Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Tycker också att detta är det mest intressanta! Förstår inte hur situationen ser ut. VAD kan polisen veta om kvinnans kunskap i fallet? Spännande...
Har läst att hon har placerat ut sakerna de hittat och således riktat sök från platsen hon var vid
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Just nu vet vi att de saknar teknisk bevisning - vilket gör att det som ligger emot dem idag inte skulle hålla i rätten.

Det finns, som jag skrivit tidigare, andra sorters bevis än TEKNISK.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
En mamma vill givetvis skydda sina barn.......varför skulle dom sitta och dricka kaffe ute ifall det
nu som det rapporterats ha varit halv storm ute vid tillfället, tror inte en sekund på den uppgiften, tror vi har rätt gärningsmän

Men för i helvete, läs i tråden innan du öppnar röven. Vem har sagt att de satt ute. Jag har upprepade gånger sagt att de kanske stod utanför ytterdörren i endast några minuter med en cigg i munnen och en kopp kaffe i handen, tycker du att det låter osannolikt att folk gör så?

Lägg nu ner argumentet att det var halv storm ute, om det så var full storm så går folk ut och röker, ibland med en kopp kaffe i handen.
2015-06-16, 19:55
Medlem
Tillssons avatar
Nu när databasen för DNA delas ut inom EU ska det bli intressant att se vad som poppar upp gentemot dessa oskyldiga gentlemen...
Medlem
yoloswagetcs avatar
För övrigt så tror jag att kvinnan är häktad främst av det skälet att hon inte ska fly landet eller undanröja bevis. Det är inte ens säkert att det finns särskilt starka bevis för att hon varit medveten om brottet överhuvudtaget.
Medlem
develis avatar
I tråden finns påståenden om att MGM fikat, att de setts 100 m från platsen där Lisa återfanns osv.
Vart finns dessa uppgifter att läsa?
Det enda jag återfinner via brödernas mor är om handsken. Kan ni verifiera era påståenden och länka till media eller tråduppgift, tack.

"Förra veckan hittade sönerna en handske i byggnaden där de då arbetade. De hade jobbat på samma ställe sen i januari och nu skulle de byta tak på huset.
– Då hittade en av dem en handske. Det var de två och tre svenskar som arbetade där. De tog upp handsken på det sätt som jag skulle göra om jag hittar något på min gårdsplan. Sen kom den svenska chefen, och han tog också upp handsken, säger mamman."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20974966.ab
Medlem
En sak är säker. Om de slog ihjäl henne i ladan så fanns det inte direkt brist på hjälpmedel.

Står t.ex. en kofot och ett järnspett här som valdes bort. De behövde inte direkt leta efter nåt att slå ihjäl henne med.

http://nlt.se/image_processor/1.4058486.1433951683!/image/3961677902.jpg_gen/derivatives/wide/3961677902.jpg?maxWidth=1903&maxWidthInline=595&ma xHeight=955&maxHeightInline=400
Medlem
rotesaus avatar
En journalists reflektion om förhandlingarna:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article20978095.ab
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsCredit
Det tror inte jag, vi satt ju där live och väntade på att alla häktningsförhandlingar skulle bli klara. Fattar inte att du vill ifrågasätta det när jag följde det live.
Först yngre brodern, sen frun till den äldre, och sen den äldre brodern. Allt tog över två timmar. Tre tolkar, allt tolkades. Allt drog enormt ut på tiden. Det är väl skitsamma i sak, men min känsla av att det var så krångligt och tog sån tid, var att de var tvungen att argumentera ordentligt med det lilla de hade. Och sen att tolkandet tog en väldig tid.

Får man fråga hur du upplevde dem tre misstänkta? Tänkte på deras kroppsspråk, om de var nervösa osv. Tack på förhand.
Medlem
cem77s avatar
Motiv, tillfälle och mordvapen är ju något som måste komma fram.

Tycker inte något troligt motiv kommit fram trots alla inlägg i den här tråden.

Tillfälle känns något krystat. Det är ett mycket kort och ont om tid mellan caféet stängs och tills pappan dyker upp på stället. Skulle bil ha använts för att transportera BO så är det stor risk att någon längs vägen sett denna och kunnat komma med uppgifter om detta.

Problemet för de häktade nu är att mycket av sådan bevisning som normalt brukar användas för att fälla personer för mord i Sverige kommer att fungera mot dessa.

1. Mobiler och deras uppkoppling mot master. Personerna bor mitt i området och har anledning att röra sig mellan dessa adresser då de jobbar där. En teknisk bevisning som alltså inte säger något egentligen.

2. Dna och fingeravtryck från personerna kommer finnas överallt. De har bott och jobbat på gården under flera år? och därmed efterlämnat spår på i princip allt. De har tagit i verktyg, maskiner, dörrar m.m. En mördare som använder handskar och inte efterlämnar egna spår kommer då vara "osynlig" medan allt pekar mot de häktade.

3. Misstänkta rörelser eller beteenden? Hur skulle ni själva reagera om hundratals journalister, stadsbor med detektivdrömmar och poliser börjar ränna runt på de områden ni bor och jobbar?
Själv skulle jag vara mycket nyfiken och dels kolla vad de håller på med men även misstänksam och beskyddande av mark och byggnader. Lägg till det svårigheter med språket och det är upplagt för grova missförstånd.
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanstake
För fan flashback ska ju vara underground med massa "extra".

Ingen här vet ett skvatt mer än vad som kan läsas på expressen, lås tråden.

Dom har så kallat yppandeförbud, så dom har nog koll så att inget ska läcka ut till media.
2015-06-16, 19:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micronew
Har även en fundering på varför kvinnan endast misstänks för skyddande av brottsling. Om hon endast bor i samma hus så är det väl svårt att misstänka henne för skyddande av brottsling? Kan det ha varit så att Missing People såg kvinnan hålla utkik på något sätt? Medan männen utförde, vad de nu gjorde, som såg misstänkt ut. Kvinnan ser Missing People och försöker signalera till männen och Missing People backar av och kontaktar polisen. Jag har svårt att komma på andra teorier om varför kvinnan är misstänkt för skydd av brottsling men inte misstänkt för mordet. Om det nu inte framkommit andra saker i förhören på kvällen/natten fredag den 12:e. Eftersom det i det läget inte funnits någon teknisk bevisning som kan säga vem som har gjort vad.

Det kan ju vara så enkelt att kvinnan sagt saker i förhör som sedan visat sig vara fel. T.ex. att hon drack kaffe med männen på en veranda vid tidpunkten för försvinnandet (hypotetiskt exempel).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in