Citat:
Ursprungligen postat av
RobertoSaviano
Att misstankegraden inte ändrades på kärringen tyder väl på att hon har sjungit ut i förhören.
Varför skulle det göra det? Åklagaren ville ha höjd misstankegrad även på henne, men fick inte igenom det. Troligen pga att man har noll bevis för att hon visste något om brottet. Enda anledningen hon sitter kvar i en vecka till är pga "flyktrisken" och att hon kan förstöra bevis osv, om hon faktiskt är på något vis delaktig eller vetande.
Personligen tycker jag folk hänger upp sig för mycket på detta med misstankegrad. Det finns ju inga tvivel om att man har starka misstankar mot dessa två, men misstankar är inte lika med bevis. Troligen (jag vet inte säkert såklart) finns det inga bevis mot dom i dagsläget...i väntan på teknisk bevisning. Att få dom häktade på sannolika är lättare än att lyckas åtala dom utan teknisk bevisning. Nu får åklagaren/polisen på sig att under 2 veckor sätta dit dom utan tvivel.
Tyvärr är jag inte alls 100 på att dom tagit rätt. Inget verkar logiskt i denna händelse. På sin höjd kan jag tro att den ena begick brottet och den andra har hjälpt till att "undanröja" bevis. Men med tanke på hur grejerna är utspridda så gjorde man ett fint spår till sig själva i så fall...så inte så bra undanröjt alltså.

Kvinnan visste nog inget alls och kan således troligen inte hjälpa polisen mycket i detta.