Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 20:14
Bannlyst
Jag tror en av bröderna är skyldig och den andra kände nog pga broderskap tvång till att skydda brodern.

Det är inget konstigt att bröderna sa att dom hoppades på att ingen skulle misstänka dem pga att de var litauer. Många människor från öst är oroliga för att folk i väst ska se dom som ohederliga och vice versa. Detta är djupt inpräntat sedan kommunismens glada dagar. Speciellt folk från glesbygden har kraftiga komplex.
Medlem
RobertoSavianos avatar
Att man inte hittat blodspår någonstans tyder väl på att hon snarare stryps än att ha slagits med en hammare.

att man häktar på mord och inte dråp, som i hotellmordet i helsingborg, tyder dock på att gm haft uppsåt att målmedvetet mörda flickan. Man har säkert motiv, händelseförlopp och annat klart för sig, det enda som fattas är bara teknisk bevisning för att fastställa vem som gjorde vad.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avduki
När tror ni fupen är klar??

När åtal väcks
2015-06-16, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Källa på detta att de befanns 100 meter från där brottsoffret hittades.

I intervjun med mamman nämner hon att bröderna inte kunnat förklara varför dem befann sig vid en verkstad 100 meter från där liket hittades och att det är därför de sitter anhållna.
Medlem
Citat:
Söndag den 7/6 ?
Stämmer. Jag bor 2 mil från Blomberg och här var det en av de blåsigaste dagarna som varit efter Egon(stormen).
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avduki
När tror ni fupen är klar??
När förundersökningen är klar, och åtal har väckts. SAMMA JÄVLA FRÅGA I ALLA JÄVLAR TRÅDAR, SÖK PLZ.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Tycker inte man behöver heta GW för att stilla undra, varför finns inga tekniska bevis? Flickan måste ju bragts om livet och ev förflyttas av 2 lantarbetare som bor i närheten, och inga tekniska bevis funna? Det är inte konstigt om dom är oskyldiga, annars får dom försöka fälla på indicier och det kan jag köpa om det är nåt komplicerat brott, men här? nej..
Medlem
Citat:
Har jag missuppfattat eller?
Men var det inte 100 m från sitt boningshus de var.
Finns det info om att de befunnit sig 100 meter från boden där L.H. hittades så länka till det.

Hittar ingen länk, tror de va mgm mamma som sa de i en intervju..
Medlem
Mack-Bolans avatar
Teknisk bevisning kan förutom dna etc vara mobiltelefontrafik inkl. sms etc.
Även om sms raderats kan de ofta återskapas.
2015-06-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Nä, fast nu talades ju det om DNA-träffar här, och det åker man inte på för att man snattat utan om man är misstänkt för brott som på grovhetsskalan kan ge fängelse.
Va? Talar du om att en av MGM skulle ha blivit misstänkt på grund av en DNA-träff? Det får du allt ta och belägga!

Låter som en trådidioti som kommer ur uppgiften att bröderna tidigt topsades innan formell misstanke. Jag utgår från att flera andra då upplysningsvis, frivilligt, topsas. Att man skulle fått en träff genom att analysen blev klar så fort samt samkörning med andra register i andra länder förefaller högst osannolikt. Dessutom vet vi ju att det var en mediagroda att någon av bröderna skulle ha något kriminellt bakom sig, förutom *möjligtvis* inblandning i en TV som försvunnit, knappast århundrades brott...
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Fullständigt fel, Det var den äldre brodern och det var inget han dömdes för utan blev skyldig att ersätta en försvunnen TV.

Jag ändrade till den ena brodern innan du skrev det här för jag insåg att jag inte visste säkert.

Just det, han skulle betala tillbaka den. Du har så rätt. Tack.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det där med fikat har mamman nämnt:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/801088-mamman-till-de-misstankta-broderna-i-fallet-om-lisa-holm-talar-ut
Vilka som sett bröderna framgår inte.

Tack för klargörande! Undrade då tråden är rena virrvarret med uppgifter...
Således finns uppgifter från modern att:

- Någon sägs ha sett dem fika vid sitt hus kl 18.15 dvs vid tiden för hennes försvinnande (vem?)
- Att de hittat handsken i ladan där hon sågs i livet senast dvs vid cafét.
- Att det även finns uppgifter om att de befunnit sig c:a 100 m från där Lisa hittades (vilken dag?)

Mest intressant ur länken:

" Enligt uppgifter till mamman ska sönerna ha befunnit sig i en verkstad som ligger cirka 100 meter från platsen där Lisa Holm hittades. Bröderna ska inte ha kunnat ge en bra förklaring till varför de var där, så mamman tror att det kan ha något med det att göra."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in