2015-01-26, 14:57
Medlem
Tycker den här säsongen har varit bland de bästa någonsin. Alla har haft otroligt gripande historier att berätta. Jag har fått en helt ny bild av både Özz Nujen och Örjan Ramberg. Tidigare har jag inte tyckt om Özz, men här är han både sympatisk, rolig och ställer modiga frågor. Det finns förstås inga ursäkter för vad Örjan Ramberg har gjort, men någonting måste det ha påverkat honom att växa upp oälskad och övergiven.
Harriet Anderssons berättelse var också gripande. Förstår inte hur en mamma kan behandla sin dotter på det sättet. Och så övergrepp, misshandel, fruktansvärt.
Det enda jag undrar, som många andra också gör, är varför det tog slut med Jörn Donner om hon nu älskade honom så mycket. Hittade han en annan kvinna? Hittade hon en annan man? OTrohet?
Citera
2015-01-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Alla tidigare säsonger har varit bättre än denna. Kemi kanske är fel ord, men det har känts dött i år. Inget engagemang varken från deltagare eller produktionen.

Håller inte alls med, i år är första året där deltagarna själva ställer bra frågor. Maria Lundqvist förra året var ju en katastrof, när hon pressade de andra på ett oerhört jobbigt sätt.
Det här gänget har alla haft mycket gripande historier att berätta.
Citera
2015-01-26, 16:32
Medlem
quieenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Chokladdelen var ytterst oklar! Eller om jag missade nåt angående det. Harriete tycker om chocko, så Jan Hedh och nån annan gör ett par skor och en häst i choklad. Okey

Barnhistorierna var intressanta. Dels missfallet och hur det gick till där i salen, och jag skulle vilja få reda på om hon hade kontakt med sitt barn nu, det verkade inte så.

Svar: nej,det har hon inte.Hennes dotter är 54 år.
Citera
2015-01-26, 18:46
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Tycker den här säsongen har varit bland de bästa någonsin. Alla har haft otroligt gripande historier att berätta. Jag har fått en helt ny bild av både Özz Nujen och Örjan Ramberg. Tidigare har jag inte tyckt om Özz, men här är han både sympatisk, rolig och ställer modiga frågor. Det finns förstås inga ursäkter för vad Örjan Ramberg har gjort, men någonting måste det ha påverkat honom att växa upp oälskad och övergiven.
Harriet Anderssons berättelse var också gripande. Förstår inte hur en mamma kan behandla sin dotter på det sättet. Och så övergrepp, misshandel, fruktansvärt.
Det enda jag undrar, som många andra också gör, är varför det tog slut med Jörn Donner om hon nu älskade honom så mycket. Hittade han en annan kvinna? Hittade hon en annan man? OTrohet?
Tycker du att Özz är en stjärna? Tror du att hans berättelse var 100% sann?

Tycker du att Helena är en stor skådespelerska?
Citera
2015-01-26, 19:04
Medlem
Slottsherres avatar
En ovanligt bra och intressant omgång. Ett sånt här program kan bli förvånansvärt bra när det för samman personer som har något att berätta, och gör det på ett intelligent och ärligt sätt. Riktigt gripande ibland, faktiskt.
Citera
2015-01-26, 19:20
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ett sånt här program kan bli förvånansvärt bra när det för samman personer som har något att berätta, och gör det på ett intelligent och ärligt sätt.

Ja, synd att de som deltog denna omgång var långt från detta. Det bästa ordet för att beskriva vad detta handlar om är snuttifiering.
Citera
2015-03-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Du kan spara program på datorn från SVTplay. http://pirateplay.se/

Fast inte äldre avsnitt va? Jag söker efter förra årets säsong :/
Citera
2015-06-16, 16:27
Medlem
tempeZZts avatar
Årets deltagare:

Amanda Ooms
Morgan Alling
Stefan Sauk
Clarie Wikholm
Marika Lagercrantz
Citera
2015-06-16, 23:08
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Årets deltagare:

Amanda Ooms
Morgan Alling
Stefan Sauk
Clarie Wikholm
Marika Lagercrantz

Spontant känns det som ett ganska svagt startfält. Undantaget är väl Ooms, men att hon kommer våga leverera nått smaskigt om vare sig Thåström eller Lundell är väl helt uteslutet.

Tyngsta sänket är ju definitivt Alling. Hans ändlösa snack om sin ofattbart hemska uppväxt på foster- och barnhem har man ju hört ett hundratal gånger vid det här laget. Uppenbarligen var det djupt traumatiskt för honom eftersom det är det enda han minns i sitt liv och kan snacka om men va fan, ta med någon som har nått nytt att komma med istället.
Citera
2015-06-17, 08:38
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Spontant känns det som ett ganska svagt startfält.
Precis min spontana tanke också. Jag läste igenom deltagarna från de 9 tidigare säsongerna igår, då jag hade sett vilka som skulle vara med i år, och insåg att de där stora toppnamnen som funnits ett eller några av under tidigare säsonger inte alls finns med i år.

Amanda Ooms har förvisso varit bra i några filmer av Jan Troell och några serier/filmer av Mikael Marcimain, men ingen direkt fantomkarriär i övrigt.

Morgan Alling har väl, förutom barnprogram tidigare, blivit mer populär under senare år i och med några Sunefilmer, sin självbiografi om bl.a. barndomen och Let's Dance.

Marika Lagercrantz är en bra skådespelerska, "Lust och fägring" stor är en väldigt bra film, men även om serien är inne på säsong 10 så borde SVT kunna få loss mer etablerade och intressanta personer.

Stefan Sauk och Clarie Wikholm... nja. någon kultserie och någon kultfilm, de känns väldigt mycket som utfyllnad och nödreserver.

Deltagarna måste inte ha vunnit 7 Oscar, 32 Guldbaggar eller ha 143 skandaler på sitt CV, men för att fira 10-säsongs-jubiléum känns det mer mellanmjölk än någonsin.
Citera
2015-06-17, 08:40
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Årets deltagare:

Amanda Ooms
Morgan Alling
Stefan Sauk
Clarie Wikholm
Marika Lagercrantz
Morgan Alling? ÄR det han göttebörjaren som dansade i tv och drar snyfthistorier om sin uppväxt?

Vad fan har han där att göra?
Citera
2015-06-17, 10:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Morgan Alling? ÄR det han göttebörjaren som dansade i tv och drar snyfthistorier om sin uppväxt?

Vad fan har han där att göra?

Han ska berätta om sin uppväxt och om när han dansade i TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in