Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 23:49
Medlem
f839444s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Två gifta bröder raggar på och vill ligga med 17 årig flicka 500m hemifrån? Bara sådär och de gifta männen klarar inte av ett nej? Så de slår ihjäl henne?
Känns det verkligen trovärdigt?
OM dom har supit och knarkat lite, varför inte?
2015-06-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
13 minuter är väl kort tid för en 17-åring att gå igenom dagens facebook-skörd, kolla på kompisarnas nya instagrambilder, surfa runt på lite annat osv.

om hon varit aktiv på internet/mobilen bör det varit registrerat. datatrafik.

en av 10 000 teorier kan vara att hon byter om.

hon kanske står med bara ben och att GM då tar sin chans.....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IreneHysteri
Två gifta bröder raggar på och vill ligga med 17 årig flicka 500m hemifrån? Bara sådär och de gifta männen klarar inte av ett nej? Så de slår ihjäl henne?
Känns det verkligen trovärdigt?

Ja. Jag tror du har lite för höga tankar om giftemål. Man blir inte en annan människa av att gifta sig.

Sen tror jag personligen att det är troligt att bara den ena begick handlingen och den andre hjälpte till att hantera liket. Men det är bara spekulationer, och ingen är dömd än.
Medlem
DennisOlofs avatar
Man undrar ju om dem som är häktade verkligen begick brottet, det var ju tragiskt om dom är inblandade men inte vet vem som begick mordet. Känns inte bra att bevisningen och annat inte är så stark.
Medlem
Jag vet kanske lite om denna AJ. För ca 10 år sedan var han hyresgäst på en egendom i behov av stor renovering. Vet detta eftersom jag själv var och tittade på huset för att eventuellt hyra det. Har för mig att hans egna gård hade brunnit ner därav så hyrde han. Idag, så kallas han i folkmun för greve Jönsson. Han verkar ha en dröm om att vara lite mer än andra om ni förstår vad jag menar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Jag är otroligt fundersam angående eventuellt motiv, spontant känns sexualmotivet ganska självklart men då MG är bröder så börjar man ju undra. Dessa killar skulle annars kunna vara hyrda för att städa upp och göra sig av med bevis, ja det känns troligare. Jag återkommer när jag fått fler uppslag.
2 bröder kan alltså inte knulla en snygg tjej?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
OM dom har supit och knarkat lite, varför inte?

Jag tror att A inte skulle va glad o se sina anställda använda droger eller vara bakis
2015-06-16, 23:52
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Jag menar att all info vi får ramas in - " is enframed" - i åklagarens perspektiv utan att vi fått höra minsta motbevisning.
Men de är inte vi som ska höra den heller. Rätten får båda parters version, och det är det i sammanhanget relevanta. Brottsutredningar har inte som mål att tillfredsställa allmänhetens nyfikenhet.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
/.../

Sen vet jag inte om Leif GW Persson är riktigt nykter. Motsäger sig en del i artiklarna (yppandeförbud från åklagaren för att advokaterna inte ska "djäklas" och i nästa mening att yppandeförbudet är irrationellt).
På vilket sätt är han inkonsekvent? Åklagaren tycker naturligtvis att advokater är jobbiga (uttryckt av GW som att hen tycker att de jäklas). GW tycker att det är irrationellt att svarandesidan inte får yttra sig medan åklagare och polis har fritt fram att uttala sig ellet läcka.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Jag menar inte så heller. Vi hör att åklagaren har möjligen ett starkt fall och att rådman bedömde blixtsnabbt. Allt detta ingår i den diskursen som tjänar åklagaren - och dessutom bilden av vad som sker just nu bland allmänheten. Hade det varit helt motsatt - att försvaret är de som i första hand styr förundersökningen och att åklagarna belagts med förbud så hade nog en radikalt annorlunda bild framträtt i media och här.

Men det hade inte förändrat beslutet att häkta dem, vilket är det som är av vikt i dagsläget.
Medlem
Att ett ciggpaket från litauen ses som ett fynd tillhörande Lisa, som då kopplas till bröderna är kanske ingen slump men lite långsökt.

1. Om paketet återfanns i lisas jacka eller bland andra personliga föremål så bör paketet ha dna från någon av bröderna.

2. Om bröderna besökt cafét ofta så bör de haft kontakt med all personal där, mer ytligt som kan liknas vid kallprat. Lisa röker och ber om/köper cigg av bröderna.

Det känns lite som att hitta ett gröna lund-kort och direkt häkta enda stockholmaren på orten. Krävs nog en del om det ska bli ett fällande bevis.
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Ok, tolkade det som att du hävdade att du hade viss insyn...har varit en hel del stolliga teorier och inlägg senaste dagarna så jag funderade på om någon ville ge sken om att ha insyn...

Jag förstår din oro. Men nej, ingen typ av insyn i bevisningen som du åsyftar. Försöker hålla en stringens i debatten, men även jag kan uttrycka mig en aning felaktigt - åtminstone så pass mycket att det kan misstolkas eller övertolkas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in