Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Att han även berättar detaljer som det "att han tog upp handsken och la ner den och att sedan hans chef gjorde samma sak" för sin mamma tyder på att han sagt detta för att även en till ska kunna styrka att han hittade handsken där.

Nä, låter som han hade med sig handsken av någon anledning och låtsades plocka upp den där.

Frågan är bara varför? Varför ta med den till en plats där de jobbar?

För att låta polisen tro att ladan var platsen Lisa fanns i och inte leta på det egentliga stället? Nej, jag vet faktiskt inte.

Tänker på om föräldrar får vittna gentemot sina barn?
Mamman har ju inte sett händelsen med handsken, utan bara fått den hörd ifrån sin son. Så om inte någon sett ev GM plocka upp den, så kan det ju bara vara hittepå från hans sida (eftersom han vidrört den vid ett tidigare tillfälle)
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Låter som nån jävla rövarhistoria som deras mamma bara hittar på. Vem fan sitter och dricker kaffe utanför sitt hus kl 18:15 en söndagskväll? Litauer är heller inte kända för att vara tokiga kaffedrickare utan konsumerar i snitt en halv kopp var om dagen, och den halva koppen skulle alltså GM ha druckit på samma tidpunkt som Lisa fördes bort?

Mammor har en förmåga att se sina pojkar som änglar, även om de i själva verket är raka motsatsen till änglar.

En cigarett på förstutrappan och en kopp kaffe, tycker ni att det är märkligt i det landet på jorden där det är tabu att röka inomhus? Jag tror framsidan mot vägen, någon sägs ha sett DEM, pup!
Medlem
AussieRedMans avatar
Inatt har det gått 3 dygn efter gripande så de kommer troligen bli släppta eller häktade inatt alt. Morgon bitti.
2015-06-15, 21:54
Medlem
Nemeths avatar
Helvetes jävlar, det börjar bli dags att ställa in midsommar. Det här har bara börjat.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Fingeravtryck är egentligen bara "fett" ifrån dina fingrar. Så om handsken blivit avtorkad så finns det inga avtryck.. Dna finns bara på handsken om det lossnat ett hårstrå, finns saliv på eller hudavlagringar tex.
Det brukar avsättas tillräckligt mycket DNA bara man tar i något för att det ska gå att göra en LCNA-analys. Se mitt inlägg ovan.
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Svårt att få ihop tiderna för hennes mobiltelefon.
18.23 skickar sms till pappan.
18.30 blir den opejlbar enligt polisen, alltså sönderslagen.
Det ska till en verkligt kallblodig förövare att på 7 minuter hinna oskadligöra BO helt utan vittnen eller att lämna spår efter sig. Inte det första man tänker på som första gångs förbrytare eller vid en eventuell olycka.

Det intressanta med dessa tider är dock att vi kan klargöra hur fort gärningsmannen rörde sig i terrängen, eftersom vi vet var mobiltelefondelarna hittades och vi kan gissa när SMS:et skickades.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasongenova
Låter som skitsnack. Mammor är beskyddande

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tror de upprördes för att de insåg att de anhållna precis placerat ut fyndet.

Det tror jag också. Något dramatiskt måste det vara för att polis genast ska gripa dessa. Och kroppen hittas strax efter.
Medlem
Arthass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Kläder med blod på kan väl riva upp precis vem som helst? Särskilt i ett så stigmatiserat fall som detta, där förhoppningen länge verkade vara att hon skulle återfinnas vid liv. Statistiken till trots, så att säga.

Det har du rätt i. Man spårar ju lätt in i sina egna teorier så blodiga kläder är såklart något som är intressant. Finns ju säkerligen en massa DNA på också.

Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enoughh
Jag tror de upprördes för att de insåg att de anhållna precis placerat ut fyndet.

Rimligt. De hade avtäckt området innan och fyndet dök upp på en plats de med all säkerhet ej kunnat missat. Eller såg någon röra sig ute på platsen innan de kom dit.
2015-06-15, 21:55
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woolyhat
En Teori.. Brodern (den utan medhavd fru) hade säkert spanat in LH när dom jobbat i närheten och väntade ut henne när hon skulle åka hem för att lägga in en stöt. Hon dissade honom och han blev aggressiv och bufflig, dom börjar fightas och han lyckas dra in henne i ladan därav fyndet av handsken, hon kanske lyckades slita sig och sprang iväg nerför grusvägen med honom i hälarna. Någonstans halvvägs mellan fiket och fyndplatsen hinner han i kapp och trycker händerna runt halsen..

Det känns som att allt borde gått väldigt fort, det med att i efterhand strö bevis på redan sökta platser låter som ett långskott, med tanke på hur stort medialt intresse och sökinsatser det blev på kort tid ..

Så kan det mycket väl ha hänt.
2015-06-15, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Svårt att få ihop tiderna för hennes mobiltelefon.
18.23 skickar sms till pappan.
18.30 blir den opejlbar enligt polisen, alltså sönderslagen.
Det ska till en verkligt kallblodig förövare att på 7 minuter hinna oskadligöra BO helt utan vittnen eller att lämna spår efter sig. Inte det första man tänker på som första gångs förbrytare eller vid en eventuell olycka.
Varför sönderslagen just då? Det kanske var så lite batteri kvar att den dog då eller LH stängde av den för att spara batteri om hon skulle behöva ringa innan hon kom hem.
2015-06-15, 21:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Jag tror definitivt att någon som känner Lisa har gjort detta eventuellt någon som spanat på henne (stamkund). Jag tror litauerna är oskyldiga! Mina tankar går till familj och nära. Vila i frid Lisa!

Tror nog att klarnar lite mer imorgon..

Syns att den yngre broderns hissiga temperament talar emot.., och att han är nr1.

Sedan så, hur ofta har man inte läst eller sett reaktioner som detta i mordfall : -han var den sista som jag skulle ha trott på,-han som alltid var så trevlig, hjälpsam osv..

(finns många dr jekyll, mr hyde)
2015-06-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dikert
Tror gubben är delaktig. Han kanske har begått brottet (själv eller med någon), spridit ut lisas grejer, missat handsken av någon anledning, ser den dagen efter, tar direkt upp den (eftersom hans dna möjligen redan finns på den, så får han det att verka som att dna:t hamnade där vid just det här tillfället istället).

Dessutom är gästarbetarna anställda av honom, och tjänar bra..
"jag behöver er hjälp, ni kommer tjäna bra på det, ni får en stor engångssumma. Nekar ni kan ni glömma framtida jobb"
Gästarbetarna samlar ihop alla Ls personliga saker och tar dom hem.
Tror dom.
Slottsherren behåller några få, små, och planterar ut dom som en snitslad bana hem till gästarbetarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in