Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 12:35
Medlem
Dessa lantskapsbilder av PC's fyrahjuling, kan någon av är med lokal kännedom kolla vart dom kan vara tagna?
Medlem
Är det fortfarande bara jag som tror på alternativ gärningsman?

Jag tycker mönstret som sakerna dumpats på tyder på denna flyktväg:

http://sv.tinypic.com/r/2h6d8g8/8

Alltså skedde brottet i närheten utav hennes jobb där personen har inväntat henne och sedan
enligt planering kört henne till dump platsen för att reka bättre plats för omplacering eller komma på hur han ska göra sig av med kvarlevorna.

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14uc37t&s=8#.VYKdQ_ntlHw

Personen kommer någonstans söderifrån därför tar han den andra rutten mot sina hemtrakter igen som blir något närmare samt att han slipper passera förbi några hus. Han passar även på att tömma bilen på LH's tillhörigheter. Därav är samtliga fynden upphittade så nära intill vägen.

Snart vet vi säkert
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Ja jag såg oxå det där på Expressens live sändning, reportern sprang typ 150 M där uppe bröt polisen upp en dörr till ett stall

Tack
VAD reagerade hundarna på???
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Va? Alltså, satellitkartan fotas ju inte av live? De där spåren gjordes när bilden togs, för antagligen minst flera år sedan så jag ser inte hur det är relevant vad som körde runt på den där åkern då.

Men med tanke på att spåren går så att de täcker typ hela arean av åkern utan att köra dubbelt på någon enda plats så är det nog relativt tryggt att förutsätta jordbruksfordon ja, hade man "lekt" hade det nog inte sett lika metodiskt och symmetriskt ut

Nej jag vet att fotot inte tagits live... Suck

Jag reagerade på att spåren var osymetriska. Visst det finns även symetriska drag blandat med spår som går hur som helst. Om du jämför med spåren på åkern ovanför och under så är dom mer symmetriska. Min fundering är om åkern upplåtits att få leka runt på till ungdomar med fordon som cross, 4-hjulingar osv.. Det är inte alltför sällan det är så. Då är det ganska troligt att ungdomar från trakten använt den biten att åka på av och till.
2015-06-18, 12:37
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Tack

Skönt att vi är tre som sett det iaf.

Däremot uppfattade jag inte hundskall, men möjligt att jag missade det
2015-06-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Tack
Kroppen antagligen, även reporter Oskar twittrade om det att hundarna skällde hemskt
2015-06-18, 12:40
Fick denna bild skickad till mig. Detta är ifrån en tidning i Litauen. Vet ej om den postats tidigare: http://imgur.com/AYZaat8
2015-06-18, 12:40
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Kroppen antagligen, även reporter Oskar twittrade om det att hundarna skällde hemskt

Nu är du vid Martorp vid ett senare klockslag. Vi pratar om utanför de misstänkas bostad strax efter de fördes iväg
2015-06-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Nu är du vid Martorp vid ett senare klockslag. Vi pratar om utanför de misstänkas bostad strax efter de fördes iväg
Ja det var där dom bröt upp ett stall
Medlem
henkesss avatar
Det blir bra snurr på det där kaféet nu, och efter dom sprider det som löpeld att det också är en minnesplats för Lisa holm. Man kan undra om cafe ägaren är mer glad än ledsen, det är inget jag ska spekulera om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Skönt att vi är tre som sett det iaf.

Däremot uppfattade jag inte hundskall, men möjligt att jag missade det
På reportern uppfattade jag det som att hundarna började söka längre upp närmare herrgården.
När hundarna kom närmre "ladan" så skällde de som attan och alla poliser sprang in bakom. Vad som skedde på baksidan kunde inte jag se, tyckte dok att det var anmärkningsvärt att poliserna som stod vakt, även de gick bakom.
Sen utökades avspärrningen.
2015-06-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det blir bra snurr på det där kaféet nu, och efter dom sprider det som löpeld att det också är en minnesplats för Lisa holm. Man kan undra om cafe ägaren är mer glad än ledsen, det är inget jag ska spekulera om.
Djävligt korkad kommentar. Klart hon inte är...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in