Citat:
Han berättade händelsen om handsken för morsan för att hon ska få intrycket att han och hans bror inte har något med Lisas försvinnande att göra.
Jag är övertygad om att den yngsta brodern är personen som kidnappade och/eller våldtog samt utförde mordet på Lisa Holm. Den äldre brodern var förmodligen inte ens närvarande vid händelsen, utan fick veta det först efter att hon hade dödats. Han har nog endast hjälpt med att sprida ut Lisas tillhörigheter.
Jag är väldigt intresserad av att veta motivet. Hur vanligt är det att en person vill våldta på grund av makt eller sexuella drifter för att sedan mörda och inte lida av någon psykisk störning (förutsatt att BO blivit våldtagen)? Av all den läsning om de unga männen upplever jag dom som psykiskt normala, så varför göra det?
Jag är övertygad om att den yngsta brodern är personen som kidnappade och/eller våldtog samt utförde mordet på Lisa Holm. Den äldre brodern var förmodligen inte ens närvarande vid händelsen, utan fick veta det först efter att hon hade dödats. Han har nog endast hjälpt med att sprida ut Lisas tillhörigheter.
Jag är väldigt intresserad av att veta motivet. Hur vanligt är det att en person vill våldta på grund av makt eller sexuella drifter för att sedan mörda och inte lida av någon psykisk störning (förutsatt att BO blivit våldtagen)? Av all den läsning om de unga männen upplever jag dom som psykiskt normala, så varför göra det?

Jo det kan förvisso vara så men då tycker man att det borde finnas sådant som inte vet om med i bakgrunden om det uttalandet skulle bero på något sådant. Sådant som de inte blivit dömda för som då tidigare sexuella närmanden mot flickor om det nog skulle röra sig om ett sexualbrott. Att någon den yngre kanske då har skulder som kanske spelskulder och trots en bra lön så vara det strul med pengar och om nu inte någon kriminell mastermind för att tro att ett landsortscafé har så mycket pengar så kan det misstänkas att en av de två varit ute efter just detta. Eller något annat som kan anta för nära och kära att de kan vara skyldiga.
Motiv kan ju vara lite vad än. Det man kan fundera på är om det nu så de faktiskt var omtyckta i omgivningen och familjen inte heller visste om något ont om dom hur osannolikt det då skulle vara att en person helt plötsligt sexmördar en helt okänd person. Där har ju GW en poäng med att detta är oftast en eskalering och det borde ha förekommit sexuella närmanden mot yngre flickor tidigare för personer en bit över 30 år. Där är det svårt att föreställa att en sådan sak även om nu det inte blev till någon rättslig sak inte hade varit ganska välkänt i ett litet samhälle där personerna visats i två år.
Då är det mer åter till rånteorin om att det hänt något i både eller ena männens liv som gjort att de varit tvungna att skaffa pengar fort. Att de i så fall bara antog att den sista personen från caféet var den som hade tillgång till helgkassan och att rånet sedan spårat ur. En knuff kanske som gjorde att flickan föll och slog huvudet i en sten och dog. Det kan ju vara ett tänkbart motiv av någon desperat människa som inte tidigare visat några våldsamma tendenser. Att desperation lett till ett rånförsök som då ledde till mord. Sedan sluter bröderna och frun ihop som en familj.