Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Lutar också åt något liknande.
Kanske är det godsherren t.ex. som vill skylla på gästarbetarna.
Om polisen gräver i hans lador, kan han knappast heller vara utom misstanke. Kanske hittar de flera, äldre kvinnolik på ägorna?

Ja. Ägaren befinner sig i Stockholm nu läste jag i tråden förut. Så han åkte kanske på natten för fixa en sak. Haha. Jag trodde jag var ensam med denna tanke
Medlem
Kanske tyder dom utspridda fynden på att GM varit kraftigt påverkad och att BO klarat freda sig mot en jagande GM på olika platser men för att tillslut fångas av en allmer frustrerad GM som tillslut dödar henne?

Det blåste kraftigt den helgen och vinden kanske undaröjde spåren i gräst/gruset
Medlem
Arthass avatar
Om källorna stämmer i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20971375.ab

... så hade jag rätt igår att det handlade om klädesplagg. Eftersom jag hakade upp mig på något som "upprörde" var detta min slutsats. Vad de sagt till MP är ju dock en detalj som inte avslöjats.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Citat:
- Om Lisa, kanske ett par trosor? Dumpade nära huset med Litauerna. De kan ha sagt något med. "Thats not the girls panties, its my girlfriends" Låter otroligt pantat, men man måste ju spekulera.

Visst kan de hittat en strumpa, en tshirt eller byxor men finner inte direkt det något som skulle riva upp en MP-medarbetare på samma sätt.
2015-06-15, 21:46
Medlem
Om det då inte är de tre misstänkta, vem kan det vara då? Tror inte det skulle helt plötsligt dyka upp någon hemsk GM, åka förbi Lisa, mörda henne och sedan bara sticka?

Makes no sense?
Medlem
Jag tror definitivt att någon som känner Lisa har gjort detta eventuellt någon som spanat på henne (stamkund). Jag tror litauerna är oskyldiga! Mina tankar går till familj och nära. Vila i frid Lisa!
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Slutar väl med att det var han i MP som pekade ut dom som är GM, för att avleda, bara för att förvirra tråden ytterligare
Ja,själv börjar jag få lite konstiga vibbar att mördaren fortfarande är lös.
Hoppas jag har fel.
Medlem
Jag har inte riktigt förstått om gården där hon hittades är "övergiven" eller om det är en plats där det arbetar folk dagligen?

Borde inte de som äger eller arbetar där, titta runt på sin egen gård?

Sen förstår jag inte heller, eller så har jag missuppfattat, men hittade de inte saker från Lisa på platser de redan sökt igenom?
Nu skriver ju AB att fyndet var kläder...
Varför sprider man ut tillhörigheter mindre än 500m från där man gömt Lisa?

Nu har väl ingen definitiva svar på frågorna eller har jag missuppfattat och nån snäll kan förklara?
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
...advokaterna är ålagda att vara förtegna om läget.

Under lördagskvällen säger Helena Svärd, advokat åt en av männen till Expressen:

– Jag kan inte yttra mig. Jag har blivit belagd med yppandeförbud.

Nästan lika tyst är advokat Thomas Ört:

– Åklagaren har 17.50 i kväll meddelat mig yppandeförbud, säger han till tidningen...

Jo-o.., men vad är egentligen orsaken till ett yppandeförbud ?

Samt, hur länge sitter det i ? Efter häktningsförhandlingar ? (spekulerar i att de kommer att få sitta inne tillsvidare), eller tills en rättegång kommer igång ?

Vad är praxis ?
2015-06-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tycker du att jag är konstig om jag säger att jag inte litar på googles uppgifter för den aktuella sträckan?
Sträckan är nog tillförlitlig. Att det på denna mycket korta sträcka råkar skilja EN HEL minut är nog inom felmarginalen, de har algoritmer som räknar ut detta och de har nog inte den precisionen. 14 min promenad är fullt rimligt för 1,2 km om man går makligt, 8 - 9 min är ett ganska raskt tempo.
Innan man kommit in i bilen och backat ut från parkeringen är cyklisten halvvägs, mycket möjligt att det går snabbare att cykla. De räknar nog med ganska låg hastighet för bilen på en sådan väg.
2015-06-15, 21:47
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Om källorna stämmer i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20971375.ab

... så hade jag rätt igår att det handlade om klädesplagg. Eftersom jag hakade upp mig på något som "upprörde" var detta min slutsats. Vad de sagt till MP är ju dock en detalj som inte avslöjats.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Visst kan de hittat en strumpa, en tshirt eller byxor men finner inte direkt det något som skulle riva upp en MP-medarbetare på samma sätt.
Kläder med blod på kan väl riva upp precis vem som helst? Särskilt i ett så stigmatiserat fall som detta, där förhoppningen länge verkade vara att hon skulle återfinnas vid liv. Statistiken till trots, så att säga.
2015-06-15, 21:48
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
De är flitiga och lojala mot sin arbetsgivare. De har ju varit kvar på samma ställe i flera år. Jag läste att gods eller lantbruks ägaren fick åka in till sjukhus igår, är det bekräftat ? Jag funderar på om det kan vara som så att de misstänkta försöker skydda någon annan. Finns det någon i Lisas ålder som är kopplad till gården ? Får bara en känsla av att bröderna kanske bara är skyldiga till medhjälp att "städa upp" efter en annan förövare.
Precis
Och vem åkte till sjukhus om det inte var fadern ?
2015-06-15, 21:48
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Kan det bli problem och avgöra till vilken av bröderna respektive DNA tillhör?
Ser man skillnaden på DNA från 2 bröder?

Ja man kan urskilja detta vad jag läst.

Fruktansvärt tragisk! Blev liksom många andra illa berörd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in