Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 15:06
Medlem
KaptenKarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKarlsson
Nu har jag tittat igenom presskonferensen ännu en gång och det kan tyckas vara så att Martin försäger sig under frågestunden.

55:12 in i klippet:
http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande

edit: felskrivning

Jag reviderar min egen kommentar. Från en annan ljudupptagning hörs det tydligare.
Han säger "senare".

18:20 i in klippet:
http://www.vgtv.no/#!/video/113810/lisa-holm-17-er-funnet-se-politiets-pressekonferanse
2015-06-13, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Jag har tänkt precis som du. Men tänkte en gång till och tänkte om. Hade dom dragit på Söndag direkt efter brottet hade dom ju åkt dit direkt. Godsherren, eller Greven eller vad han nu är hade ju reagerat direkt och vrålat var är mina Polska gästarbetare!!?? Polisen hade gjort en koppling till Lisafallet. Här vill jag att alla brottslingar slutar läsa. Det som däremot är märkligt är att dom inte for i väg 2 mil söder ut. klippte av 10 meter gunnebostängsel från någon inhägnad, vände om och for 30 mil norrut och lindade in kroppen i stängslet och sänkte den i en sjö. Man blir förvånad över hur lätt mördare slinker ur polisens nät allt som oftast. Polisen gör ofta ett hyfsat jobb, men det är svårt. Googlade Ulf Olssons bravader och blev förvånad över att han inte åkte dit tidigare.

Kan vara så att Lisa var vid liv längre än vad alla tror..sedan vet vi inte om de var drogpåverkade med begränsad tankeförmåga..
2015-06-13, 15:07
Medlem
Det har ju varit konstaterade stölder i ladan där polackerna arbetade. Så här i efterhand är det väl troligt att det var dem som stod bakom dessa stölder. Antagligen för att dryga ut den pissiga lön de fick av den snåle godsägaren. Frågan är om mordet på Lisa var av sexuell karaktär eller uppstod i samband med att de höll på att stjäla något.
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Sjukt är om dessa galningar säger att dom inte hade avsikt att döda Lisa och blir fällda för dråp/grovt vållande till annans död, Svenska rättssystemet är ett skämt.

Starta gärna en tråd om alternativ rättsskipning där man kan fälla människor även utan bevis. Jag tror säkert det kan vara användbart ibland, då det ju praktiseras på många ställen runt om i världen.

Tills dess får vi här i denna tråd tyvärr invänta stämningsansökan och efterföljande domstolsförhandling.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ana.Roxia
Hur kan dem köra på henne bakom kaféet?

Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
"Och där påträffar vi lisa sedan..., " Vad skulle han säga efter som han inte skulle sagt?

" sedan...,......., ser vi att hon har en kniv i sig" ? Nä, hörs rätt tydligt att han säger" lisas ena". Finns väl bara några välja bland; lisas en fot, ben, arm.

Polisen var förtegna med vart man fann hennes kropp så kanske det han råkade kläcka ur sig och skämmas över.
2015-06-13, 15:08
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax

Du påstår alltså att det INTE gjordes en lagändring efter Lindomefallet ?
Svar ja.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Uppenbart skitsnack. Står till och med att misstänkta männen är från Mellanöstern som tagit sig in i Sverige via Polen.

Kul liv när man ägnar så mycket kraft åt intensivt skitsnack och falsk information.

var står detta ?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemskasteJag
Jag gick med i nån minnessida på FB. Där har någon (idiot) skrivit att Lisa fick skylla sig själv då hon inte var någon "lydig" flicka och som festade och inte lyssnade på sina föräldrar.

Ska alltså unga tjejer hålla sig inne, för annars får dom skylla sig själva om dom blir mördade?

Fruktansvärt resonemang

Så med det resonemanget borde alla Sverige tonårstjejer skylla sig själva om de råkar ut för psykopater som mördar dem? Eller tonårspojkar för den delen, även de kan vara olydiga och vara ute och festa.

Jag skulle snarare säga att detta beteende är väääldigt vanligt och normalt bland unga. Jag hade varit mer orolig för om min son/dotter inte festade eller hade ett umgänge i den åldern.
Medlem
Citat:
"Och där påträffar vi lisa sedan..., " Vad skulle han säga efter som han inte skulle sagt?

" sedan...,......., ser vi att hon har en kniv i sig" ? Nä, hörs rätt tydligt att han säger" lisas ena". Finns väl bara några välja bland; lisas en fot, ben, arm.
Kan ju dock lika gärna vara, "ena sko" eller "ena örhänge" eller likn.
Medlem
Citat:

Precis så jag tolkade det med, grisarna har styckat henne. Usch och fy, så jävla vidrigt
2015-06-13, 15:09
Medlem
Citat:

"Sedan" används i detta fallet mer som "senare"/"efteråt", snarare än att meningen ska fortsätta.
2015-06-13, 15:10
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasnilsson
När tror ni att hon avled? Rent spontant kan jag känna att om hon hållits i liv ett par dagar, eller t.o.m fram tills i går så borde NÅGON märkt detta innan. Alltså känns det som om att hon dog i samband med vad som hände 18.30ish på söndagen, jag hoppas även att så är fallet. Kommer må riktigt illa inombords om det visar sig att hon hölls fången och avrättades för att polisen närmade sig in..

Svårt att spåna i utan ett klart motiv. Men min magkänsla säger att man inte grävt ner kroppen direkt efter mordet, utan att man förhastat sig när det blev uppmärksammat så snabbt och stort. Möjligen under måndagen. Och att man sedan gjort en snabb och dum plan hur man ska lura polisen med villospår. Jag hoppas och det gör alla att hon dog utan lidande. RIP Lisa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in