Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 20:20
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Nu har jag sökt lite i forumet och inte hittat svar. Men var inte någon av bröderna kända av litauisk polis? Den yngre eller äldre, eller båda?

Känd på vilket vilka sätt av litauisk polis?

Våldsbrott, stölder, utpressning???

Hade dom giltigt tillstånd att uppehålla sig mer än tre månader i Sverige, eller arbetade dom svart?

Den äldre brodern hade visst stulit en TV, från flaket på en lastbil han själv körde.
Men jag tror det var modern som lämnade den uppgiften.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efefile
Det här ju klart som himmel utan moln!

Kort och gott
Den yngre brodern är kåt. Lisa avvisar honom, det gillas inte. Sen börjar tafsandet hon springer iväg han får tag i henne sen våldtar och dödar. Springer hem till brodern han hjälper till med liket.

Simple as that!

Håller med. Något sånt tror jag med. Han har spanat in henne på cafeét. Gissar på att han också är den besvärliga gästen ifrån lördagen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Att misstankegraden inte ändrades på kärringen tyder väl på att hon har sjungit ut i förhören.

Varför skulle det göra det? Åklagaren ville ha höjd misstankegrad även på henne, men fick inte igenom det. Troligen pga att man har noll bevis för att hon visste något om brottet. Enda anledningen hon sitter kvar i en vecka till är pga "flyktrisken" och att hon kan förstöra bevis osv, om hon faktiskt är på något vis delaktig eller vetande.

Personligen tycker jag folk hänger upp sig för mycket på detta med misstankegrad. Det finns ju inga tvivel om att man har starka misstankar mot dessa två, men misstankar är inte lika med bevis. Troligen (jag vet inte säkert såklart) finns det inga bevis mot dom i dagsläget...i väntan på teknisk bevisning. Att få dom häktade på sannolika är lättare än att lyckas åtala dom utan teknisk bevisning. Nu får åklagaren/polisen på sig att under 2 veckor sätta dit dom utan tvivel.

Tyvärr är jag inte alls 100 på att dom tagit rätt. Inget verkar logiskt i denna händelse. På sin höjd kan jag tro att den ena begick brottet och den andra har hjälpt till att "undanröja" bevis. Men med tanke på hur grejerna är utspridda så gjorde man ett fint spår till sig själva i så fall...så inte så bra undanröjt alltså. Kvinnan visste nog inget alls och kan således troligen inte hjälpa polisen mycket i detta.
2015-06-16, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Tycker inte man behöver heta GW för att stilla undra, varför finns inga tekniska bevis? Flickan måste ju bragts om livet och ev förflyttas av 2 lantarbetare som bor i närheten, och inga tekniska bevis funna? Det är inte konstigt om dom är oskyldiga, annars får dom försöka fälla på indicier och det kan jag köpa om det är nåt komplicerat brott, men här? nej..
Det finns tekniska bevis, ingen har påstått någonting annat. De har dock inga sådana som binder gärningsmännen vid brottet ännu. Tidsfråga, om det är rätt gärningsmän de har inspärrade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Precis, men är det då inte märkligt att man inte går ut med mer info från polisen om klockslag etc?
De vill bygga ett vattentätt case!
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Eller, så är det som jag tror, att just mopeden är den springande punkten här, samt avståndet.
Jag tror att det har snackats under dagen om att hon ska köra hela vägen hem som ligger långt bort. Det har också talats om att de andra ska dra iväg snabbt.
Nån (ena brodern)har under fikarasten på caféet hört detta och tänkt att nu har jag läge.
Kanske har tom han (som känd i området, stamgäst?) varit med i samtalet.
.

Gärningsmännen talar inte svenska, så hur har du tänkt dig att dom ska ha kunnat hört det?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Precis, men är det då inte märkligt att man inte går ut med mer info från polisen om klockslag etc?

jovisst, så att andra kan se till att uppgifterna sen inte går att bevisa. Jo, tjena!
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Inget talar för att hon blev våldtagen i dagsläget.

Naturligtvis inte då teknisk bevis som tex dna inte är klara.

Finns det nån annan trovärdig förklaring till att en eller båda bröderna mördar BO?
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
En tv hade försvunnit på någon flyttfirma en av bröderna arbetet på och han fick betala något bötesbelopp.
Dom är från ett annat EU-land vilket ger dom automatiskt uppehållstillstånd om de kan stå för sin försörjning.
Hurvida de jobbar svart (också?) har inte framkommit.

Vart har den här jävla teven kommit från, källa tack.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Vad sägs om våldtäkt och mord. Vad sägs om dna på och i BO?
Mao klassiskt brott, klassisk bevisning.

Om det är så att Lisa blev våldtagen så bör det finnas DNA på henne från någon av de två misstänkta. Att den av dem som eventuellt våldtog henne för att därefter döda henne skulle ha använt kondom ser jag inte som sannolikt. I synnerhet med tanke på MGM klantiga uppförande därefter. Just nu verkar det inte finnas tekniskt bevisning mot MGM vilket jag tycker är lite besynnerligt. Polisen tog DNA-prov från MGM redan innan Lisas kropp hittades och även om obduktionen inte är klar så kan inte tänka mig att polisen inte skulle ha fått besked om ett DNA-träff som pekar ut någon av två MGM.
Bannlyst
Hoppas polisen hittar massor av bevis och att rätt gärningsmän är häktade, undrar
om det finns fler försvinnanden/olösta mord från västgötaslätten senaste två åren ?
2015-06-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Fullständigt fel, Det var den äldre brodern och det var inget han dömdes för utan blev skyldig att ersätta en försvunnen TV.

Vill minnas att han hade en fraktfirma och därmed blev ersättningsskyldig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in