Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 02:48
Medlem
Vems son är det ni pratar om? Är det AJ's? Vad skulle hans motiv vara bakom mordet?
2015-06-15, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tror inte polisen har några bevis alls. Men vi får väl se om de hittar något. När görs obduktionen tro?

Obuktionen gjordes säkert efter att föräldrarna hade bekräftat att de var hon. De kan mycket möjligt redan ha resultaten eller så kommer de ASAP. Inget polisen kommer gå ut med nu dock.
2015-06-15, 02:49
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Östeuroper tar s.k. "skitjobb" och är generellt sett hårdarbetande - och det ska vi vara tacksamma för. Men pga deras lågavlönade jobb så ökar kriminaliteten eftersom att man kanske blir girig för mer pengar. Inte på grund av deras nationalitet men pengar/status. Lite pengar = högre kriminalitet

Det misstänker jag också. Flera av dessa "gästarbetare" kan säkert vara kapabla att begå ekonomiska brott. De är i ett rikt, västerländskt land och tjänar skitdåligt, vad har de att förlora på brott? Jag hade själv mitt första sommarjobb i livet på en plats med massor av polacker som var där över sommaren. Tjänade 3,5 euros i timmen tror jag, vilket troligen var samma lön som polackerna hade.

Så jag ser det inte som konstigt om man motiveras att begå ekonomiska brott när man knappt fyller kassan genom lönen. Grejen är väl den att steget från detta till att mörda en tjej är ganska så långt. Även tjuvar har någon form av moral och vill nog inte skada oskyldiga människor.
2015-06-15, 02:49
Bannlyst
Kan ni sluta dra upp att de anhållna är skäligen misstänkta? Detta kommer att ändras till sannolika skäl inom kort.
2015-06-15, 02:50
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Jag tror att Expressen serverade det till oss här i tråden för att se vad "vi" kan gräva fram.
Jag brukar inte ha foliehatt.
Jag tror dem gjorde det för att folk inte skulle hålla på och hänga ut oskyldiga personer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Men snälla du. De är skäligen misstänkta för att MP såg något. Om det funnits någon teknisk bevisning som binder dem till mordet så skulle de vara "på sannolika skäl" misstänkta. Jag tror de kommer släppas i brist på bevis idag, måndag.

Vad är dom just nu? Misstänkta eller inte misstänkta? Expressen serverar oss på ett silverfat och du tror att alla på flashback inte kommer försöka leta upp de misstänkta? Förstår inte poängen i att hänga på flashback och tro att användare här inte vill komma med nya uppgifter kring mordet på Lisa Holm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Kan ni sluta dra upp att de anhållna är skäligen misstänkta? Detta kommer att ändras till sannolika skäl inom kort.

Det har inte skett än. Fel personer har hängts ut här flera gånger. Det är fan inte ok.
Medlem
jag har fått uppgifter om att bröderna som är häktade är r*migijus p*tapovas
och edga*as p*tapovas
*e
*o
*r
*o

kollar man deras fb så har de väldigt mycket bondbilder och de ser inte helt friska ut ...
Medlem
http://www.broadleak.com/2015/06/15/...ected-murders/
2015-06-15, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Du har helt rätt, men samtidigt vägrar jag tro på att de kan göra så när de har familj ifall de inte skulle tjäna något extremt på det, sen den där som hittade handsken verkade vara RIKTIGT mysko vilket leder mig till sonen...men men time will tell.
Troligen inget planerat, omständigheterna körde ihop sig på söndags kvällen och det gick åt helvete för de kanske inte helt nyktra GM. Helt plötsligt står de där med ett lik.
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
4 förmodligen men isåfall har de bara blivit betalda för att ta hand om kroppen + ägodelarna.

Om man råkar ha ihjäl någon och vill komma undan med det så håller man nog käften... Jag tror inte på bestälningsmordsteorierna öht...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag tror dem gjorde det för att folk inte skulle hålla på och hänga ut oskyldiga personer.

Kanske eller så vill de ha innehåll till artiklar.
Tror inte på att hänga ut folk som inte ens är häktade än.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in