Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 00:52
Medlem
Hon finns fortfarande på Interpols sida över Saknade personer. Varför tar de inte bort det? Är de så sega och trötta, eller...?

http://www.interpol.int/notice/search/missing/2015-38944
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
Hur är det att sitta i häkte?

Sitter man i en liten cell med en säng, ett bord och en stol och en lampa?

Och får besök av en advokat 30 min varje dag?

Utan nån kontakt med omvärlden??
(FB) att sitta i häkte
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legolasnilsson
Litauer är väl som ryssar väldigt glada i att dricka vodka . De har säkert bälgat i sig en hel del vodka innan dom fick syn på snygga Lisa och då vaknade deras djuriska lustar inom dom och hon fördes in i ladan och våldtogs och ströps. Sedan har ena broderns kärring hjälpt dom att förflytta kroppen till fyndplatsen.

Det låter väl som ett ganska troligt scenario`?

Om balterna är skyldiga så låter det mycket troligt. Bra teori. Då måste Lisa Holm varit attraktiv vid tillfället (såvida inte eventuellt intag av vodka förvirrar balternas bedömningsfråga)

Hade Lisa Holm verkligen "lager på lager med kläder" som vissa påstår? Ingen som sett kroppen har väl uttalat sig? Bara att Lisa Holm förmodligen skulle vara röt påklädd pga moppefäed. Men Lisa Holm kan ha haft en omgång ombyteskläder och klätt sig utmanande sexigt och blev offer för sexuell handling. Låter väl troligt. Tjejer måste lära sig att klä sig inte enbart efter väder utan efter sexualvåldsrisken. Våldtäkter på vita, etniska svenska brudar som utförs av MENA-bruschor är epidemiskt hög i storstäderna och närförorter men i Kinekulle?? Kom igen......
2015-06-17, 00:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Jag skrev ett svar som verkade försvinna nån helt annanstans.. Men som jag minns det höll caféet stängt på måndagen, men man öppnade igen på tisdagen (tror jag) för att Lisas föräldrar ville ha det aå. Det finns bilder på att caféet var avspärrat, och man tömde även den container som stod på baksidan och skickade iväg saker för analys.

Tack, har du länkar till bilderna, finns det tekniker och hundar med på bilderna, eller är det endast två slarviga poliser som tömmer en container vi får se?

Om platsen är noggrant undersökt sluter jag mig till att det med största sannolikhet inte har hänt något av intresse vid caféet vilket gör att alla teorier om smygande inbrottstjuvar och annat skumt kring caféet sannolikt inte har hänt.

Frågan är, hur försvann Lisa från platsen utanför caféet?

Lockad med hjälprop inifrån ladan, kidnappad i bil, femtio meter moppekörning(gm återför mopeden), träff med någon(går själv ifrån platsen), köp av droger eller alkohol i ladan.

Finns fler förslag, kanske kan man rangordna dem på något vis, vad tror ni, vad låter normalast?
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Kvarlevor är plural för kvarleva? Är det inte så?
Ja, men singularformen kvarleva är allmänt ovanlig, och används inte i betydelsen död kropp.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Vilken lada var vanten i ?

I övrigt måste jag instämma i kören, , då hans förklaring är kryptisk att förstå. Va fasiken sa karln, var det tre totalt som tog upp samma vante ?

Jep! 3 styck tog upp samma handske, mycket kostigt.

Ladan ? Det stod i mitt inlägg "Ladan mitt emot cafeet" Cafeet där Lisa arbetade och försvann ifrån.
2015-06-17, 00:54
Medlem
Mailmanss avatar
Bara jag som reagerar på Aftonbladets snyft artikel där dom intervjuar MGMs mamman/svärmor?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20978608.ab

Känns som Aftonbladet tar hennes parti. Väldigt oklart nu när Sverige är ganska hatiska mot dom/den som nu utfört brottet. Och när läget ser ut som de gör känns det inte så snyggt att vara "gullig" med MGMs mamma/svärmor.
Medlem
pobeda1945s avatar
[quote=Artilleriet|53726818]Det som för mig är det enda som talar emot att bröderna skulle gjort det är varför de, som verkar vara någorlunda normala och skötsamma, som dessutom jobbat på orten ett par år och varit uppskattade är beredda att ge upp jobb, pengar och allt annat för livstid fängelse?

Då borde det snarare vara så som någon skrev att det borde vara någon som har mer att förlora på att åka fast som gjort det och vill peka ut bröderna.

Ja just det !

Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?

Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)

Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.

Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !
Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer otänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.
Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa. IStop o släpp att detta är det enda rätta.
Jag talar då om Hans o Greta spåret.

Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?

Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)

Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.

Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !

Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer o tänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.

Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa.
Inte ens polisen själva kan ju gå på denna sagan
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag utgår från SAOB. Vad gör att kvarlevor skulle innebära att kroppen är styckad, men att ordet lik inte innebär att det är styckat? Båda betyder död kropp. Förstår inte ens att det ska vara något att diskutera om. Vad är nästa ämne? Andhämtningen hos åklagaren respektive domaren får oss att ana om det varit en våldtäkt eller ej? Graden av skelandet på brödernas ögon får oss att förstå vem som är mördaren?

Kvarlevor betyder död kropp. Det finns ingen förstärkning i det. Det betyder inte något mer än död kropp. Sen må somliga i tråden ha en skenande fantasi, men det betyder inte att de kan förändra det svenska språket.

För oss som inte sover med en ordbok eller som inte har en diagnos där allt är svart eller vitt så är det inte alls så konstigt att se/tolka ordet "kvarlevor" som ett plural & därmed tro att dem försagt sig om kroppen.
Och föresten betyder det mkt mer än just död kropp, det citerar du ju själv. Bara att Googla, det betyder massor mer än just död kropp.
Kvarlevor ÄR ett plural, sedan kan det användas även som singular men det är en annan femma. I slutändan är det ändå ett plural.

Så sluta kaxa dig & gå å ta din medicin & sedan kan du väll köra upp en bok där bak eller nått.
2015-06-17, 00:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Inget har framkommit att hon har en pojkvän. Det är bara något som en eller annan i tråden spekulerat i. Det finns inget bevis, ingenting talar för det. Det ör ensk trådsanning. Bara sanning i denna tråd.

Ex-pojkvännen har ett stensäkert alibi som inte kan ruckas. Söker du i tråden förstår du varför.

Nä jag undrade mest för jag minns något som sas tvärsäkert om det att hon inte typ skulle gett sig i lag med dem alls för hon var skötsam med pojkvän. Men jag har inte sett något i media om någon pojkvän. Man beklagar och känner med familjen och tänker på dem (men inte på någon pojkvän).
2015-06-17, 00:56
Medlem
Jag har just undrat hela tiden vad gårdarna har för verksamheter och vad ladorna innehåller.
och tänkt undrar om dom har grisuppfödning, men utgått från att där Lisa funnits kanske bara var hästar eller maskinparker. Så det blev intressant för mig när ni nämner att i närheten finns en grisuppfödning.

En bekant (personen var barn då det skede) till mig sa för många år sedan att man hade slängt in en höna till grisarna så började dom att äta på den.

Kanske är det så dom velat göra av med kroppen.
2015-06-17, 00:56
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
4. GM kontaktar sin bror när han insett vad han gjort, och tillsammans transporterar de bort kroppen i en bil. Bröderna tar kroppen till den gård där de jobbar och gömmer den i ett uthus. Mobilen och en del andra persedlar slänger de i panik ut ur bilen under transporten dit.
Märkligt nog har man hittat hennes ägodelar två km norr, som några hundra meter söder om arbetsplatsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in