Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Borta i svängen finns det ett uthus på den sidan du nämner. Google Earth ger bra förutsättningar för att lokalisera sig där.

Då är det väl uthuset jag menar.
Skit samma benämning, i bild låg det snett mittemot bostadshuset iaf och där gick hundarna loss.
Det var inte Martop utan alldeles i närheten av bostadshuset.
2015-06-18, 12:51
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Djävligt korkad kommentar. Klart hon inte är...

Jag skulle inte bli förvånad, mycket handlar om pengar nuförtiden. Hur man än vrider och vänder på det, så tjänar hon pengar på detta. Och att dessutom strö på att det är en minnesplats för Lisa holm. Som hon uttryckte det på fb, "Du är lika välkommen hit om du vill komma in och ta en fika eller om du bara vill stå utanför en kort stund, en lång stund eller en hel dag för att sörja, reflektera eller bara vara" Njae jag gillar det inte, vilket sorgearbete. Redan så kort efter detta göra smygreklam, att folk är välkommen att betala för fika i deras Lisa Holms minnes café.
2015-06-18, 12:53
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
http://www.kinnekulle-ring.se/

Tack! Då var det nog där PC övade sig för att köra bil. Har du någon kolla på vad som försegick där samma dag som LH försvann? Jag vet att PC verkar ha en förkärlkek för motorfordon och han äger en SAAb.
2015-06-18, 12:54
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Hur långsökt tycker ni det är att Gärningsman skulle kunna vara AJ eller hans söner?
2015-06-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Japp detta är faktiskt en intressant detalj som inte uppmärksammats. Kan ju vara ett felspår, men på reaktionerna på plats verkade det hett just när det hände.
Ja den kvinnliga polisen som sjasade bort reportern och utökade avspärrningen såg väldigt tagen ut, och hon var en av de poliser som lämnade sin "vaktposition" för att gå bakom ladan.
Hon hade tidigare stått vid den gröna soptunnan mittemot MGMs ingång till huset.
2015-06-18, 12:55
Medlem
Cubalibre77s avatar
Jag hoppas att dom har rätt gärningsmän. Min magkänsla säger dock något helt annat. Och det jag är mest rädd för är att dessa gärningsmän blir oskyldigt dömda och att den riktiga gärningsmannen/männen går fri/fria....
2015-06-18, 12:56
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Då är det väl uthuset jag menar.
Skit samma benämning, i bild låg det snett mittemot bostadshuset iaf och där gick hundarna loss.
Det var inte Martop utan alldeles i närheten av bostadshuset.

Händelseförloppet är alltså:

1. Expressen visar när de misstänkta stoppas av MP/Polis
2. Expressen rapporterar om att de misstänkta grips vid bostaden
3. Expressen visar att en lada/uthus spärras av i absoluta närheten av bostaden (hundar markerar?)
4. Aftonbladet twittrar från Martorp om avspärrningar och att hundar markerar kraftigt
5. Aftonbladet twittrar om att avspärrningarna vid Martorp utökas kraftigt.
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det blir bra snurr på det där kaféet nu, och efter dom sprider det som löpeld att det också är en minnesplats för Lisa holm. Man kan undra om cafe ägaren är mer glad än ledsen, det är inget jag ska spekulera om.

Bra fråga. I Englafallet fallet fick jag samma vibbar.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det blir bra snurr på det där kaféet nu, och efter dom sprider det som löpeld att det också är en minnesplats för Lisa holm. Man kan undra om cafe ägaren är mer glad än ledsen, det är inget jag ska spekulera om.
klart de är glada för att verksamheten får en massa uppmärksamhet, fanns väl ingen förutom de lokalt boende i byn som hört talas om detta ställe tidigare.
gratis PR över hela landet, sedan kan de ju vara deppiga för att de blivit av med en personal och ledsna för att en de känner har mördats
2015-06-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Hur långsökt tycker ni det är att Gärningsman skulle kunna vara AJ eller hans söner?

AJ finner jag som väldigt ologiskt, ifall alternativ GM tror jag på någon bekant till LH, som alternativt
har jobbat/jobbar på platsen där hon hittades, såpass nära bekant så att LH lätt hade kunnat identifiera personen. Min gissning är att det är någon hemhörande i skövde, lidköpingstrakten eller bosatt nånstans sträckan emellan städerna. Eventuellt en som gått/går samma skola.
2015-06-18, 12:57
Medlem
[quote=Horrorgram|53726898]
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945

Nån som ska skärpa till sig så är det du. Varför i hela helvete ska pappan ha nått med LHs död att göra? Yngre brodern sitter nu för sannolika skäl. Svårt att fatta att de är dom som ligger bakom detta?
Gå och lägg dig istället, det verkar din hjärnkapacitet redan gjort i alla fall.

Sign.
"Horrorgram'
Tycker att du skall hålla god ton och läsa igenom texten innan du kastar ur dig felaktiga tolkningar om inlägg.
Vad som menas är att en hämd eller hot mot exempelvis fadern kan ha spårat ur. Eller att målet är uppnått.
Senast redigerad av Rotaredom 2015-06-18 kl. 13:00.
2015-06-18, 12:58
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Tack! Då var det nog där PC övade sig för att köra bil. Har du någon kolla på vad som försegick där samma dag som LH försvann? Jag vet att PC verkar ha en förkärlkek för motorfordon och han äger en SAAb.

Japp:
http://www.saabturboclub.com/event/bantraff-kinnekulle-ring2015/

Inte samma dag, men samma helg i vilket fall, och det är inte ovanligt att långväga gäster spenderar hela helgen i trakterna kring detta evenemang.

Men detta är inte relevant alls, så jag ursäktar offtopic.
Det kan däremot vara en förklaring till varför det rört sig mer folk än vanligt i trakten. Det är ett ganska stort evenemang i bilkretsarna, speciellt i samband med tillåtande väder.
Senast redigerad av rotesau 2015-06-18 kl. 13:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in