anledningen till det . Jag tror det beror på osäkerhet o kanske dålig självkänsla. Ja ni vet den gamla myten att invandrare tar jobben o kvinnor

Myten? Kanske är därför ni feminister är så hatade, att ni saknar totalt förmågan att se vad som händer framför era egna ögon. Själv är jag beredd att kalla förintelsen© för en myt, är jag en sund person ur ditt tycke då?

Hur fan man kan se den massiva invasionen utav blattar till SVerige och dess effekter som en myt är otroligt. Förminska, skönmåla och beljug den som ni inom vänster brukar göra, men förneka? snälla.
Citera
2015-06-22, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Det är väl framför allt mentala skillnader som är det intressanta, eftersom det hör ihop med kultur och normer. En omformulering av frågan är ifall du tror att evolutionen verkat ovanför nacken?
Ja, evolution påverkar utan minsta tvekan även hjärnan och visst finns det psykologiska skillnader med biologisk grund mellan olika raser. Inte heller av detta faktum följer rasism.

Judarna verkar vara mer intelligenta än vita européer. Så det är alltså rätt av judar att diskriminera och nedvärdera rentav förakta svenskar? Av det faktum att de är några procent mer intelligenta i genomsnitt?

Amerikansk kultur är betydligt enklare och mindre intellektuell än europeisk kultur trots att den biologiska grunden i USA består av en blandning av olika europeiska folkslags gener. Så genetik verkar inte förklara kulturella skillnader. Det har funnits högkulturer på alla kontinenter.
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-06-22 kl. 18:24.
Citera
2015-06-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Ja, evolution påverkar utan minsta tvekan även hjärnan och visst finns det psykologiska skillnader med biologisk grund mellan olika raser. Inte heller av detta faktum följer rasism.

Judarna verkar vara mer intelligenta än vita européer. Så det är alltså rätt av judar att diskriminera och nedvärdera rentav förakta svenskar? Av det faktum att de är några procent mer intelligenta i genomsnitt?

Ja, det får de gärna göra. I Israel isf. Inte i Sverige. Därför vi har nationalism, vill negrer hata vita och vita hata negrer vilekt de tydligen gör oavsett om vi har nationalism eller inte, så kan båda dess grupper göra det i varsitt land. Hatet kommer vara kvar, men varken negrer eller vita kommer drabbas lika hårt än om vi satte alla niggrer på bananbåtar och skeppade dom till europa och usa vilket vi göra idag.
Citera
2015-06-22, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Ja, det får de gärna göra. I Israel isf. Inte i Sverige. Därför vi har nationalism, vill negrer hata vita och vita hata negrer vilekt de tydligen gör oavsett om vi har nationalism eller inte, så kan båda dess grupper göra det i varsitt land. Hatet kommer vara kvar, men varken negrer eller vita kommer drabbas lika hårt än om vi satte alla niggrer på bananbåtar och skeppade dom till europa och usa vilket vi göra idag.
Men det finns inte ett eget land för varje grupp av hatare. Vad ska kurderna göra? Samerna som hatar Svenskar? Vad ska Palestinierna göra som hatar Israel men inte har en egen stat? Vad ska bögarna göra? Vad ska böghatarna göra? Alla har inte en egen stat med likasinnade idioter.
Citera
2015-06-22, 19:33
Medlem
Kent-Ingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Så? vad menar du att du som nationalist alltså inte får yttra idag i Sverige?
Ni får både bilda partier, ni får ha möten, ni får demonstrera, ni kan ge ut böcker, tidningar, delta i sociala medier och debatter lite hej svejs…

Det ni inte får är just hets mot folkgrupp, där drar Sverige en gräns.

men berätta gärna för mig vilka åsikter som inte går att säga högt idag i Sverige

Det kan jag upplysa om...

Något negativt eller begränsande för feminism och/eller invandring.
Citera
2015-06-22, 19:39
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Inger
Det kan jag upplysa om...

Något negativt eller begränsande för feminism och/eller invandring.

Ni får ju yttra det nästan hur mycket ni vill. Bara att folk kommer säga emot, vilket inte är så konstigt eftersom ni har så galet fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in