Citat:
Alltså, det är ju inga vilda krav jag har. Det räcker gott med en helt normal kille. Det som är avtändande är om han är klenare än mig, om jag tror att han kommer att fly och lämna mig att bli anfallen för att han blir så rädd, eller om han helt enkelt kommer att VÄLJA att inte försvara mig för att han inte bryr sig typ. De allra flesta vanliga killar "duger" gott i den här bemärkelsen.
Jaha okej, så du medger att denna strävan om att mannen ska kunna försvara sig och dig fortfarande existerar, eller är detta mer en lojalitetstanke du har - att det lika gärna kunde vara en kompis till dig oavsett kön som försvarar dig för att den är snäll? Är denna tanke ömsesidig gentemot mannen? alltså att det lika gärna hade varit du som försvarat mannen om du varit mer muskulös?
Citat:
Jag skulle själv göra allt jag kan för att försvara oss i en farlig situation men jag tror att han skulle vara bättre på det, både pga hans storlek, mentalitet, kunskap och, ja, allt annat
Så jag tror att det är en blandning av instinkt och praktiska skäl. Jag tror och hoppas dock att jag skulle göra vad jag kan, beroende på situationen. Jag är duktig på att medla i konflikter och lugna upprörda män, så kanske skulle jag testa det om det vore lämpligt. Om någon med våld bröt sig in vårt hem med avsikt att skada oss så vet jag var hagelbössan står och hur man hanterar den... Så det beror helt på situationen. Jag skulle nog förvänta mig att han tog största delen av ansvaret för att försvara oss, dock.
Så jag tror att det är en blandning av instinkt och praktiska skäl. Jag tror och hoppas dock att jag skulle göra vad jag kan, beroende på situationen. Jag är duktig på att medla i konflikter och lugna upprörda män, så kanske skulle jag testa det om det vore lämpligt. Om någon med våld bröt sig in vårt hem med avsikt att skada oss så vet jag var hagelbössan står och hur man hanterar den... Så det beror helt på situationen. Jag skulle nog förvänta mig att han tog största delen av ansvaret för att försvara oss, dock.Ah ok, tack för ditt svar