2015-06-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Alltså, det är ju inga vilda krav jag har. Det räcker gott med en helt normal kille. Det som är avtändande är om han är klenare än mig, om jag tror att han kommer att fly och lämna mig att bli anfallen för att han blir så rädd, eller om han helt enkelt kommer att VÄLJA att inte försvara mig för att han inte bryr sig typ. De allra flesta vanliga killar "duger" gott i den här bemärkelsen.

Jaha okej, så du medger att denna strävan om att mannen ska kunna försvara sig och dig fortfarande existerar, eller är detta mer en lojalitetstanke du har - att det lika gärna kunde vara en kompis till dig oavsett kön som försvarar dig för att den är snäll? Är denna tanke ömsesidig gentemot mannen? alltså att det lika gärna hade varit du som försvarat mannen om du varit mer muskulös?

Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag skulle själv göra allt jag kan för att försvara oss i en farlig situation men jag tror att han skulle vara bättre på det, både pga hans storlek, mentalitet, kunskap och, ja, allt annat Så jag tror att det är en blandning av instinkt och praktiska skäl. Jag tror och hoppas dock att jag skulle göra vad jag kan, beroende på situationen. Jag är duktig på att medla i konflikter och lugna upprörda män, så kanske skulle jag testa det om det vore lämpligt. Om någon med våld bröt sig in vårt hem med avsikt att skada oss så vet jag var hagelbössan står och hur man hanterar den... Så det beror helt på situationen. Jag skulle nog förvänta mig att han tog största delen av ansvaret för att försvara oss, dock.

Ah ok, tack för ditt svar
Citera
2015-06-20, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
---
Så muskler kan alltså väga upp mot ens personlighet?
---

Ja, men bara i situationer där muskler kan förmå sådant som man inte kan göra på ett mer civiliserat sätt.
Citera
2015-06-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Kan tänka mig att du tillhör WT!
Varför tycker du att det är attraktivt med våld
Du kan ha en kille som kan slåss, kommer garanterat finnas en kille som skulle kunna slå sönder din snubbe i vilket fall. Likaså kan det komma en snubbe med en kniv eller pistol, vad ska din fighter göra då!

Du är en ganska sorglig människa. Varför skulle det inte vara positivt att ha en kill som om nöden kräver det kan försvara både sig själv, sina barn och sin fru? Det ökar ju chanserna vid en eventuell nödsituation och det kan ju knappast tänkas vara negativt.
Citera
2015-06-20, 22:45
Bannlyst
Citat:
Det är av denna anledning som 8 av 10 tjejer också gillar vältränade större muskulösa killar.
För ni tror att det är dom som kan försvara er i alla lägen, någon gång hoppas jag att du hamnar i en sån situation, och du kommer inse att det inte har med storleken att göra.

Desto större dom är desto hårdare faller dom!

Inte bara det. Musklerna hjälper inte om motståndarna är flera och/eller har kniv och/eller pistol. Muskler står sig slätt mot stort numerärt överläge och/eller vapen.
Citera
2015-06-20, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros
Du är en ganska sorglig människa. Varför skulle det inte vara positivt att ha en kill som om nöden kräver det kan försvara både sig själv, sina barn och sin fru? Det ökar ju chanserna vid en eventuell nödsituation och det kan ju knappast tänkas vara negativt.

Kan givetvis vara bra, men muskelknutten klarar inte en kniv eller pistolkula. Om någon har planerat att göra kvinnan illa, så är han givetvis beväpnad eller lägger sig i ett ordentligt bakhåll, och då hjälper inte musklerna alls.
Citera
2015-06-20, 22:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag är inte feminist och det här är en av de punkterna där jag tror att män och kvinnor skiljer sig.

Men det är klart att jag inte skulle lämna min kille att bli spöad och rädda mig själv, eller inte göra någonting om nån hoppade på honom. Självklart skulle jag göra min del för att försöka rädda oss båda. Men om typ ett hotfullt gäng skulle närma sig när jag är ute med en kille förväntar jag mig att han ställer sig framför mig och markerar att jag är med honom, ja.

Inte typ "oh dom där ser läskiga ut, jag sticker nu, du får väl ringa polisen om dom gör nått!"

Okej har fått den uppfattningen om dig, ber då om ursäkt!
Citera
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballesteros

Jag har tränat MMA i snart 3 år.
Jag tycker att det är en självklarhet att försvara min familj och mina nära om det krävs!
men tjejer som attraheras av våld är bara patetiska slynor och om du kollar TOPIC så är det just det ämnet handlar om. Du kan säga vad du vill, tjejer som tänder på våld som dessa gör är bara tragiska WT luder! och stereotypen av dessa har killar som:

*Trycker anabola och har tribal tattueringar.
*Ensamstående eller med en kille som behandlar dom som svin.
*tänder på kriminella kåkfarare!

Tragiskt! men du tycker det är sexigt och attraktivt.
alla är olika, är bara glad att man slipper umgås med sånt skräp till människor som de tjejerna!
Citera
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag tror inte att man måste vara stor för att kunna slåss. Jag tror att det främst handlar om mentalitet, kunskap och träning. Men jag vet väldigt lite om våld.
Det har inte med storlek att göra nej. Att kunna slåss är inte bra om du inte har mentaliteten att göra något. Men är du i en hotfull situation så kommer adrenalinet balla ur i dig vilket gör att du kan slåss i vilket fall.
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Precis! det räcker med att folk ser örat på en för att de ska fatta att detta är inte en person man går på ostraffat
Det är sant det du skriver. Man måste inte vara hotfull men det kan lösas innan det börjas.
Citera
2015-06-20, 22:51
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Och det anser du negativt låter det som?

Både och egentligen.. Jag råkar vara den typen av tjej som föredrar manliga karlar, och inte nån vaxad typ som står och petar med mjölkskum och grejer.. Men det är ju bara min båt, liksom.
Slåss är ju hur som helst aldrig attraktivt.
Citera
2015-06-20, 22:51
Bannlyst
Citat:
Jag har tränat MMA i snart 3 år.
Jag tycker att det är en självklarhet att försvara min familj och mina nära om det krävs!
men tjejer som attraheras av våld är bara patetiska slynor och om du kollar TOPIC så är det just det ämnet handlar om. Du kan säga vad du vill, tjejer som tänder på våld som dessa gör är bara tragiska WT luder! och stereotypen av dessa har killar som:

*Trycker anabola och har tribal tattueringar.
*Ensamstående eller med en kille som behandlar dom som svin.
*tänder på kriminella kåkfarare!

Tragiskt! men du tycker det är sexigt och attraktivt.
alla är olika, är bara glad att man slipper umgås med sånt skräp till människor som de tjejerna!

Klokt tänkt. Det är självklart bra att kunna försvara sig och de sina, men denna typ av kvinnor tänder på en typ som medvetet använder sin fysiska styrka till att själv mucka helt i onödan bara för att visa hur jävla ball han är.
Citera
2015-06-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Kan givetvis vara bra, men muskelknutten klarar inte en kniv eller pistolkula. Om någon har planerat att göra kvinnan illa, så är han givetvis beväpnad eller lägger sig i ett ordentligt bakhåll, och då hjälper inte musklerna alls.

Det ökar chanserna till överlevnad om mannen kan försvara sig än om denne inte kan det, vilket är positivt. Sen kan man spekulera hur mycket man vill i att det finns situationer som denne inte klarar av.
Citera
2015-06-20, 22:53
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Klokt tänkt. Det är självklart bra att kunna försvara sig och de sina, men denna typ av kvinnor tänder på en typ som medvetet använder sin fysiska styrka till att själv mucka helt i onödan bara för att visa hur jävla ball han är.

Du är lika klok du, gäller alla dina inlägg har jag märkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in