Citat:
Ursprungligen postat av
rockdoll
Alltså hur får han det till att det finns sannolika skäl om det inte finns gnutta av teknisk bevisning? Särskilt med tanke på att de inte ens var misstänkta förrän nån från MP tyckte de betedde sig "konstigt"...
Nä det skulle vara oerhört spännande och veta vad åklagaren lagt fram för rätten idag!
Jag är bara rädd att det blivit lite av en masspsykos med tanke på den mediala uppståndelsen och att det är en blond oskyldig flicka i en liten by som är offret. Och att de därför gör allt för att få fram en GM att döma.
Är det någon som har koll på vad åklagaren är för en typ? Erfaren? Varit inblandad i nån tveksamheter innan som t.ex. bortträngda minnen, etc?
Man måste först beakta att det är ett grovt brott och länsman har gripit två (tre) personer som de kan koppla till hennes försvinnande.
Många förknippar teknisk bevisning felaktigt att det måste vara typ DNA spår eller en fet blodfläck där man analyserat blodet.
Det räcker med en kedja av starka indicier som inte MGM kan förklara på ett vettigt sätt.
Det kan vara helt enkelt tillhörighet, en eller flera som hittats på en plats som kan kopplas till MGM, det kan vara vittnen som förhörts och lämnat sådana uppgifter att MGM inte kan förklara mm. mm.
Tråden skulle jag gissa känner till ca 5% av vad länsman har i sin låda av uppgifter.
Oftast när FUP landar så blir det en "aha upplevelse" och i många stycken inte alls vad man spekulerat i. Det kommer finnas mängder av teknisk bevisning och jag tror när allt sammanställs så är detta inte så komplicerat.
Ockhams rakkniv.