Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Både olycksteorin och "våldtäkt i ladan" har aldrig haft stöd av någon teknisk bevisning, utan är väl just det - teorier utan saklig grund. Fast" teorier " är väl för mycket sagt; jag skulle väl snarast kalla det för fria fantasier a'la Flashback.

Diskussionerna i tråden om tidslinjen, eller tidsspannet finner jag dock mycket intressanta ändå! Händelseförloppet måste flytit oerhört snabbt, alladeles oavsett vad som har hänt. Tyvärr tror jag aldrig vi kommer att få reda på exakt vad som hände, även om GM lagförs...

Jag är cyniskt lagd, så jag tror att diskussionerna om vad som exakt hände mellan de olika tidpunkterna kommer att vara kvar på Flashback många år framöver.

Tidslinjen er det mest interessante ja. Dette må som du sier ha skjedd oerhört snabbt.
2015-06-17, 06:40
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
påståendet handlade om just Lisas iq-mobbe
Hm. Du har rätt. Jag läste baklänges. Hur som helst så stämmer det jag skrev i allmänhet, men för just den här apparaten så är väl siffran 99% inte helt orimlig.
2015-06-17, 06:41
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu skjuter polisen alltså obduktionen framför sig för att rädda sitt eget skinn. Vi intresserade kommer inte att erhålla nån klarhet över huvet taget förr än saker och ting blivit helt kallt och ointressant. Polis och åklagare borde inte ha rätt att agera så här godtyckligt och maktfullkomligt.
Det är rättsosäkert. Nu kan ingen avgöra om bröderna häktats på sakliga grunder eller inte.
Det är rättsosäkert, men vad skiter inte polisen i det, bara de räddar sitt eget skinn och slipper
kritik. Under tiden löper den rätte mördaren.

Min fetning...

Vad menare du med detta?
Har sovit gott och började att läsa nya inlägg från slutet. Har något hänt som indikerar att obduktionen har försenats?
2015-06-17, 06:42
Bannlyst
Är inte det mest troliga att den yngre mannen haft ett förhållande med Lisa och att han antingen tänkt göra slut med Lisa eller med sin fru och att kvinnan har kommit på detta och mördat Lisa i syfte att rädda familjen hemma.

Sedan försöker killarna skydda kvinnan nu och ta smällen ev.
2015-06-17, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Tidslinjen er det mest interessante ja. Dette må som du sier ha skjedd oerhört snabbt.

det här med tiden..GM har haft 2tim 30min på sig innan Lisas far dyker upp
2015-06-17, 06:50
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Både olycksteorin och "våldtäkt i ladan" har aldrig haft stöd av någon teknisk bevisning, utan är väl just det - teorier utan saklig grund. Fast" teorier " är väl för mycket sagt; jag skulle väl snarast kalla det för fria fantasier a'la Flashback.

Diskussionerna i tråden om tidslinjen, eller tidsspannet finner jag dock mycket intressanta ändå! Händelseförloppet måste flytit oerhört snabbt, alladeles oavsett vad som har hänt. Tyvärr tror jag aldrig vi kommer att få reda på exakt vad som hände, även om GM lagförs...

Jag är cyniskt lagd, så jag tror att diskussionerna om vad som exakt hände mellan de olika tidpunkterna kommer att vara kvar på Flashback många år framöver.

Nämn en teori som är mer trolig än det klassiska våldtäkt-mord teorin.
Bevis för sexuella aktiviteter kommer att komma fram är jag helt 100 säker på.

Rån-Nej.
Olycka-Nej.
Knark eller sprit-Nej.
Trafficking-Nej.
BO såg GM göra ett grovt brott och måste tystas-Nej.
GM ville veta hur det är att döda-Nej.
Ingen av de teorierna känns mer trolig.
2015-06-17, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Polisen beter sig allt underligare i Lisa-fallet. De tycks medvetet förhala obduktionen för att ingen ska få reda på att hon hölls vid liv tillräckligt många dagar för att polisen skulle ha kunnat hitta henne levande om dom agerat omdömesfullt, snabbt och rätt.

Jag tror fortfarande Litauerna är oskyldiga. Eftersom det polisen har på dom bara är att "de uppförde sig underligt" före gripande så fick häktningsförhandlingarna ske inför lykta dörrar.

Höjningen av misstankegraden från skäligen misstänkt till sannolika skäl förmodas vara
ren formalia och är sannolikt inte grundat på ytterligare fynd eller bevis som pekar
ut litauerna.

Nu skjuter polisen alltså obduktionen framför sig för att rädda sitt eget skinn. Vi intresserade kommer inte att erhålla nån klarhet över huvet taget förr än saker och ting blivit helt kallt och ointressant. Polis och åklagare borde inte ha rätt att agera så här godtyckligt och maktfullkomligt.
Det är rättsosäkert. Nu kan ingen avgöra om bröderna häktats på sakliga grunder eller inte.
Det är rättsosäkert, men vad skiter inte polisen i det, bara de räddar sitt eget skinn och slipper
kritik. Under tiden löper den rätte mördaren.

Vad trött jag blir när du lägger fram ditt inlägg som om det är dagens sanning när du i själva verket hittar på dumheter.

För det första är det inte ren formalia att höja en misstankegrad.

För det andra så undrar jag hur i helvete du kan sitta och påstå att man skjuter obduktionen framför sig.

Om dessa saker vet du inget, vore bättre att knipa igen istället för att sprida lögner.
2015-06-17, 06:59
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Nämn en teori som är mer trolig än det klassiska våldtäkt-mord teorin.
Bevis för sexuella aktiviteter kommer att komma fram är jag helt 100 säker på.

Rån-Nej.
Olycka-Nej.
Knark eller sprit-Nej.
Trafficking-Nej.
BO såg GM göra ett grovt brott och måste tystas-Nej.
GM ville veta hur det är att döda-Nej.
Ingen av de teorierna känns mer trolig.

Det begås våldtäckter hela tiden men hur många av dessa slutar i mord? Måste vara ytterst få.

Då tror jag mer på fel identitet på den mördade personen. Första dagen hon kör moped samtidigt som tjejen som brukar köra moped får skjuts. Någon ska göra något planerat mot denna person och upptäcker sitt misstag för sent.
Med reservation för att jag missuppfattat att någon annan brukade köra moped.
2015-06-17, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Det begås våldtäckter hela tiden men hur många av dessa slutar i mord? Måste vara ytterst få.

Då tror jag mer på fel identitet på den mördade personen. Första dagen hon kör moped samtidigt som tjejen som brukar köra moped får skjuts. Någon ska göra något planerat mot denna person och upptäcker sitt misstag för sent.
Med reservation för att jag missuppfattat att någon annan brukade köra moped.

~17:55 - 4:e kollegan lämnar platsen före de andra, tar mopeden som står bredvid Lisas

men det förändrar inte din teori*
2015-06-17, 07:09
Medlem
Citat:
det här med tiden..GM har haft 2tim 30min på sig innan Lisas far dyker upp

18.23 sender hun sms. 18.30 er mobilen avstengt. Muligens batteriet, muligens ikke.
2015-06-17, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
18.23 sender hun sms. 18.30 er mobilen avstengt. Muligens batteriet, muligens ikke.

jag skrev för några timmar sedan att Lisa kan ha stängt av mobilen själv för att slippa sms/ringsignaler/vibrationer, hon skulle köra 50min i trafik med moppe
2015-06-17, 07:21
Medlem
Citat:
jag skrev för några timmar sedan att Lisa kan ha stängt av mobilen själv för att slippa sms/ringsignaler/vibrationer, hon skulle köra 50min i trafik med moppe

Det blir ikke en sannhet selvom du skrev det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in