Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-15, 21:48
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Om källorna stämmer i Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20971375.ab

... så hade jag rätt igår att det handlade om klädesplagg. Eftersom jag hakade upp mig på något som "upprörde" var detta min slutsats. Vad de sagt till MP är ju dock en detalj som inte avslöjats.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Visst kan de hittat en strumpa, en tshirt eller byxor men finner inte direkt det något som skulle riva upp en MP-medarbetare på samma sätt.
handsken som hittades först är väl också ett klädes plagg !!
2015-06-15, 21:49
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
"Mamman berättar samtidigt att hon varit i kontakt med människor i Sverige som känner hennes söner. De hade sett de litauiska bröderna dricka kaffe utanför sitt hus vid kvart över sex på kvällen - samma dag som Lisa försvann vid 18-tiden."

Och hur i helvete har inte detta kommit fram tidigare, kan detta stämma?
Låter som nån jävla rövarhistoria som deras mamma bara hittar på. Vem fan sitter och dricker kaffe utanför sitt hus kl 18:15 en söndagskväll? Litauer är heller inte kända för att vara tokiga kaffedrickare utan konsumerar i snitt en halv kopp var om dagen, och den halva koppen skulle alltså GM ha druckit på samma tidpunkt som Lisa fördes bort?

Mammor har en förmåga att se sina pojkar som änglar, även om de i själva verket är raka motsatsen till änglar.
Medlem
kom att tänka på att den enes fru är kvar i sitt hemland, kan bli ganska svårt att hålla sina lustar.
Men jag tror
1 Rånmord som gick mycket fel
2 Godsherren är inblandad och försöker sätta dit arbetarna
3 Godsherrens son, och han skyddar honom med hjälp av arbetarna
4 Godsherren
5 Godsherren
Skrev detta förr i början av trådstart
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

... så hade jag rätt igår att det handlade om klädesplagg. Eftersom jag hakade upp mig på något som "upprörde" var detta min slutsats. Vad de sagt till MP är ju dock en detalj som inte avslöjats.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Visst kan de hittat en strumpa, en tshirt eller byxor men finner inte direkt det något som skulle riva upp en MP-medarbetare på samma sätt.

Jag tror de upprördes för att de insåg att de anhållna precis placerat ut fyndet.
2015-06-15, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Kläder med blod på kan väl riva upp precis vem som helst? Särskilt i ett så stigmatiserat fall som detta, där förhoppningen länge verkade vara att hon skulle återfinnas vid liv. Statistiken till trots, så att säga.

Speciellt med tanke på att MP är helt vanliga personer, inga poliser med utbildning och liknande.
2015-06-15, 21:50
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
HAHA Bra tänkt!

De som röker brukar väl gå ut oavsett väder.
Nu vet jag iof inte om dessa MGM var rökare
2015-06-15, 21:51
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virpik
kom att tänka på att den enes fru är kvar i sitt hemland, kan bli ganska svårt att hålla sina lustar.
Men jag tror
1 Rånmord som gick mycket fel
2 Godsherren är inblandad och försöker sätta dit arbetarna
3 Godsherrens son, och han skyddar honom med hjälp av arbetarna
4 Godsherren
5 Godsherren
Skrev detta förr i början av trådstart
Nu är det ta mig fan dags att vi återgår till godsherrens son.

Vad vet vi?
2015-06-15, 21:51
Medlem
Citat:

Det som upprörde var ett helt annat fynd.
Ett tidigare fynd. Tror det till och med var dagen innan.

Det har också bekräftats av polis/MP att det inte hade med Lisa Holm att göra utan en annan sak.

Blanda inte ihop saker och ting tack.
2015-06-15, 21:52
Medlem
Hulls avatar
Det är tveksamt vi kan få GodsFursten fälld för något brott. Han är för smart.

Det är lite för bra för att vara sant dock att det råkade vara "gästarbetarna" som blev skyldiga lite sådär lagom inför Stockholmsresan....
Medlem
Svårt att få ihop tiderna för hennes mobiltelefon.
18.23 skickar sms till pappan.
18.30 blir den opejlbar enligt polisen, alltså sönderslagen.
Det ska till en verkligt kallblodig förövare att på 7 minuter hinna oskadligöra BO helt utan vittnen eller att lämna spår efter sig. Inte det första man tänker på som första gångs förbrytare eller vid en eventuell olycka.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grubbelur
Hur stor tror ni sannolikheten är att det finns dna spår på en handske bara för att man rört vid den? Eller fingeravtryck heller för den delen?

Och nej jag är inte ironisk! jag undrar verkligen..
Problemet är i första hand hurpass många andras DNA som finns på handsken. Om någon tar i en handske med bara fingrarna blir det inte särskilt mycket DNA avsatt, men normalt tillräckligt för en LCNA (Low Copy Number Analysis) bara men vet var på handsken man ska leta - om ingen annan har tagit i handsken. Men om andra har tagit i handsken, eller haft den på sig, blir det besvärligare, för då släcker de starkare DNA-profilerna ut de svagare, och lika starka DNA-profiler blandas till ett sammelsurium.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Om det då inte är de tre misstänkta, vem kan det vara då? Tror inte det skulle helt plötsligt dyka upp någon hemsk GM, åka förbi Lisa, mörda henne och sedan bara sticka?

Makes no sense?

Om polisen vore "säker" på att Litauerna vore mördarna skulle dom vara "på sannolika skäl misstänkta" nu är dom "Skäligen misstänkta" en svagare grund för anhållan, känns lite olustigt som att polisen chansar..
Senast redigerad av Mickeavensis 2015-06-15 kl. 21:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in