Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 00:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Som jag förstått det var caféet öppet hela veckan och det har rimligen inte varit avspärrat däromkring.

Ligger i linje med min uppfattning, och tack för en seriös kommentar. I skenet av det kan i alla fall jag tycka att det är lite märkligt att man inte började leta spår på den plats hon senast sågs på. Kanske löjligt att tycka så, men vad som än kan ha funnits på platsen så kan det vara förstört nu.

Blod, skoavtryck, sperma, fragment av föremål m.m. Spår som kanske kunde berätta något om upprinnelsen till det som sedan hände. Kanske hade vi haft ett svar, det hände med största sannolikhet ingenting kring caféet, men det är kanske oviktigt, hippykiller vad säger du?
2015-06-17, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
IDIOT!!! Din kvinnosyn får mig att spy Gå och lägg dig snorunge
Om du hade orkat läsa bara några sidor bakåt här så hade du sett att det blåste som fan den här dagen... kuling med uppåt stormstyrka i byarna och det var svinkallt.
I efterlysningen så beskrevs hennes kläder så här... Hon hade vid försvinnandet på sig en rosa/vit Henry Loyd-jacka, svarta Adidasbyxor eller jeans
Lisa klädde sig i lager på lager för att inte frysa när hon skulle åka moppe hem.
Ja det finns många andra teorier. En idiot såg sin chans och Lisa dog på kuppen.

håll truten idiot. Så du såg kroppen med kläder "lager på lager" din dåre, din lågbegåvade svinpälsröv

Att Lisa Holm efterlystes som försvunnen på Interpol kort innan hon upptäcktes visar väl ändå hur lite koll poliser och utredare på plats hade! Inkompetens hos svensk polis är mycket väl känt och väldokumenterat. Bara att totta alla JK-domar md skadeståndsutbetqlningar.

Som jag ser det så irrade poliserna runt som yra höns i en vcka och när Lisa Holms kropp påträffats så ska alla vara duktiga sörjande känslo-missfoster. De gråter, kräks och kramas. Jävla patrask. Vi pratar om vuxna män med pistol i hölstret...... Så gråter de likt en kalvande kossa.

Dagens poliser är riktiga kärringar och allt ska vara rosa och fluffigt. Vakna era idioter. Världen är mörk, kall och farlig.

Vi behöver modiga, maskulina män som poliser inga kärring-snubbar eller fruntimmer som sminkar sig och har PMS var 24:e dag.
2015-06-17, 00:43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Mja, det finns en nyansskillnad. Googla på kvarlevor så får du se. Därmed inte sagt att det var medvetet sagt.

Jag utgår från SAOB. Vad gör att kvarlevor skulle innebära att kroppen är styckad, men att ordet lik inte innebär att det är styckat? Båda betyder död kropp. Förstår inte ens att det ska vara något att diskutera om. Vad är nästa ämne? Andhämtningen hos åklagaren respektive domaren får oss att ana om det varit en våldtäkt eller ej? Graden av skelandet på brödernas ögon får oss att förstå vem som är mördaren?

Kvarlevor betyder död kropp. Det finns ingen förstärkning i det. Det betyder inte något mer än död kropp. Sen må somliga i tråden ha en skenande fantasi, men det betyder inte att de kan förändra det svenska språket.

Citat:
KVARLEVA kva³r~le²va, r. l. f.; best. -an; pl. -or ((†) -ar 3SAH 43: 329 (1690)). (förr äv. q-)
[ssg med KVAR; senare ssgsleden ytterst till LEVA, lämna; bildat till KVAR-LEVA v.², i anslutning till AV-, ÅTER-LEVA, sbst., med samma bet.; jfr äv. fsv. leva, lämning, återstod]
[KVARLEVA.sbst 1]
1) återstod l. rest l. lämning (av ngt); vanl. i pl., koll.; utom mera tillf. numera bl. i bet. b, c, e, f. Qvarlefvor af slösarens gods anförtros i förmyndarens vård. NEHRMAN Ärfdab. 258 (1752). Han (hade) tillvaratagit qvarlefvorna af vaxljusen. LJUNGGREN SAHist. 1: 197 1896. – särsk.
[KVARLEVA.sbst 1.a]
a) (†) i sg., koll. WETTERSTEN Forssa 53 (c. 1750.
[KVARLEVA.sbst 1.b]
b) (fullt br.) om rest av måltid, matrest. SUNDÉN (1888). (Pojken) smorde sig med kvarlevorna efter studentens kvällsvard. LAGERLÖF Holg. 2: 202 (1907).
[KVARLEVA.sbst 1.c]
c) (fullt br.) om en persons (ngn gg ett djurs) döda kropp l. rester därav, ngns "stoft",; i fråga om helgon stundom: relik(er); numera bl. i pl. Vatten-djurs quarlefvor förekomma oftare (än landdjurs). BERGMAN Jordkl. 127 (1766). Kullen, som gömmer den jordiska qvarlefvan af en man, hvilken (osv.). ATTERBOM Minnest. 2: 75 (1840). Den 24 januari 1273 öfverfördes s:t Eriks kvarlefvor till Nya Uppsala. Schück o. Lundahl Lb. 1: 108 1901. jfr HELGON-KVARLEVA.

LIK li⁴k, sbst.¹, n. (OPETRI 1Post. 11 b (1528) osv.) ((†) r. l. m. SthmStadsord. 2: 221 (1710)); best. -et (ss. r. l. m. -en); pl. ==. ( lich 1560–1622. lick 1557 (: lickstolspenningar) – 1684 (: lickstånd). lig 1527 (: ligstool). lijch 1588 (: lijchstool) – 1669 (: lijchmatkt). lijck c. 1540–1687. lik (liik, lijk, ljk, ljik) 1521 osv. lych 1588 (: lychpeninger). lyck 1685. lyk 1617 (: Lykstool) – 1727 (: lyk öpningen))
[fsv. lik, skepnad, utseende, lik, motsv. d. lig, lik, i ä. d. äv.: kropp, isl. lik, skepnad, person, lik, got. leik, kropp, gestalt, fsax. lĭk, kropp, lik, feng. lĭc, kropp, lik; jfr mht. lĭch(e), f. (t. leiche); till ett ieur. lig-, bilda, forma. – jfr GELIKE LIK, adj.]
[LIK.sbst1 1]
1) kropp, lekamen; i ssgn LIK-TORN (se nedan under ssgr).
[LIK.sbst1 2]
2) död kropp av människa, (ngns) jordiska kvarlevor, "stoft". Kläda l. svepa ett lik, iföra ett lik en dräkt vari det begraves. Stå, stundom ligga lik, om död människa vars lik (efter svepningen) ännu icke är begravet (o. står utställt till beskådande), stundom äv. ligga lik, ligga död. Lukta lik, om död människas kropp: sprida en för ruttnande lik karakteristisk lukt. G1R 1: 28 (1521). Medann her Peder ännu lågh lijck. OxBr. 12: 653 (1646). Then seden at man sweper lijk i lerfdt är uptagen af wårs Herres Jesu Christi swepningh. KOF II. 2: 170 (c. 1655). Medan Salig hustrun stod Lijk åfwan Jordh. BoupptSthm 1674, s. 78 b, Bil. (1673). TjReglArm. 1858, 1: 330. GEIJERSTAM LycklMänn. 175 (1899: ligga lik). SIWERTZ Låg. 210 (1932). jfr ASTRAL-, BARN-, DISSEKTIONS-, FATTIG-, GLÄDJE-, KOLERA-, MILITÄR-, PEST-, POLITI-, SPETÄLSKE-
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-17 kl. 00:48.
Bannlyst
Litauer är väl som ryssar väldigt glada i att dricka vodka . De har säkert bälgat i sig en hel del vodka innan dom fick syn på snygga Lisa och då vaknade deras djuriska lustar inom dom och hon fördes in i ladan och våldtogs och ströps. Sedan har ena broderns kärring hjälpt dom att förflytta kroppen till fyndplatsen.

Det låter väl som ett ganska troligt scenario`?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det nämndes tidigare i tråden vid spekulation om sexuellt motiv att hon hade en pojkvän ?

Då kan vi inte utesluta sexual-spåret. Nuvarande pojkvän kanske gjorde en ex-pojkvän förbannad där den senare gjorde slag i saken och ströp Lisa Holm?
2015-06-17, 00:45
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ligger i linje med min uppfattning, och tack för en seriös kommentar. I skenet av det kan i alla fall jag tycka att det är lite märkligt att man inte började leta spår på den plats hon senast sågs på. Kanske löjligt att tycka så, men vad som än kan ha funnits på platsen så kan det vara förstört nu.

Blod, skoavtryck, sperma, fragment av föremål m.m. Spår som kanske kunde berätta något om upprinnelsen till det som sedan hände. Kanske hade vi haft ett svar, det hände med största sannolikhet ingenting kring caféet, men det är kanske oviktigt, hippykiller vad säger du?

Jag skrev ett svar som verkade försvinna nån helt annanstans.. Men som jag minns det höll caféet stängt på måndagen, men man öppnade igen på tisdagen (tror jag) för att Lisas föräldrar ville ha det aå. Det finns bilder på att caféet var avspärrat, och man tömde även den container som stod på baksidan och skickade iväg saker för analys.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De jobbade 6 dagar i veckan. Tror det var 10 timmar per dag (i alla fall mer än 8 timmar). Så lönen är ju låg med tanke på hur många timmar per vecka de jobbade v

Det beror ju på hur de får betalt. Har de kontrakt till att göra något visst antal klart till augusti och jobbar in det som skullle göras i juli så de kan åka på semester då utan att släpa med jobb men ändå får betalt så är det ju inte konstigare än att vissa som har fast månadslön kan jobba 10 timmar om dagen under vissa perioder.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Jag har naturligvis inte föreslagit att man skulle göra tvärsom heller. Suck. The court of public opinion f.öv. kan naturlgitvis ha betydelse även för rätten och definitivt för debatten här. Som jag nämnt tidigare, i forskning i USA har man t.ex. kunnat analysera domarens politiska, religösa och ideologiska hemvist och även kön, bara genom domsluten vilket ju bevisar att domare är människor precis som alla andra, och icke mekaniska urverk som aldrig visar fel klockslag.
Visst är vi alla människor, men jag vill varna för att dra alltför stora paralleller mellan rättssystemet i USA. som är påtagligt olikt det svenska, bland annat politiserat i mycket högre grad, och rättssystemet i Sverige. Vad vi har konstaterat i Sverige är att kvinnliga domare inte är mer benägna att döma för våldtäkt än manliga.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDempke
håll truten idiot. Så du såg kroppen med kläder "lager på lager" din dåre, din lågbegåvade svinpälsröv

Att Lisa Holm efterlystes som försvunnen på Interpol kort innan hon upptäcktes visar väl ändå hur lite koll poliser och utredare på plats hade! Inkompetens hos svensk polis är mycket väl känt och väldokumenterat. Bara att totta alla JK-domar md skadeståndsutbetqlningar.

Som jag ser det så irrade poliserna runt som yra höns i en vcka och när Lisa Holms kropp påträffats så ska alla vara duktiga sörjande känslo-missfoster. De gråter, kräks och kramas. Jävla patrask. Vi pratar om vuxna män med pistol i hölstret...... Så gråter de likt en kalvande kossa.

Dagens poliser är riktiga kärringar och allt ska vara rosa och fluffigt. Vakna era idioter. Världen är mörk, kall och farlig.

Vi behöver modiga, maskulina män som poliser inga kärring-snubbar eller fruntimmer som sminkar sig och har PMS var 24:e dag.

Jo, den kvinnliga polisens känslosamt dramatiserade facebookinlägg satte kändlorna i brand här på FB så folk började prata om styckning, stegling, syrabad, tortyr och Gu' vet vad...
2015-06-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Visst är vi alla människor, men jag vill varna för att dra alltför stora paralleller mellan rättssystemet i USA. som är påtagligt olikt det svenska, bland annat politiserat i mycket högre grad, och rättssystemet i Sverige. Vad vi har konstaterat i Sverige är att kvinnliga domare inte är mer benägna att döma för våldtäkt än manliga.

Läs mitt senaste inlägg som svar
2015-06-17, 00:47
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast är inte nämndemän politiskt tillsatta i Sverige?
2015-06-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noregrets1
Om det nu är så att de hittat ciggpaket i hennes byxa så skulle det förklara vad hon gjorde de 13 min. De kanske rökte tillsammans på sina raster? Jag har sett många "förenas" i rökningen tom folk som inte har nåt annat gemensamt. Det skulle också förklara att hon inte flydde, de skulle ju bara röka tillsamman. Bara spekulationer.
Visst kan de ha rökt tillsammans eller bara stått och pratat lite.

Men jag vet inte vad som är mest osannolikt, att de 2 bröderna gömde sig och rusade fram efter hon smsat och tog henne efter att hon stått där fullt påklädd i 13 minuter och bara varit.

Eller att de rökte och/ eller bara pratade tillsammans och sen väntade de tills hon smsat och sen tog de henne..

Skulle hon följt med dem i lä och under tak, för att röka och snacka lite?
Kanske, men fortfarande så skickade hon ett sms.. Känns ju rätt märkligt att någon skulle gå från en trevlig situation, låta henne smsa för att sen bara kasta sig över henne?

Det är väl ändå en rätt öppen plats och folk kunde komma förbi..

Jag vet givetvis lika lite som alla andra, och jag förutsätter att åklagaren vet betydligt mer, men det känns väldigt mycket konstigt och varför ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in