Citat:
Ursprungligen postat av
Lagomsvensken
oja! bara en fråga, det tar så lång tid innan du svarar, beror det på att du måste sitta med ordboken o slå upp ord som ska framställa dig som intelligent? sluta med de o skriv på svenska så alla förstår.
Om det är något du inte förstår ska jag givetvis försöka hjälpa dig. Men du behöver inte vara uppkäftig och implicit skryta med att du _inte_ förstår något (som i detta fall helt vanlig, adekvat, svenska).
Återigen! Jag besvarade ju exakt det du frågade efter. Huruvida någon kan bekräfta eller dementera att "smuggelspritförsäljning förekom i området" är
fel frågeställning. Det är en nonsensfråga. Om du vill ha svar, dvs att någon ska anstränga sig att söka upp ett svar, måste du visa att du är villig att anstränga dig till att ge en koherent frågeställning.
Om alla bara ska sjunga ut sina fria spekulationer i tråden och det vore normalt att detta alltid ska dementeras eller bekräftas av andra, då skulle alla personer som vet hur man använder en sökfunktion eller har ett kontaktnät behöva arbeta fulltid bara med att dementera stollerier. Så fungerar det inte. Den som påstår, han belägger. Om jag påstår en massa strunt, skulle du då vara så vänlig att kolla upp det? Är Götene möjligen en stor hub för trafficking? Odlar någon marijuana där? Då vi inte har några som helst indikationer på att detta ö.h.t. skulle vara pyttelite relevant är det tämligen dödfött att begära att det ankommer på andra att besvara!
Och ordbok ja! Använd gärna en sådan. Då kommer du också lära dig hur en sådan används, att man kan slå upp okända ord. Däremot kan man inte få den att spotta ur sig "fina ord" som bara råkar passa i det man ämnar skriva just nu, vilket också besvarar din oförskämda fråga (svaret är alltså "nej" om din "lagomsvenska" inte räcker i läsförståelsen).