[quote=Artilleriet|53726818]Det som för mig är det enda som talar emot att bröderna skulle gjort det är varför de, som verkar vara någorlunda normala och skötsamma, som dessutom jobbat på orten ett par år och varit uppskattade är beredda att ge upp jobb, pengar och allt annat för livstid fängelse?
Då borde det snarare vara så som någon skrev att det borde vara någon som har mer att förlora på att åka fast som gjort det och vill peka ut bröderna.
Ja just det !
Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?
Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)
Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.
Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !
Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer otänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.
Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa. IStop o släpp att detta är det enda rätta.
Jag talar då om Hans o Greta spåret.
Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?
Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)
Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.
Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !
Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer o tänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.
Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa.
Inte ens polisen själva kan ju gå på denna sagan