Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Okej, jag tänker så, och då uppstår nästa problem, även när jag har flyttat kroppen så finns spår av ond bråd död kvar på platsen där kroppen var placerad, hur ska jag komma ur det, jag kan fortfarande bindas till en död människa, vad tjänade jag på att mellanlagra kroppen på en plats som någon annan med stor sannolikhet kommer att besöka någon gång.

Att GM gömt kroppen i ett område som för honom redan är känt är väl ingen nyhet. Tvärtom - det är vanligt att GM placerar kroppen i ett område han känner till väl, som ett exempel kan vi ta KJ i Boden-fallet. Han hade också placerat kroppsdelar intill hans föräldrars bostad. Ett område som han var bekant med. Det är inget konstigt med det. Man kan också tänka sig att i detta fallet kanske GM hade tänkt att flytta på LH's kvarlevor när ett "bättre" tillfälle uppstod. Jag tror att han aldrig kunde föreställa sig att polisen och MPS skulle invadera Blomberg så snabbt och med så många sökanden. Därav, blev kroppen liggandes där polisen till slut fann henne.
2015-06-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Vilken insikt har du om nån eller alla 3 har sjungit som en kanariefågel eller ej?

AHA! det har inte stått på Flashback! Aj seeeeeeee!!

Hade en eller alla erkänt så hade vi nog hört NÅGOT vid detta laget. Det är dock vad jag tror
2015-06-17, 17:48
Medlem
CrossArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Vilken insikt har du om nån eller alla 3 har sjungit som en kanariefågel eller ej?

AHA! det har inte stått på Flashback! Aj seeeeeeee!!
Borde väl ha märkts på den grad dom är misstänkta eller ???
2015-06-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Efter alla intensiva förhör med dessa 3 MGM ...och att ingen av dom brutit ihop ännu och eventuellt yppat nåt om brottet tycker jag verkar konstigt.

Hur fan vet du det??
2015-06-17, 17:51
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Detta tror jag är mest troligt också. Iaf så länge vi inte får veta mer detaljer.
Väldigt sannolikt.

Men allt hänger på att hon behövde moped för att frakta alkohol. Skulle hon köpa åt hela klassen eller?
Alkoholspåret har varit uppe förut men tror man enades om att hon säkerligen hade bättre kontakter i stan för att få tag i alkohol, så den idén är svag.
2015-06-17, 17:53
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskbacker
Naturligtvis blev de helt överrumplade av den enorma uppslutningen av MP. Det stressade dem att begå misstaget att närma sig gömstället. Kanske tänkte de försöka avleda MP från att leta där kroppen låg. MP tyckt det var konstigt och snuten kom tyckte också det var konstig började leta och de fann kroppen.
Senare hämtade de in GM men de hade säkert kontroll på var de var och om de försökte sticka hade de slagit till direkt. GM kände nog att det inte fanns något flyktutrymme och höll sig lugna och samordnade vad de skulle säga.
Så kan det ha varit med undantag att snuten kom och letade direkt.
De åkte direkt till bröderna och grep dom, innan annan polis kom till gården och letade och sedemera fann Lisa.
2015-06-17, 17:53
Medlem
Undra om folk inte accepterat familjens vädjande om att inte höra av sig?

Systern är inte längre sökbar på Facebook och hennes nummer är borttaget från Hitta.
2015-06-17, 17:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Läste på lite om nedbrytning av kroppar, och det finns ju en mycket stor allmän kunskap om hur kroppar sönderfaller efter döden.

Så helt klart kan polisens kriminaltekniker säga detta med ca 10-20% felmarginal baserat på hur lång tid det gått. De vet helt säkert om Lisa dog på söndagen/i början av veckan, eller i mitten av veckan, eller på fredagen.

Intressant är att det till och med finns en speciell ranch i Texas som bara sysslar med studier av hur kroppar sönderfaller; Freeman Ranch. Naturligtvis skiljer sig detta mycket beroende på temperatur och omgivning, men det har man ju allmän kunskap om och kompenserar för i sina beräkningar.
Klicka inte på länken om du ogillar otäcka bilder:
http://wereblog.com/freeman-ranch-body-farm
2015-06-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Men det var ju bonden. Bonden kommer ut, ser att korna har mördat en ung flicka och för att inte korna ska bli avlivade så fraktar han bort kroppen och börjar placera ut bevis så att Litauerna ska bli anklagade.

Vad är det här för sjuka teorier, sluta smutsa ner tråden med SKIT. Ni vet inget!
2015-06-17, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyffla
Undra om folk inte accepterat familjens vädjande om att inte höra av sig?

Systern är inte längre sökbar på Facebook och hennes nummer är borttaget från Hitta.

Räcker nog med att någon säger "har du sett vilket skit dom skriver på FB?" för att det ska gå kalla kårar genom dom och dom börjar eliminera allt på nätet
2015-06-17, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Efter alla intensiva förhör med dessa 3 MGM ...och att ingen av dom brutit ihop ännu och eventuellt yppat nåt om brottet tycker jag verkar konstigt.

Om 1 klarar trycket kan ju hända. Men ju fler man är som är inblandade ju svårare måste det ju bli att hålla sanningen eller ??

Börjar tro att dessa 3 är oskyldiga faktiskt.

Det finns mängder med dömda som aldrig har erkänt sin skuld.
2015-06-17, 17:56
Medlem
De kanske hittade kroppen obehagligt nära dem, fattade att de skulle bli misstänkta och gömde kroppen för att göra sig av med den senare.

Blir förvånade över pådraget och beter sig udda ibland MP när de är nära fyndplatsen av kroppen och då är det fortf lätt att misstänka bröderna.

En förklaring till att alla tre nekar till brott kanske. En annan sak om de nekar till mord men medger något annat, om nu fallet är så.

Alla andra omständigheter så som handsken, fynden m.m varken orkar eller kan jag förklara och ovanstående är ett långskott men omöjligt?

Naturligtvis ringer man 112 och berättar vad man hittat i sådana fall men de kanske inte tänkte rationellt, vad vet jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in