[quote=OY|53707873]Vissa här tror ju att det är en möjlighet, jag tror inte på det. Bra att du lyfter tidsaspekten också.
Ockhams rakkniv, har det ens hänt förut att en främmande karl har lyckats locka in en nästan arton år gammal skötsam tjej i en lada, jag vet inte?
Vad skulle kunna locka Lisa att lämna moppen och följa med in i ladan, seriöst alltså, hypotesen låter mycket konstruerad och onaturlig i mina öron.
Jag vågar knappt nämna att de sju minuter som gick mellan 18:23-18:30 är väldigt kort tid för att hinna locka Lisa, gå till ladan, bli utsatt för något som föranleder att mobilen förstörs. Vänner av ordning kommer förmodligen efter detta att fylla tråden med invecklade tekniska argument och redovisningar av hur mobiler kommunicerar med master och att den tidpunkt som mobilen försvinner ur nätet inte nödvändigtvis måste vara den tidpunkt då batteriet tar slut eller mobilen förstörs.
Sju minuter kan räcka om hon gick mot ladan samtidigt som hon textade till pappan, på så vis är hon inte heller uppmärksam på sin omgivning. Då blir också telefonen i hennes hand det första man stänger av . Jag tror ff att hon skulle hänga upp nyckeln. // Vän av ordning