Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-16, 21:44
Bannlyst
Jag tror dessa kommer att bli släppta. Dem jobbar ju där och de förstår inte svenska.
Man skulle nog bli lite aggressiv om det kom 100 pers och leta från MSP.
Det är en trafikerad väg ju och den riktiga mördaren ligger nog hemma och har mardrömmar.
Och varför riskerar man sitt liv när man har jobb och familj.
Samt att grannarna säger att dem är skötsamma. Det ända som binder dem är platsen.
2015-06-16, 21:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
http://www.expressen.se/nyheter/gw-persson-tveksam-till-aklagarens-bevis/

Ja där är vi eniga professorn och jag i det mesta

Precis.
2015-06-16, 21:45
Medlem
cem77s avatar
Som jag skrev tidigare ikväll och nu GW säger:

"Leif GW Persson menar att Lisa Holms kropp borde vara obducerad vid det här laget, och att tidpunkten för hennes död då borde kunna fastställas närmare än till "någon gång mellan den 7-12 juni" vilket står i häktningsbesluten för de misstänkta."

Att inte kunna precisera en dödstidpunkt vid häktningsförhandlingen är svagt, mycket svagt. Tidpunkten är ju mycket viktig för om de misstänka ska ha kunnat utföra brottet eller om de har alibi för brottet. Utan en tid så kan ju i princip vem som av alla som rört sig i området under 5 dagar vara mördaren.
2015-06-16, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Jag tror dessa kommer att bli släppta. Dem jobbar ju där och de förstår inte svenska.
Man skulle nog bli lite aggressiv om det kom 100 pers och leta från MSP.
Det är en trafikerad väg ju och den riktiga mördaren ligger nog hemma och har mardrömmar.
Och varför riskerar man sitt liv när man har jobb och familj.
Samt att grannarna säger att dem är skötsamma. Det ända som binder dem är platsen.

Jag tror det var en olyckshändelse... då kvittar det om de är skötsamma, har jobb och familj...
2015-06-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det är alldeles för svagt för att gripa någon som man tror har placerat något. Det hör du väl själv?

De grep dessa personer för de hade starka bevis som tydde på att de hade något med hennes försvinnande att göra. Allt annat skulle vara dumt, polisen föddes inte igår får man hoppas.

Ja jag var kanske lite otydlig. Jag har skrivit förut i tråden att något sådant här eventuellt kan varit den utlösande faktorn för ett gripande i en rad av omständigheter. Dom har ju varit intressanta väldigt tidigt för utredningen då dom nästan omedelbart fick lämna DNA prov, var det va?
2015-06-16, 21:47
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaroc
Inget märkligt alls. "Delaktighet" täcker bara att man kan vara gärningsman eller medhjälpare.

Ja eller att åklagaren lämnar dörren öppen att Litauerna är inblandade och ev nån ytterligare verklig mördare..
Medlem
handsken i ladan är ju helt uppenbart planterad,
för att avleda och fördröja polisen,
tror inte polisen hittat ett jota i den där ladan förutom den,
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Varför skulle Arne hjälpa två misstänkta mördare? Då kan folk tro att han är delaktig och det har redan kommit fram att han är en snål gubbe.
Frågan var ju varför de vände sig till honom. Det är ju inte så underligt. En panikåtgärd.
Och enligt uppgift kom de bra överrens.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-16 kl. 21:49.
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Jag tror det var en olyckshändelse... då kvittar det om de är skötsamma, har jobb och familj...

Nej, är det en olycka så får man lägre straff. Eftersom dom har försvårat utredningen så kommer straffet att öka och är man inte korkad så borde man lätt kunna förstå det genom att lägga ihop ett och ett.
2015-06-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
handsken i ladan är ju helt uppenbart planterad,
för att avleda och fördröja polisen,
tror inte polisen hittat ett jota i den där ladan förutom den,
Ett kvitto
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Ja jag var kanske lite otydlig. Jag har skrivit förut i tråden att något sådant här eventuellt kan varit den utlösande faktorn för ett gripande i en rad av omständigheter. Dom har ju varit intressanta väldigt tidigt för utredningen då dom nästan omedelbart fick lämna DNA prov, var det va?

Man kanske toppsade dem för att kunna utesluta dem.
Annars var det ju för att de är litauer , o de vet vi ju hur dem är.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Som jag skrev tidigare ikväll och nu GW säger:

"Leif GW Persson menar att Lisa Holms kropp borde vara obducerad vid det här laget, och att tidpunkten för hennes död då borde kunna fastställas närmare än till "någon gång mellan den 7-12 juni" vilket står i häktningsbesluten för de misstänkta."

Att inte kunna precisera en dödstidpunkt vid häktningsförhandlingen är svagt, mycket svagt. Tidpunkten är ju mycket viktig för om de misstänka ska ha kunnat utföra brottet eller om de har alibi för brottet. Utan en tid så kan ju i princip vem som av alla som rört sig i området under 5 dagar vara mördaren.

Jag försöker ju också diskutera tidpunkt, brottsplats och händelseförlopp, men tråden verkar inte intresserad vilket jag tycker är konstigt. Kan bli svårt att fälla dom för mord utan bevis för mord. Lutar starkt åt dråp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in