Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 21:51
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Jag tror dessa kommer att bli släppta. Dem jobbar ju där och de förstår inte svenska.
Man skulle nog bli lite aggressiv om det kom 100 pers och leta från MSP.
Det är en trafikerad väg ju och den riktiga mördaren ligger nog hemma och har mardrömmar.
Och varför riskerar man sitt liv när man har jobb och familj.
Samt att grannarna säger att dem är skötsamma. Det ända som binder dem är platsen.

Haha, alltså ladan där kroppen hittades är det endast ett fåtal personer som haft tillgång till. Det går ganska snabbt att sedan lägga ihop några andra grejer som gör att de är på sannolika skäl skyldiga eller iallafall på nåt sätt delaktiga.

Just att kroppen hittades på en sån specifik plats gör att man kan utesluta väldigt mycket.

Hade hennes kropp hittats längs vägen hade jag varit galet mycket mer orolig att de tagit fast fel personer, men nu MÅSTE det ju vara någon som haft tillgång till ladan som lämnat kroppen där.
2015-06-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
De två männen var tidigt misstänkta och lämnade DNA-prov. Jag TROR att polisen haft ögonen på dessa herrar hela veckan. Jag TROR att polisen har solklara bevis för att det är dessa män som är skyldiga.

Men det är en sak som förbryllar mig väldigt mycket. Varför låter dom moppen stå kvar på platsen?
Brottom därifrån är enda anledning jag kan komma på
2015-06-16, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Att inte kunna precisera en dödstidpunkt vid häktningsförhandlingen är svagt, mycket svagt. Tidpunkten är ju mycket viktig för om de misstänka ska ha kunnat utföra brottet eller om de har alibi för brottet. Utan en tid så kan ju i princip vem som av alla som rört sig i området under 5 dagar vara mördaren.

Absolut. Det kan jo tenkes at det er gjort ting med kroppen som gjør det vanskelig å fastsette dødstidspunktet med rimlig säkerhet - för en kropp som läggs i en frysbox för exempel vil det vel være nesten umulig å si om den hadde blitt frosset ned for 3 eller 10 dager siden.
Medlem
Citat:
De två männen var tidigt misstänkta och lämnade DNA-prov. Jag TROR att polisen haft ögonen på dessa herrar hela veckan. Jag TROR att polisen har solklara bevis för att det är dessa män som är skyldiga.

Men det är en sak som förbryllar mig väldigt mycket. Varför låter dom moppen stå kvar på platsen?

Jag tror också polisen haft ögonen på dessa 3 hela veckan.
Men hur har de då kunnat lägga ut sakerna utan att polisen har sett detta?! Går inte ihop.

Såvida inte ytterligare någon person som smälter in i miljön och kan röra sig fritt har lagt ut dem.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är å andra sidan naivt av GW att tro att man "borde vara" obducerad första vardagen efter mordet.
Så fungerar det mycket sällan - vilket GW borde veta.

Det blir väl svårare att fastställa när hon dog om man väntar flera dagar??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Som jag skrev tidigare ikväll och nu GW säger:

"Leif GW Persson menar att Lisa Holms kropp borde vara obducerad vid det här laget, och att tidpunkten för hennes död då borde kunna fastställas närmare än till "någon gång mellan den 7-12 juni" vilket står i häktningsbesluten för de misstänkta."

Att inte kunna precisera en dödstidpunkt vid häktningsförhandlingen är svagt, mycket svagt. Tidpunkten är ju mycket viktig för om de misstänka ska ha kunnat utföra brottet eller om de har alibi för brottet. Utan en tid så kan ju i princip vem som av alla som rört sig i området under 5 dagar vara mördaren.

Möjligt, men med den "svävande" dödstidpunkten kan också andra inrymmas, som just nu inte - vad vi vet - är aktuella, då innebär detta sk frihetsgrader dvs alla inom tidsrymden är intressanta för utredning.
Medlem
Citat:

Antagligen för man var mer intresserade av att våldta
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Är inte det för att Gm inte ska gå fria för att döm skyller på varandra? Antagligen bara 1 av dom som dödat henne även om båda var inblandade

Ja eller att åklagaren lämnar dörren öppen att Litauerna är inblandade och ev nån ytterligare verklig mördare..
2015-06-16, 21:53
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är å andra sidan naivt av GW att tro att man "borde vara" obducerad första vardagen efter mordet.
Så fungerar det mycket sällan - vilket GW borde veta.

När det gäller insamling av bevis är tiden den viktigaste faktorn vid mordutredning. Obduktionen bör vara en sådan sak som sker omgående för att säkra bevis speciellt med tanke på att det är sommar och snart rötmånad så bör kroppen redan varit kraftigt angripen.
Även om en fullständig rapport självklart inte är färdig ännu så bör en preliminär sådan kunnat skakats fram inför häktningsförhandlingarna om det så var ett telefonsamtal mellan åklagare och obducent.

Tidpunkt, dödsorsak samt eventuellt sexuellt våld borde polisen om möjligt vetat redan på lördagen.

Om nu inte kroppen är totalt förstörd vilket identifiering av anhörig talar mot.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
97.8% är oskyldiga som ska förpassas alltså.
Nej absolut inte men jag förklarade bara faktum 0,2 är mindre en 2,2 (Dom utgör helt klart en större risk) det kan ju ingen snacka bort och inte det andra heller. Nu är ju dessa i princip ostraffade sedan tidigare och det tror jag att deras chef är väldigt lättad över idag även om han mår jävligt kasst iaf han måste ju ha tänkt 1000-tals gånger sedan dessa greps varför var jag så snål? varför ringde jag inte arbetsförmedlingen ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
eller som jag skriver: Gick för att leta efter sin tappade handske.

Då är det mycket troligt att brottplatsen är vid caféingången eller i dess närhet.
Men där spärrades aldrig av och polisen har inte letat bevis där.
Istället höll caféet öppet och ev bevis kan ha förstörts.

Stämmer inte. Polisen spärrade av lada och letade igenom den innan handsken hittades av godsägaren! Har ingen länk just nu tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nu är väl detta inte en teori utan polisens vittnesmål, att persedlar placerats ut i redan genomletad terräng. Mördaren trodde kanske att man inte skulle leta på samma ställe två gånger?

Hade väl varit så mycke enklare o gömma dem under en sten, grop ihåligt trä ja va fan som helst förutom at sprida ut dem och peka ut sig själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in