2015-06-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jo jag tycker nog att det är skillnad på kvinnor och män här. Skulle inte tycka det var toppenbra om en tjejkompis skulle springa ifrån mig och lämna mig att bli våldtagen eller nått, men jag har inte alls samma förakt för det som jag skulle ha om det vore min pojkvän som gjorde så.

Jag skulle absolut inte tycka att det är okej för mig att lämna någon jag älskar i sticket bara för att jag är kvinna, men i hotfulla situationer tycker jag ändå att det är mannen som i första hand bör ta kontroll över situationen och försöka styra upp den (helst inte med våld, men om nödvändigt). Inte att han ska söka skydd bakom mig. Jag skulle försöka hjälpa efter bästa förmåga, men förväntar mig att han tar ledningen då.

Ok tror jag fått de svar jag behöver nu tack.
Citera
2015-06-20, 23:35
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tycker du bör börja träna BJJ! om du är så harig av dig och inte kan försvara dig själv.

Du missar poängen. Det handlar inte om hur stark hon själv är utan förväntningen på att mannen ska kunna försvara henne är biologiskt betingad. Ingenting av det som kvinnor attraheras är egentligen nödvändigt för att avkomman ska kunna överleva i dagens samhälle om vi ska hårdra det.
Citera
2015-06-20, 23:38
Bannlyst
För att svara på frågan:

Tjejer ogillar män som "slåss" men gillar "fighters"

En som slåss: https://www.youtube.com/watch?v=3cCVGKFWUH8

Fighter: https://www.youtube.com/watch?v=W42pOf6jkQ0
Citera
2015-06-20, 23:41
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Självklart inte löjligt med män som kan slåss och som även slåss. Blir själv attraherad av män som inte bara kan slåss utan även slåss och då gärna med mig som strykpåse. (är själv kille)
Vem har inte sett Fight Club och förstått den råa kärlek som uppstår mellan mäns som halvt dödar varandra? Att flytta in denna djuriska kraft in i parförhållandet är ytterst få förunnat men jag kan ibland säga att jag tillhör de lyckligt lottade.
Senast redigerad av Gunnilas-bulle 2015-06-20 kl. 23:44.
Citera
2015-06-20, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Ja, eftersom att en man som kan slåss och dominera andra män utstrålar en förmåga att försvara sin kvinna som varit nödvändig under ett tidigare skede av människans utveckling. Det är en rent krass, fascistisk drift som i grund och botten handlar om att dyrka styrka och förakta svaghet.

Stå för det rakt av istället för att linda in det i en massa moraliskt godtagbara scenarion som ska få det att framstå något det inte är.

Elakt men sant och rakt på sak. Dåligt förklädd fascism är vad det är och inget annat.
Citera
2015-06-21, 00:14
Medlem
Akilles-själs avatar
Jag brukade slåss väldigt ofta när jag var ung, väldigt många tjejer "beundrar" detta tyvärr i den åldern.
Men jag brukade tänka att det bara var knull och inget annat.
Relation vill jag bara ha med en tjej för hon älskar mig och inte något djävla psykfall som aldrig bangar för att lägga första boxen..

Min fru/kvinna vet att jag försvarar henne om det knasar, men hatar när jag blir aggressiv med andra (om det inte är riksknas dvs).
Och har tvingat mig till löftet om att inte börja tjafsa om någon är otrevlig för jag/vi är vuxna, respektabla, sansade personligheter nuförtiden som inte vill hamna i några problem om det inte är en riktigt riktigt labil situation.

Sist jag hamna i bråk är nu evigheter sedan, det var med en taxichaffis från Afghanistan som hade vidrig attityd mot Svenskar och kvinnor (min fru satt i bilen också)
Det började verbalt (där jag knäckte det vidret rejält), och det sluta sedan med att jag tyvärr tillslut gav honom en ordentlig krok sen efter han blev allt för negativt emotionellt närgången bara för han hata västerlängingar och trodde jag skulle backa och bli rädd efter att han aggressivt följde efter mig ut från bilen, och som sagt jiddra loss rätt rejält rent när jag skulle hämta vårt bagage (trots att jag lämnade honom med en stor lucka att kunna backa pga min frus nolltolerans till aggressivitet från min sida).
Han blev dock bara chockad och sprang in i bilen och körde iväg fort som f@n (jag är både lång och kraftig, så han blev väl skrämd när jag blev skogstokigt på den muslimska f*ttan)..

Mao en bra tjej vill inte att man hamnar i bråk eller skadar sig själv och andra.
Framförallt hon blir ju lidande om det spåra ut till något mycket värre (talar av erfarenhet).
Som tur är så lungnar sig ofta bägge kvinnor och män sig med detta efter de växer upp lite (speciellt efter man får barn).
Senast redigerad av Akilles-själ 2015-06-21 kl. 00:21.
Citera
2015-06-21, 00:19
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Jag brukade slåss väldigt ofta när jag var ung, väldigt många tjejer "beundrar" detta tyvärr i den åldern.
Men jag brukade tänka att det bara var knull och inget annat.
Relation vill jag bara ha med en tjej för hon älskar mig och inte något djävla psykfall som aldrig bangar för att lägga första boxen..

Min fru/kvinna vet att jag försvarar henne om det knasar, men hatar när jag blir aggressiv med andra (om det inte är riksknas dvs).
Och har tvingat mig till löftet om att inte börja tjafsa om någon är otrevlig för jag/vi är vuxna, respektabla, sansade personligheter nuförtiden som inte vill hamna i några problem om det inte är en riktigt riktigt labil situation.

Sist jag hamna i bråk är nu evigheter sedan och det var med en taxichaffis från Afghanistan som hade vidrig attityd mot Svenskar och kvinnor (min fru satt i bilen också)
Det började verbalt (där jag knäckte det vidret rejält), och det sluta sedan med att jag tyvärr gav honom en krok tillslut efter han blev allt för negativt emotionellt närgången i onödan bara för han hata västerlängingar och trodde jag skulle backa och bli rädd sen efter att han aggressivt följde efter mig ut från bilen och som sagt jiddra loss rätt rejält rent när jag skulle hämta bagaget (trots att jag lämnade honom med en stor lucka att kunna backa pga min frus nolltolerans till aggressivitet från min sida).
Han blev dock bara chockad och sprang in i bilen och körde iväg fort som f@n (jag är både lång och kraftig, så han blev väl skrämd när jag läcka den muslimska f*ttan)..

Mao en bra tjej vill inte att man hamnar i bråk eller skadar sig själv och andra.
Framförallt hon blir ju lidande om det spåra ut till något mycket värre (talar av erfarenhet).
Som tur är så lungnar sig ofta bägge kvinnor och män sig med detta efter de växer upp lite (speciellt efter man får barn).

Bra skrivet och bra formulerat!
Citera
2015-06-21, 00:25
Medlem
klad.cheys avatar
Att han kan slåss, ja, det är attraktivt. Att kan slåss bara för att han kan är däremot inte attraktivt.
Citera
2015-06-21, 00:30
Medlem
David_Ss avatar
Kvinnor som attraheras av killar som kan slåss är:

exakt samma typ av kvinnor som går igång på s.k. BADBOYS.
exakt samma typ av kvinnor som vill bli dominerade sexuellt.

Thats it!
Citera
2015-06-21, 01:01
Bannlyst
Hamnade rätt mycket i bråk i mina yngre år på grund av högt testosteron och folk var verkligen rädda för att tjafsa med mig. En gång blev jag dock påhoppad av en killes kompisar som jag hade bråkat med. Det lärde mig en läxa och sen dess har jag inte tagit till fysiskt våld alls.

Man ska ENBART slåss i absolut sista stund, för att försvara sig själv som min tränare i kampsport en gång sa. Det ligger något i det. För en vacker dag kommer du att sluta bråka för alltid om du hamnar i bråk med fel folk. Är dock inte rädd för att försvara mig och kan om så skulle behövas. Men jag undviker sådana situationer överhuvudtaget.
Citera
2015-06-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DelusionGrandieure
Hamnade rätt mycket i bråk i mina yngre år på grund av högt testosteron och folk var verkligen rädda för att tjafsa med mig. En gång blev jag dock påhoppad av en killes kompisar som jag hade bråkat med. Det lärde mig en läxa och sen dess har jag inte tagit till fysiskt våld alls.

Man ska ENBART slåss i absolut sista stund, för att försvara sig själv som min tränare i kampsport en gång sa. Det ligger något i det. För en vacker dag kommer du att sluta bråka för alltid om du hamnar i bråk med fel folk. Är dock inte rädd för att försvara mig och kan om så skulle behövas. Men jag undviker sådana situationer överhuvudtaget.

Nej du. Att skylla på testosteronet går inte hem. För övrigt gjorde du inget blodprov i dina yngre år.

Du hamnade mycket i bråk och folk var rädda för att tjafsa med dig? Ok...
Citera
2015-06-21, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej du. Att skylla på testosteronet går inte hem. För övrigt gjorde du inget blodprov i dina yngre år.

Du hamnade mycket i bråk och folk var rädda för att tjafsa med dig? Ok...

Jaha, du känner mig, eller? Berätta gärna lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in