Citat:
Ursprungligen postat av
9797
Spontant känns det som ett ganska svagt startfält.
Precis min spontana tanke också. Jag läste igenom deltagarna från de 9 tidigare säsongerna igår, då jag hade sett vilka som skulle vara med i år, och insåg att de där stora toppnamnen som funnits ett eller några av under tidigare säsonger inte alls finns med i år.
Amanda Ooms har förvisso varit bra i några filmer av Jan Troell och några serier/filmer av Mikael Marcimain, men ingen direkt fantomkarriär i övrigt.
Morgan Alling har väl, förutom barnprogram tidigare, blivit mer populär under senare år i och med några Sunefilmer, sin självbiografi om bl.a. barndomen och Let's Dance.
Marika Lagercrantz är en bra skådespelerska, "Lust och fägring" stor är en väldigt bra film, men även om serien är inne på säsong 10 så borde SVT kunna få loss mer etablerade och intressanta personer.
Stefan Sauk och Clarie Wikholm... nja. någon kultserie och någon kultfilm, de känns väldigt mycket som utfyllnad och nödreserver.
Deltagarna måste inte ha vunnit 7 Oscar, 32 Guldbaggar eller ha 143 skandaler på sitt CV, men för att fira 10-säsongs-jubiléum känns det mer mellanmjölk än någonsin.