Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Polisen beter sig allt underligare i Lisa-fallet. De tycks medvetet förhala obduktionen för att ingen ska få reda på att hon hölls vid liv tillräckligt många dagar för att polisen skulle ha kunnat hitta henne levande om dom agerat omdömesfullt, snabbt och rätt.
Jag tror fortfarande Litauerna är oskyldiga. Eftersom det polisen har på dom bara är att "de uppförde sig underligt" före gripande så fick häktningsförhandlingarna ske inför lykta dörrar.
Höjningen av misstankegraden från skäligen misstänkt till sannolika skäl förmodas vara
ren formalia och är sannolikt inte grundat på ytterligare fynd eller bevis som pekar
ut litauerna.
Nu skjuter polisen alltså obduktionen framför sig för att rädda sitt eget skinn. Vi intresserade kommer inte att erhålla nån klarhet över huvet taget förr än saker och ting blivit helt kallt och ointressant. Polis och åklagare borde inte ha rätt att agera så här godtyckligt och maktfullkomligt.
Det är rättsosäkert. Nu kan ingen avgöra om bröderna häktats på sakliga grunder eller inte.
Det är rättsosäkert, men vad skiter inte polisen i det, bara de räddar sitt eget skinn och slipper
kritik. Under tiden löper den rätte mördaren.
Vad trött jag blir när du lägger fram ditt inlägg som om det är dagens sanning när du i själva verket hittar på dumheter.
För det första är det inte ren formalia att höja en misstankegrad.
För det andra så undrar jag hur i helvete du kan sitta och påstå att man skjuter obduktionen framför sig.
Om dessa saker vet du inget, vore bättre att knipa igen istället för att sprida lögner.