Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Det vet jag att det var hennes först dag med moppe , dom kan hjälp henne med något innan under dagen och sedan på vägen hem bara snabb åkt förbi för att lämna kakor eller mat ... och fruga blivit tokig ... sedan har dom snabbt kört tillbaka moppen
Hennes arbetskamrater som gick typ samtidigt har inte sagt något om att hon skulle haft med sig kakor eller likn. Så det är fullständigt uteslutet.
2015-06-17, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Någon som har koll på vilka bevis som finns? Är det inte lite skumt att det inte finns någon teknisk bevisning?
Nej, ingen har koll än. Det finns förmodligen teknisk bevisning och det håller på att analyseras i detta nu.
2015-06-17, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravsvans
Läste att det var lite skyddat för vinden där mopen stod, men undrar om det vore naturligt för henne att gå till ladan för att få vindskydd om hon kollade telefonen i några minuter. Det kunde förklara hur handsken hamnade där, dock tänjer det på trovärdigheten i scenariot att hon i så fall lämnat nyckeln i låset.
Har för mig någon sa att det blåste västlig vind, i så fall borde hon gått till baksidan av caféet. Skulle hon över till ladan och typ redan satt på mopeden och satt i nyckeln borde hon ha kört över. Har man moped går man inte när det går att köra. Kan ha varit som någon spekulerade att moppen inte startat och hon gått över för att få hjälp.
Var det en ny moped? Hon hade tidigare blivit körd och hämtad, hade hon precis fått mopeden för att föräldrarna skulle slippa köra där hela sommaren? Var hon ovan och glömt något med moppen så den inte startade?
2015-06-17, 01:30
Medlem
Citat:
Någon som har koll på vilka bevis som finns? Är det inte lite skumt att det inte finns någon teknisk bevisning?

Om det stämmer så är det väldigt skumt, det borde finnas någon sorts DNA som har efterlämnats.
2015-06-17, 01:31
Medlem
Citat:

Nä, det är ju det som är grejen, folk sitter och spekulerar.
Men ska man lita på åklagaren så finns det inte bevis för åtal än!
2015-06-17, 01:32
Medlem
MeMajks avatar
Hur fan jag än vänder och vrider på alla tänkbara och otänkbara scenarion, borttappad och upplockad handske, kikar på kartor, pratar med folk som bor i närområdet, funderar på kringströdda personliga ägodelar, lyssnar på radio, läser tidningarna, diskuterar med arbetskamrater, så känns det fortsatt väldigt obekvämt att de häktade verkligen är rätt GM.
Medlem
Vid bordet här på baksidan var det nog bra lä. Hon satt nog där och kollade Instagram med mera innan hon skulle åka och mötte då sina banemän.

http://nlt.se/image_processor/1.4063680.1434089846!/image/616034706.jpg_gen/derivatives/wide/616034706.jpg?maxWidth=1730&maxWidthInline=595&max Height=868&maxHeightInline=400
Medlem
knegiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan bli fördröjning i timmar ibland även om det är bra väder. Vet inte om det har med "atmosfäriska störningar" att göra.

Knappast, beror snarare på överbelastning, att man konfigurerar om nätet, att någon nod återstartar eller liknande. Alla operatörer har definierade kriterier när överskriden leveranstid betraktas som nätfel - brukar ligga om jag minns rätt på 60-120 sekunder (inom det egna nätet).
2015-06-17, 01:33
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hur fan jag än vänder och vrider på alla tänkbara och otänkbara scenarion, borttappad och upplockad handske, kikar på kartor, pratar med folk som bor i närområdet, funderar på kringströdda personliga ägodelar, lyssnar på radio, läser tidningarna, diskuterar med arbetskamrater, så känns det fortsatt väldigt obekvämt att de häktade verkligen är rätt GM.

Hur menar du nu? Obekvämt att de häktade är GM?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Har för mig någon sa att det blåste västlig vind, i så fall borde hon gått till baksidan av caféet. Skulle hon över till ladan och typ redan satt på mopeden och satt i nyckeln borde hon ha kört över. Har man moped går man inte när det går att köra. Kan ha varit som någon spekulerade att moppen inte startat och hon gått över för att få hjälp.
Var det en ny moped? Hon hade tidigare blivit körd och hämtad, hade hon precis fått mopeden för att föräldrarna skulle slippa köra där hela sommaren? Var hon ovan och glömt något med moppen så den inte startade?

Att mopeden inte startat är redan avfärdat... hennes pappa testade tydligen mopeden direkt när han kom dit på kvällen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det är rätt GM. De är häktade på sannolika skäl men åklagaren har ännu inte fått någon teknisk bevisning. När den kommer så kommer säcken att dras åt kring litauerna, tro mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
Jo absolut men det känns ju ändå som ett vilospår. Dem har lagt ut saker så långt dem kunnat komma helt enkelt för att polis/mp ska fokusera där & inte på gården...

Någon eller några kanske la ut dessa spår för att hålla gården fredad och kunna flytta kroppen vid lämpligt tillfälle. Sen blev det ingen lämpligt tillfälle då 1000 pers började rota i området.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in