Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Ja, efter 5 dygn, med benägen hjälp av MPS. Känslor är inte fel eller i sig tecken på bristande professionalitet, men jag anser inte att proffs (yrkesmänniskor som gör det som förväntas av dem) ska blöda inför öppen ridå.
2015-06-14, 17:49
Medlem
Jag börjar få tillbaka förtroendet för Polisen i det här landet.
MP är oxå en väldigt bra organisation.
Väldigt bra jobbat av allihopa trots det dystra beskedet nu får vi hoppas att denna snabba insats leder till att Svinen inte kommer undan rättvisan åtminstone den lagliga vägen.

8 rånare tagna i Västerås.
Bra gjort Stockholms piketen och Västerås Polisen.

Det sista tillhör inte denna kategori men hoppas inlägget får vara kvar.
2015-06-14, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
På de tre svar jag fått angående klädsel säger Ni alla 3 Svarta Adidasbyxor.
Med mitt inlägg vill jag bara understryka vad viktigt det är att polisen gör rätt från början angående signalementbeskrivningen. Sedan att det finns FBare som försöker släta över misstaget med att "spelar det någon roll nu tror du?" eller "svenska folkets psykiska hälsa"
eller hon drog väl på sig "mjukisar för avfärden" eller man jobbar inte i cafeet med adidasbyxor.
Jag kan upplysa er med vad ett signalement betyder.
Det är en korrekt beskrivning av hur personen såg ut vid försvinnandet.
Om ni tror något annat varför inte läsa Rödluvan med vargen och sedan sussa gott!

Jag fattar inte poängen med ditt inlägg, faktum måste ju vara att polisen inte VISSTE, ellerhur? Hade de haft 100% fakta hade de nog gått ut med rätt signalement, men nu var det antagligen så att hon jobbat med jeans, hennes kompisar visste att hon hade mjuksbrallor med sig men såg henne inte ta på dom innan de åkte (gissningsvis drog hon på dom ovanpå jeansen om det var kallt/blåsigt). Alltså visste man inte vilka byxor hon hade på sig. Fattar du?
2015-06-14, 17:51
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
osmakligt av den där Godsägaren att ens nämna några j....la skador på hans mark när en oskyldig flicka just hittats på hans marker.Vem f.....n bryr sig om några j...la spadtag på hans mark i detta läget.

Varför tänker kapitalister enbart på pengar???????

Du måste ha missuppfattat intervjun för han säjer att det spelar ingen roll om det blir några skador nånstans ,det kommer i andra hand. Det han bryr sej om är att allting klaras upp vad gäller LH
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Ja la fram de starka tecken på att hon styckats som finns. Det är inte samma sak som att ha bevis för det. Ni som inte tror hon styckats har inga starka tecken för det, annat än era egna känslor. Det är väl klart att ingen hoppas att flickan har styckats, men mycket tyder på det. Som sagt.

Varför utgå ifrån att hon är styckad och vilka är dessa "starka tecken" du påstår dig ha? Att du sett en video på en polisman och hör med rumpan räknas inte.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Haha, men snälla lilla du. Känslor är inget man kan styra över. Och bara för att en polis sitter och gråter eller att en tekniker är tom i blicken så betyder det inte att de inte är proffs. Tydligen så var de tillräckligt proffsiga för att hitta Lisa, tyvärr så var hon dock död. De utförde sitt jobb på ett proffsigt sätt. Så nej, det är inte brist på professionalitet. För de har lyckats med något som alla inte gör, nämligen att hitta en försvunnen person.

Tekniker har sett 100 ggr värre saker än detta. Facebook inlägget är en tolkning av en kvinnligpolis (aspirant)? Hon vill väl bli författare antagligen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vad menar du? Tror du inte svensk media hade skrivit om en av de MGM hade erkänt?

Nu sökte jag lite snabbt på Lisa Holm och erkänt och ser att några halvdunkla svenska källor skriver att en har erkänt delaktighet "enligt litauisk media". Tydligen står det i litauisk press att en av männen erkänt delaktighet, men inte i svensk press. Där ser man!

Det torde vara litauisk polis som har läckt om det stämmer.
2015-06-14, 17:52
Medlem
Någon som är lite haj på det här med geografisk profilering?

Martorp ligger väl ung lika långt från deras bostad som caféet ligger från bostaden, fast åt motsatt vädersträck.
Förstår att metoden nog inte kan ge så mkt utifrån 'bara' ett BO men kan den ändå ha ngn bäring?
2015-06-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
De blödde inte inför öppen ridå. Det var en polis som skrev inlägget om polisernas reaktion. Det var relativt internt alltså
OK, jag missuppfattade sammanhanget.
2015-06-14, 17:53
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
har inte all media redan verifierat att de är medborgare i Litauen??
Och nej, kvinnan är gift med en av killarna, så knappast så att hon är 55 bast gissar jag.

Du har rätt, 55 bast verkar hon inte vara. Men inte heller litauisk medborgare.

"Litauisk polis bekräftar för Aftonbladet att två av de misstänkta är litauiska medborgare."

"Kvinnan som är gripen är enligt Andrzej Roginski inte litauisk medborgare."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
2015-06-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Varför utgå ifrån att hon är styckad och vilka är dessa "starka tecken" du påstår dig ha? Att du sett en video på en polisman och hör med rumpan räknas inte.

Jag skrev en lång radda om det längre bak. Upprepar inte. Ingen vet som sagt. Inte du heller.
2015-06-14, 17:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
På de tre svar jag fått angående klädsel säger Ni alla 3 Svarta Adidasbyxor.
Med mitt inlägg vill jag bara understryka vad viktigt det är att polisen gör rätt från början angående signalementbeskrivningen. Sedan att det finns FBare som försöker släta över misstaget med att "spelar det någon roll nu tror du?" eller "svenska folkets psykiska hälsa"
eller hon drog väl på sig "mjukisar för avfärden" eller man jobbar inte i cafeet med adidasbyxor.
Jag kan upplysa er med vad ett signalement betyder.
Det är en korrekt beskrivning av hur personen såg ut vid försvinnandet.
Om ni tror något annat varför inte läsa Rödluvan med vargen och sedan sussa gott!

Men om inte polisen vet om hon hade jeans eller adidasbyxor, vad ska de då säga i signalementet? Chansa på det ena eller andra? Inte säga nåt? "Adidasbyxor eller jeans" säger mycket. Det säger inte kjol, inte klänning, inte leggings.

Jag tror du i ett annat inlägg sa om de nu måste skriva "jeans eller adidasbyxor" ska de förklara varför de inte vet. Varför ska de förklara varför de inte vet om hon hade jeans eller adidasbyxor, det tar ju fokus från det viktiga. Signalementen ska vara korta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in