Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 18:54
Medlem
Lika säker som jag är på att hon va avliden redan dagen efter är jag på att det inte är de skyldiga som sitter häktade.om de nu skulle vara skyldiga så går de väl till världshistorien för dumhet. Om man har gjort sig skyldig till ett så grovt brott inte fan sätter man sig på brottsplatsen och inväntar polisen.
2015-06-17, 18:54
Medlem
Efefiles avatar
Hörde idag på jobbet att kvinnan jobbat som städerska på caféet men fick sluta pga att hon stulit saker.
2015-06-17, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Konfrontationen med MP. Svar ja. Läggas till bör dock att deras bostad ligger ganska nära gården där LH hittades. Gångavstånd.
Ok. Ungefär som jag trodde. Skulle tippa på att de blev nervösa när MP närmade sig Martorp där LH:s kvarlevor fanns och därför bestämde sig för att försöka mota bort MP alternativt flytta kroppen. När det stod klart att MP kontaktat polis begav de sig bort från gården och blev då plockade av polisen som tog dem till sin bostad där de greps.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Såg du att han fiskade, var du med honom? Mellan vilka tider fiskade han?

Ja jag såg honom. Såg även den äldre brodern.
Vill inte gå in på mer detaljer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaoshiFreigeist
Sanna dina ord. finns ingen logik i teorin att 2 gästarbetare skulle mörda ett "random" offer.

Kan jag intyga, dom flesta är jävligt duktiga, var såg fotboll i Ytterhogdal för något år sen, det är ju ett lag som tar in spelare utifrån och sen får dom jobba i sverige + att dom spelar fotboll då.
Förra året hade dom med typ 5 Ukrainare , 2 engelsmän och några ryssar också tror jag det var.
Snackade med en gubbe där ,han sa Ukrainarna hade starta nå skogsföretag och körde på egen hand ,nån av dom hade sågat sig i armen med motorsågen, var tydligen rätt djupt sår,han sa en svenska hade ju sjukskrivit sig ,men dagen efter var han och körde på träningen och jobbade som vanligt :P
Sen verkade dom trivas jävligt bra också , och det är liksom en liten håla mitt i ingenstans,men för dom var det jättebra , summa sumarum , många som kommer utifrån är jävligt bra på jobba.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Jag har förstått det som så-
Att MP gör ett fynd, MGM beter sig konstigt, så polisen åker först till MGM och de tas med till förhör.
Polisen åker sen till det fynd MP gjort, vilket ska ha varit klädesplagg och sen kallas hundarna in, hundarna leder polisen till gården där de finner Lisa?

Gården där de finner Lisa och MGMs gård ligger en bit ifrån varandra?
Lisa finns inte där MGM bor, utan det är hundarna som leder polisen från fyndet till platsen hon hittas?

Eller har jag fattat fel?
Det är korrekt.
Men att det var hundarna visste inte jag, om det stämmer.
2015-06-17, 18:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Konfrontationen med MP. Svar ja. Läggas till bör dock att deras bostad ligger ganska nära gården där LH hittades. Gångavstånd.

Cirka 1600 meter. Vet du var de konfronterades med MPS, var det utmed vägen mellan bostaden och Martorp eller i terrängen?
2015-06-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ja jag såg honom. Såg även den äldre brodern.
Vill inte gå in på mer detaljer.

Så den ena var alltså och fiskade. Intressant. Det är första yppandet kring brödernas utsago som inte kommer från åklagaren, och deras uppgift bekräftas. Svårt att dra slutsatser av någon som eventuellt har mördat en tjej som ligger 1km därifrån mitt i Sveriges största människojakt någonsin och går och fiskar, men inte helt förväntat
Senast redigerad av adminulator 2015-06-17 kl. 19:02.
2015-06-17, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Det är pressen som har använt detta ord, polisen säger Lisa Holm. Jag har i alla fall inte hört någon polis säga kvarlevor. Faktiskt har jag inte sett det andra platser än här på Flashback i denna sak

Okidoki. Då vet jag.
Jag har tidigare reagerat på en del, som sagt innan, "felsägningar"det extrema "locket på", att man antingen vill berätta eller kan berätta när Lisa dog. Normalt har man fått reda på det. Även om det är sekretess i övrigt.
Man jag hör dig, och inser att jag kan ha helt fel i mina misstankar.
Jag önskar, för jag är ingen galning som hoppas på att dom gjort något med kroppen, att hon hittades helt intakt, och att allt var en olycka.
2015-06-17, 18:58
Medlem
Stina-Linas avatar
Siten 24:Så förklarar åklagaren avsaknad av bevis i fallet Lisa Holm

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/801226-sa-forklarar-aklagaren-avsaknad-av-bevis
2015-06-17, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Ok. Ungefär som jag trodde. Skulle tippa på att de blev nervösa när MP närmade sig Martorp där LH:s kvarlevor fanns och därför bestämde sig för att försöka mota bort MP alternativt flytta kroppen. När det stod klart att MP kontaktat polis begav de sig bort från gården och blev då plockade av polisen som tog dem till sin bostad där de greps.

De har inte överblick över gården där hon hittades hemifrån. De måste gå en ganska bra bit för att ta sig dit och se. Mestadels skog bortsett från helt nära.
2015-06-17, 19:00
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Du har mordet på Ida i trollhättan häromåret,tre stycken och dom hävdar forfarande
att dom är oskyldiga, vissa människor har dom banden och kulturen i gruppen.
vissa människor är så psykiskt sjuka eller manipulerande att de kan förtränga det allra värsta t.o.m

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in