Citat:
Ursprungligen postat av
MortalDisease
Våldtäkts försök som övergått till mord, låter sannolikt i mina öron, denna GM är ju inte frisk, tyvärr så råkade det bara vara så.. att denna dag så tog BO mopeden, slumpen är ibland en väldigt bra förklaring.
Eller, så är det som jag tror, att just mopeden är den springande punkten här, samt avståndet.
Jag tror att det har snackats under dagen om att hon ska köra hela vägen hem som ligger långt bort. Det har också talats om att de andra ska dra iväg snabbt.
Nån (ena brodern)har under fikarasten på caféet hört detta och tänkt att nu har jag läge.
Kanske har tom han (som känd i området, stamgäst?) varit med i samtalet.
Han ser sin chans till en stund i ensamhet med Lisa och det tar en ände med förskräckelse. Så, slumpen tror inte jag på. Jag tror att det här är planerat utifrån de omständigheterna som rådde. Lisa förväntades vara ensam en stund på en isolerad plats och genom att göra som ungdomar gör, att snacka om det så att andra hör, blir hon utsatt. Det KAN ha börjat som en ren flirt men Lisa kan ha sagt att hon ska snacka med Chefen och han blir rädd att bli av med jobbet då han gått lite för långt. Han ser som den enda utvägen att tysta Lisa på något sätt.
Visst kan väl en k-t litauisk "gästarbetare" blir desperat av rädsla att förlora sitt "smör"jobb om en ung tjej hotar att "skvallra" om att han betett sig illa? En smäll som tar illa och resten blir som det blir.