Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det här med att locka in i ladan har inte ifrågasatts ordentligt tycker jag.
Vadå visa Lisa något? Hon är inte tio år och går på vad som helst.
Ge ett realistiskt exempel på vad som kunde locka Lisa att gå in i den där ladan med en karl hon knappt känner.
Locka in i ladan, flertalet teorier bygger på den pusselbiten, en dålig pusselbit tycker jag.
Jag håller med.
Det sägs i media och på andra ställen (bland annat här på Flashback) att dessa ska ha varit byggarbetare och renoverat taket på ladan mittemot kaféet som Lisa arbetade på. Hur vanligt är det att man arbetar på en söndag? Vissa har även skrivit att dessa ska ha arbetat sex dagar i veckan (
Källa), och oftast är det då söndag som är ledighetsdag, skulle jag tippa på. På grund av dessa omständigheter skulle jag tycka att det är osannolikt att de "lockade" Lisa in i ladan.
Låt oss ponera att dessa MGM arbetade den sjunde juni på en söndag förra veckan. Är det inte mera sannolikt att de ska ha promenerat till arbetet med tanke på avståndet till arbetsplatsen från deras boende? Så varför köra bilen till arbetet? Mycket tyder på att de ska ha använt bilen, inte för att ta sig till arbetet, om de nu arbetade den dagen, utan för att överfalla Lisa. Detta innebär att dådet skulle kunna ha varit planerad med hänvisning till:
(läs ovan, detta är inget jag har källa på utan rena spekulationer)
1. De arbetade inte den dagen som Lisa överföll på.
2. De använde bilen den dagen.
Eftersom det är två personer som är inblandade är det möjligt att tecken på tumult vid mopeden inte syns. Detta eftersom två personer (dessutom män) lär ha större kontroll över situationen än vad en ensam gärningsman skulle ha.
Kritik tack.