Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:29
Medlem
dannees avatar
Varför har inte aktuella GMs hittat kroppen själv om dom är oskyldiga? Den ligger på deras arbetsplats.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Trovärdigt av lilla mamman att sitta och försöka skapa alibi åt sina söner, när en har erkänt att han var delaktig, men inte dödade

Jag har inte varit så flitigt i vare sig tråden eller följt media dom senaste dagarna, har en av bröder erkänt inblandning alltså?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Som sagt - svårt att veta var handsken hittades. Finns bara godsägarens ord om var det var.

Nej, även de anhållna brödernas mammas ord, prata inte strunt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det som eventuellt talar emot dem är väl de utspridda persedlarna som påstås ha lett till att man hittade kroppen och direkt misstänkte de gripna.

Men vi vet för det första inte om det verkligen gick till så. Det är än så länge bara rykten. Och dessutom kan det som någon påpekade tidigare i tråden vara så att mördaren eller mördarna agerade i panik.

Eller en annan?
Tack för att du svarade iallafall
2015-06-15, 21:30
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
Hur stor tror ni sannolikheten är att det finns dna spår på en handske bara för att man rört vid den? Eller fingeravtryck heller för den delen?

Och nej jag är inte ironisk! jag undrar verkligen..

Fingeravtryck är egentligen bara "fett" ifrån dina fingrar. Så om handsken blivit avtorkad så finns det inga avtryck.. Dna finns bara på handsken om det lossnat ett hårstrå, finns saliv på eller hudavlagringar tex.
Medlem
massepojkens avatar
Vem är egentligen denne Arn# Jönsso#?

Har Arn# en son som bor på ägorna eller är detta en skröna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kohen
Än så länge är bröderna misstänkta. I morgon kan polisen väcka åtal mot dem om de anser att bröderna är skyldiga. Det kan också hända att förundersökningen förlängs.

Tack för ditt svar
Medlem
Woolyhats avatar
En Teori.. Brodern (den utan medhavd fru) hade säkert spanat in LH när dom jobbat i närheten och väntade ut henne när hon skulle åka hem för att lägga in en stöt. Hon dissade honom och han blev aggressiv och bufflig, dom börjar fightas och han lyckas dra in henne i ladan därav fyndet av handsken, hon kanske lyckades slita sig och sprang iväg nerför grusvägen med honom i hälarna. Någonstans halvvägs mellan fiket och fyndplatsen hinner han i kapp och trycker händerna runt halsen..

Det känns som att allt borde gått väldigt fort, det med att i efterhand strö bevis på redan sökta platser låter som ett långskott, med tanke på hur stort medialt intresse och sökinsatser det blev på kort tid ..
Bannlyst
Tror ni vittnesuppgifterna om att sönerna sågs dricka kaffe på verandan 18.15 stämmer, eller är det något mamman hittar på?

Isåfall har dom ju ett halvt alibi. Hur sannolikt är det att de hinner till fots till ladan mellan 18.15 och 18.30 (då Lisas förmodas försvinna)? Såvida dem inte tog bilen, fast det borde väl samma vittnen ha uppfattat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
1,2 km
google.se/maps/dir/
enl google tar det 4 min med bil och 3 min med cykel. 14 min i maklig promenadtakt.

ok, tack. my bad i ett annat inlägg där jag skrev "300 meter".
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, även de anhållna brödernas mammas ord, prata inte strunt.

Som bröderna berättat för henne, du tror inte dom kan ljuga?
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helt0troligt
Jag har inte varit så flitigt i vare sig tråden eller följt media dom senaste dagarna, har en av bröder erkänt inblandning alltså?

Det var tydligen bara ett rykte, som jag missat att det avfärdats. Läser tråden hela tiden, men det är sånt tryck att att det är svårt att hänga med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in