Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 00:26
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ja. Och detta kan på så sätt bli ett nytt Lindome-fall. De kan konstant skylla på varandra och således gå fria om det vill sig riktigt illa
Nej , ingen åklagare skiter ut sig så igen.

I Sverige anklagas nu båda två för medhjälp till mord i såna fall.

I Norge har det här aldrig varit något problem, i Norge har vi jury i domstolen om man överklagar tingsrättdomen, och jurys får ta ställning till om ena eller båda utförde mordet, eller bidrog till det, såkallad alternativ anklaga.
Så som t.ex. i USA.

I Sverige trodde Riksdagen att mördare är ordentliga typer som alltid säger till hur det ligger till.....
2015-06-16, 00:27
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Är det verkligen helt säkert att det är MGM som lagt ut små prylar där MP redan sökt av noga. Kan det inte vara djur som flyttat grejerna från något annat ställe?

Verkar ju ofantligt osmart att lägga ut grejer i efterhand. Med det sagt menar jag inte att litauerna är smarta för det tror jag absolut inte att dom är.

Vet inte vilket djur det skulle vara som springer omkring med de hittade fynden, de flesta vilda djur skyr människolukt
väldigt skumt på vilka platser som fynden gjorts, det finns liksom ingen logik
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Han mår antagligen inte särskilt bra av att hans anställda nu sitter anhållna såsom misstänkta för mord på en ung flicka, och därtill i hans omedelbara närhet.

Men menar du att alla arbetsgivare ska vara ansvariga för vad deras anställda tar sig till?

Det är ganska vanligt med balter och polacker på lantgårdar eftersom de oftast är skötsamma, kunniga och jobbar hårt. Den främsta orsaken till att man anställer dessa är att det är svårt att få tag på arbetskraft för jordbrukslöner (lönerna är inte jättelåga, men inte heller höga.). Svenskar och i ännu högre grad nysvenskar vill inte ha eller klarar inte av den är typen av fysiskt ansträngande jobb. Det känns märkligt att de ens skulle vilja ha något med flickan att göra. De brukar fokusera på att jobba så mycket som möjligt när de är i Sverige, leva kostnadseffektivt och sedan snabbt lämna landet när de väl gjort sina uppdrag.
Medlem
[quote=glendale|53713015]
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64

Arbetade de misstänkta på Martorp-gården, nr. 6 på bilden? Och det råder ingen tvekan var man hittat kroppen?
Jag vet inte om de arbetade på Martorp, men det är 99,9 % säkert att det var där kroppen hittades.
Medlem
Troians avatar
Har bara skrivit något inlägg i tråden sedan fredags kväll, tycker att när ett fall ser ut att närma sig en lösning så finns det liksom inte mycket att tillägga. Ett gripande brukar ju betyda att det är klappat och klart, och från polis, åklagares och försvars sida så brukar det vara tyst till åtal väcks. Sedan får man se om några nya intressanta uppgifter eventuellt dyker upp i FUP.

Men nu vette fan om det är så klart ändå? Läste Expressens intervju med de två brödernas mor, och visst är det det vanliga dravlet om att det är helt omöjligt, att de minsann inte hamnat i bråk tidigare...ja ni vet. Men jag tycker också att det i intervjun framkommer en del detaljer, som gjorde mig åtminstone en smula mer skeptisk till de gripnas skuld.

Det framkommer bland annat vissa detaljer som modern säger sig ha känt till. Detaljer om att en ung kvinna var försvunnen i området de bodde på, och att de fått lämna DNA-prov. Är det troligt att någon av bröderna för sin mor skulle berätta om detta om åtminstone han skulle vara inblandad? Känns det inte som att det ligger närmare till hands att i den mån det är möjligt förtränga det inträffade, vad det nu kan vara som har hänt, istället för att berätta om det för sin mamma? Det kan ju förstås också vara så att modern ljuger rakt av, men jag tror inte det.

Men visst, polisen vet nog vad de gör, och jag ser ingen uppenbarlig anledning att dra slutsatsen att polisen gjort en felbedömning som anhållit trion. Dock är jag mer öppen nu för att de är oskyldiga, än vad jag var vid den här tiden i fredags kväll.
Medlem
Många håller med mig om att det är märkligt att det inte läcker ut minsta lilla från denna utredning men det gör allt ännu märkligare.

Anledningen till att folk öht läcker är för att få lite tid i media (även om de är anonyma) och att det är så fasligt svårt att hålla tyst om något, desto fler nyfikna (i detta fall typ 5 miljoner människor) desto svårare att låta bli att läcka.

ÄNDÅ lyckas 100-300 personer som vet mycket eller väldigt mycket om fallet att hålla tyst och INTE prata vid mun. Vi vet inte ens färgen på handsken. Om BO tex blivit våldtagen eller styckad så borde det komma ut senast imorgon. Idag har vi fjärdehandsrykten att luta oss emot.

De ska samtliga givetvis ha en stor eloge men likförbannat ter det sig ännu märkligare i ett så engagerande fall. Om inga riktigt intressant fynd och annat läcker ut imorgon så har vi nog ett nytt världsrekord i antal musslor i en och samma utredning.

(Tex så är väl hälften av de som söker via MP personer som älskar skvaller och åtminstone vill vara "hjältar" och hitta saker när de är med och söker.
Men nej, inte ens de läcker saker från tangentbordet hemma i lugnets vrå)
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Aldrig

Du har fel. Fråga vilken läkare som helst.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Vet inte vilket djur det skulle vara som springer omkring med de hittade fynden, de flesta vilda djur skyr människolukt
väldigt skumt på vilka platser som fynden gjorts, det finns liksom ingen logik

ja det är dom. och missing people reagerade på att dom befann sig innanför avspärrat område, och pekade då polisen i rätt riktning.
2015-06-16, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Ted Bundy var fotomodell snygg. Sluta var så irrelevant, snälla.

Om du läste min quot så reagerade jag just på hagamannen, ingen annan
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Utan att läst allt här och har kunskap om alla händelser i det aktuella fallet så tror jag följande:

Det känns för enkelt för att det ska vara bröderna. Orsaken till att deras dna finns på handsken läste jag någonstans i tråden att de hade plockat upp den. Antagligen besitter de inte kunskapen om att ev bevis ska lämnas oberörda så för mig är det logiskt.

någon på cafét vet mer, särskilt ägarinnan...
tror du på fullt allvar att hon håller inne med nått??
Medlem
MsCredits avatar
Jag får inte ihop: två anhållna misstänkta för mord, och en tredje för skyddande av brottsling. Den ena av bröderna har erkänt inblandning, men inte att han utfört dådet. Det bygger ju på att polis separerat och i anhållan utpekat vem som gjort vad, och vem som skyddat det som blivit gjort. Hur kan de veta det? Det kan ju lika gärna vara kvinnan som gjort något, ingen har ju pekat ut någon och ingen har erkänt, och inte ens tillräckliga bevis för att häkta finns?
Senast redigerad av MsCredit 2015-06-16 kl. 00:33.
2015-06-16, 00:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Så du tror inte att pappan kommer fortsätta utredningen ifall de inser att bröderna inte gjort det? Klart som fan han kommer, + han kommer få hjälp från sina polare.

ja, och chuck norris kommer flygas in.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in