2015-06-20, 22:54
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Inte bara det. Musklerna hjälper inte om motståndarna är flera och/eller har kniv och/eller pistol. Muskler står sig slätt mot stort numerärt överläge och/eller vapen.

Nej visst, ibland är det ju kört. Att "kunna slåss" är som sagt inte heller det viktigaste för mig, utan att jag vill kunna känna mig så trygg som möjligt bredvid min man. Att kunna undvika farliga situationer och att ta sig ur de som trots allt uppstår utan våld är bättre än att kunna slåss.

Trygghetskänslan sträcker sig längre än till konflikter och slagsmål också. Det har över lag med handlingskraftighet och självständighet att göra.
Citera
2015-06-20, 22:54
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Jaha okej, så du medger att denna strävan om att mannen ska kunna försvara sig och dig fortfarande existerar, eller är detta mer en lojalitetstanke du har - att det lika gärna kunde vara en kompis till dig oavsett kön som försvarar dig för att den är snäll? Är denna tanke ömsesidig gentemot mannen? alltså att det lika gärna hade varit du som försvarat mannen om du varit mer muskulös?

Jo jag tycker nog att det är skillnad på kvinnor och män här. Skulle inte tycka det var toppenbra om en tjejkompis skulle springa ifrån mig och lämna mig att bli våldtagen eller nått, men jag har inte alls samma förakt för det som jag skulle ha om det vore min pojkvän som gjorde så.

Jag skulle absolut inte tycka att det är okej för mig att lämna någon jag älskar i sticket bara för att jag är kvinna, men i hotfulla situationer tycker jag ändå att det är mannen som i första hand bör ta kontroll över situationen och försöka styra upp den (helst inte med våld, men om nödvändigt). Inte att han ska söka skydd bakom mig. Jag skulle försöka hjälpa efter bästa förmåga, men förväntar mig att han tar ledningen då.
Citera
2015-06-20, 22:57
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jo jag tycker nog att det är skillnad på kvinnor och män här. Skulle inte tycka det var toppenbra om en tjejkompis skulle springa ifrån mig och lämna mig att bli våldtagen eller nått, men jag har inte alls samma förakt för det som jag skulle ha om det vore min pojkvän som gjorde så.

Jag skulle absolut inte tycka att det är okej för mig att lämna någon jag älskar i sticket bara för att jag är kvinna, men i hotfulla situationer tycker jag ändå att det är mannen som i första hand bör ta kontroll över situationen och försöka styra upp den (helst inte med våld, men om nödvändigt). Inte att han ska söka skydd bakom mig. Jag skulle försöka hjälpa efter bästa förmåga, men förväntar mig att han tar ledningen då.

Men vilken kille som helst som du är tillsammans med skulle ju självklart hjälpa dig om du blev utsatt för våld eller trakasserier, annars är det ju bara att dumpa!
Men att tända på att killen kan slåss vilket du antyder är ju bara tragiskt!
Citera
2015-06-20, 23:03
Medlem
snelhestens avatar
Ja, eftersom att en man som kan slåss och dominera andra män utstrålar en förmåga att försvara sin kvinna som varit nödvändig under ett tidigare skede av människans utveckling. Det är en rent krass, fascistisk drift som i grund och botten handlar om att dyrka styrka och förakta svaghet.

Stå för det rakt av istället för att linda in det i en massa moraliskt godtagbara scenarion som ska få det att framstå något det inte är.
Citera
2015-06-20, 23:05
Medlem
Milford.Cubicles avatar
varför skulle man bli attraherad av att någon bara oprovocerat slår andra? tyder mer på dumhet
är det det du menar?
Citera
2015-06-20, 23:06
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Men vilken kille som helst som du är tillsammans med skulle ju självklart hjälpa dig om du blev utsatt för våld eller trakasserier, annars är det ju bara att dumpa!
Men att tända på att killen kan slåss vilket du antyder är ju bara tragiskt!

Jo precis, begär inte mer än vad vilken normal kille som helst kan erbjuda på den fronten. Men jag dejtade faktiskt en gång en kille som sa att han blir så rädd i hotfulla situationer att han antagligen inte skulle ha försökt hjälpa mig utan bara hade flytt. Det var inte så bra för attraktionen.

Tja, då är jag väl tragisk då. Det är inte nått jag bestämt mig för att tända på utan är ganska övertygad om att det är en medfödd, biologisk turn-on att veta att killen kan skydda en. Jag tänker varken ljuga eller skämmas för det.
Citera
2015-06-20, 23:12
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
varför skulle man bli attraherad av att någon bara oprovocerat slår andra? tyder mer på dumhet
är det det du menar?

Nej det är nog att försvara kvinnan i en hotfull situation.

Citat:
Jo precis, begär inte mer än vad vilken normal kille som helst kan erbjuda på den fronten. Men jag dejtade faktiskt en gång en kille som sa att han blir så rädd i hotfulla situationer att han antagligen inte skulle ha försökt hjälpa mig utan bara hade flytt. Det var inte så bra för attraktionen.

Tja, då är jag väl tragisk då. Det är inte nått jag bestämt mig för att tända på utan är ganska övertygad om att det är en medfödd, biologisk turn-on att veta att killen kan skydda en. Jag tänker varken ljuga eller skämmas för det.

Så attraktionen till en man står och faller på om han skyddar dig eller inte?
Citera
2015-06-20, 23:13
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej det är nog att försvara kvinnan i en hotfull situation.

okej är ganska van vid att försvara mig sj annars
men gillar väl det
Citera
2015-06-20, 23:15
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Nja. Det händer inte direkt ofta att jag hamnar i hotfulla situationer, så chansen att detta faktiskt kommer att testas är mycket låg. Om kille bara kniper käft om att han inte kan eller vill slåss för att försvara mig så kommer jag väl antagligen aldrig veta det och kommer fortsätta att knulla honom i övertygelsen att han skulle försvara mig.
Citera
2015-06-20, 23:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
okej är ganska van vid att försvara mig sj annars
men gillar väl det

Okej

Citat:
Nja. Det händer inte direkt ofta att jag hamnar i hotfulla situationer, så chansen att detta faktiskt kommer att testas är mycket låg. Om kille bara kniper käft om att han inte kan eller vill slåss för att försvara mig så kommer jag väl antagligen aldrig veta det och kommer fortsätta att knulla honom i övertygelsen att han skulle försvara mig.

Tycker du bör börja träna BJJ! om du är så harig av dig och inte kan försvara dig själv.
Citera
2015-06-20, 23:19
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:

Och du kommer mogna med tiden och när du gör det kommer du inse att våld inte är attraktivt.
Du kommer inte svara mig men jag kan garantera att du är den typen av tjej som också fantiserar och gillar när killen drar dig i håret och kallar dig slyna när han knullar dig, och helst enligt dig i ettg skabbigt besöksrum på en anstalt
Citera
2015-06-20, 23:22
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Vet av egen erfarenhet att kvinnor tänder på män som kan slåss Även om dom tenderar att bli lite sura efter några örfilar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in