Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-15, 00:02
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Dentist
"Enligt uppgifter till Aftonbladet ska ett antal av fynden gjorts på platser som redan genomsökts, vilket tyder på att någon placerat ut dessa saker efter att polisen sökt igenom platserna."

Undrar om det är ägaren av gården som är involverat och försöker sätta ditt andra ???

Han hade väldigt bråttom därifrån....

Har spånat ochså på den tanken.
2015-06-15, 00:02
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Är du full eller tappad? Vad EXAKT svamlar du om här och vad är din agenda?
Det jag menar är att för 30år sedan började det bli populärt med arbetskraft från andra länder mest Polen o under dom 30åren har det kommit väldigt mycket EUfolk handlar om miljoner. Av dom miljonerna har det sällan begåtts grova brott. För svartarbetarna är inga invandrare dom kommer till Sverige jobbar åker hem är hemma ett tag åker o jobbar. Invandrare här hemma begår brott varjedag. Men nu ett par gästarbetare/svartjobbare blir det en stor skandal.
2015-06-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Nej, jag tror att MPS såg när någon av dessa gripna la ut något föremål, därför polisen skuggade dem och grep dem.

SÅ dumma är de väl ändå inte? att de skulle lägga ut fynd rakt framför näsan på MP?
2015-06-15, 00:04
Medlem
Störst chans att hitta MGM via facebook är nog genom att kolla vänlistorna till P*tapavas-barnet som länkades förut... Finns en hel del litauer bosatta i Sverige i dennes vänlista. Bland annat hittat en 34-årig, (likt bilderna) överviktig kvinna som till till större del skriver på litauiska och ett fåtal gånger skrivit på svenska. Kvinnan skall ju tydligen ha kunnat prata, eller åtminstone förstå, svenska. Släpp Krzysztof ett tag nu, va. MGM är litauiska tills annat har bevisats.

För övrigt, GE FAN i att skriva korkade one-liners hela tiden. "+1", "håller med!" och så vidare, det smutsar ner tråden mer än vad den redan är nedsmutsad. Skärp er!
2015-06-15, 00:05
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmhah
Det vissa inte fattar är att gänget Szulc är polska.

Fem träffar på efternamnet i Lexbase, varav ena namnet återfinns i K:s vänlista på FB.

Nån som använt sidans kartfunktion? Inga aktuella namn precis kring fyndplatsen vad jag kan se men det saknas ju inte skurkar inne i Götene.
2015-06-15, 00:05
Medlem
SpasiboDrugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Fel. Chrysler Voyager 1999.

Förövrigt:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/s960x960/1617365_1391225237805804_1845510734_o.jpg

http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg

https://www.google.se/search?q=toyota+minibuss&biw=1440&bih=724&source=l nms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIkZnXgYqQxgI Vh48sCh26_QB1#tbm=isch&q=chrysler+voyager+1999

Jag påstår att alla dessa tre länkar föreställer en bil av exakt samma sort. (ja, jag är bilkunnig)

Men en silvrig Voyager är ingen ovanlig bil.
Dagboksblad från Tingsrätt är att föredra innan GM-namn rabblas.

Håller med. Aldrig har VW haft någon modell med sådana lyktor och front.
2015-06-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Kan tala från erfarenhet igen, ber om ursäkt för upprepning i tråden.
Min bror hade legat avliden en vecka. Intakt dock. Polisen ombad oss ALDRIG att identifiera, det gjorde de själva, av hänsyn till oss (de ville bespara oss ev. obehagliga syner med tanke på att han hade legat en vecka.
Då vi ändå ville ta ett sista farväl, gjorde vi i samband en officiell identifikation, och han var inte så värst tilltygad.
Så man är inte nödgad att identifiera avlidna, polisen har möjligheter att göra det själva genom metoder som tandkort etc.

Tack för ditt utmärkta svar. Jag misstänkte att det kunde gå till på det sättet.

Tråkigt att höra om din bror.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Den mannen som någon la upp nyss med där han poserar med en fisk vid bilen är förmodligen en av GM.

Han är bosatt i Götene.

Kolla hans vänner så hittar du ett par svenskar som har skrivit på sina loggar om det som har hänt.

G*sia Petterson * = o

Alexandra W*ll F*lk * = a . * = a.

Begåvningsreserven är aktiv här idag. För det första menar DonR att kvinna G och A har skrivit på sina egna Facebooksidor. Och det har inga andra i Sverige gjort så det måste vara ett bevis.

Ni som sedan tror att dessa har skrivit på mannens sida...gå och lägg er, barn.

Sjukaste tråden på länge.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det har jag också tänkt på. Finns det någon information om var godsägarens son höll hus den 7 juni?

DET vill jag också veta...motför de lösa spekulationerna för "utlänning" så vill jag veta om han dömts för sexualbrott och i så fall vad? med tanke på pappas "försök" att skicka uppmärksamheten åt annat väderstreck.
2015-06-15, 00:07
Medlem
Ni behöver inte spekulera om bilen, bilen polisen har är varken Chrysler eller Ford, det är en VW Sharan som förvisso delar kaross med Ford Galaxy, men bilen på bilden av Media ÄR en Sharan och inget annat.
Det är absolut ingen Voyager då den har högre bakljus som åker längre ner på luckan.

Jag jobbar med dessa bilar.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Har spånat ochså på den tanken.

Och jag har tänkt tvärtom, att syftet vore att få honom eller sonen att verka inblandade?
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Fick detta PM av nyreggad användare "Pungont"

Nu har jag analyserat även vidointervjun samt grävt lite till.

Lyssna på denna intervjun.
1. http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6186601

Han talar lungt och ledigt. Börjar tom tala innan journalisten hunnit ställa klart sina frågor. Tydliga meningar. Inga stakningar. Inga eh.. Inga långa mellanrum mellan meningarna. Bra meningsuppbyggnader. Han talar helt enkelt ur minnet och har inget att dölja eller som han behöver akta sig för att säga eller för den delen försäga sig.

Lyssna nu på denna intervjun.
2. http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6185594
Detta är exakt vad han säger;
"Jag fick reda på det ganska snart efter det hade hänt. Och jag tror det vara bara någon halvtimma efteråt ......... att hon var borta. (!!) (han försöker här distansera sig)
Ja först och främst så var vi på arbetsplatsen som vi mitt emot. Och när vi står och pratar där åh så vidare så plötsligt så ser vi ......... en del av klädseln som låg på golvet in i mitt emot då eh tog jag de omedelbart upp den och gick till polisen med den och sa åh om det eventuellt skulle tillhöra henne? ...."

I första intervjun är han tydlig när han pratar, inga åh eh eller konstiga meningsbyggnader.
I andra intervjun är det dåliga meningsbyggnader. Han stakar sig. Många ehh.. många pauser när han behöver tänka efter vad han ska säga.
När blir det såhär? Jo när man måste vara försiktig vad man säger. När man inte får försäga sig. När man försöker missleda. När man ljuger och hittar på en historia.

Intervju 2. Frågor!
"Halvtimma efteråt att hon var borta." Halvtimma efteråt vadå? Polisbilen kom dit? Media gick ut med det? Blir man tillfrågad om när man fick reda på något hemskt så säger man; "jag fick höra det av grannen". "Polisen berättade det". "Jag hörde det på radion". "Klockan var strax efter elva"... m.m. Han försöker här distansera sig från händelsen men försäger sig. När blev det officiellt att Lisa var bortförd? Sent på kvällen? Dagen efter?
Ändå vet Arn* det 30min efter att det har hänt!
Visste Arn* att Lisa var borta ca 18:55? Innan Lisas far ens hade anat oråd?!

"Vi stod och pratade lite och så vidare och så såg vi klädesplagget". Tränade, erfarna poliser som är ute efter att hitta ledtrådar hade ju letat innan utan att finna något. "Nu står han och pratar lite och så vidare" utan att leta efter något och hittar det. Troligt att polisen missat detta?

Arn* tar då genast upp handsken! Arn* är inte dum i huvudet. Tvärtom en världsvan, intelligent person. Inte ens en idiot tar upp handsken i ett sådant läge!

Han talar i dåtid om en del av klädseln. Hur vet han att detta är en del av klädseln som dom letar efter!? Man säger om man inte hittar på "jag såg ett klädesplagg", "jag såg handsken". Inte jag såg en del av klädseln vilket för mig låter som att man vet att det är en del av Lisas klädsel.

Lyssna nu på videointervju 3.
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar...a9f671f6000076

Stakar sig igen och dåliga meningsbyggnader jämför med intervju 1. Arne säger i videoklippet att de helt plötsligt såg en handske nere på marken mitt inne i ladan. Och. Då sa vi den där handsken verkar vara liten modell.
Då tog först en av de anställda först upp det. Sedan tog Arnes sammarbetspartner L*** Å**** upp den och sedan tog jag den och sa att denna måste vi bära till polisen.
Och så tog jag den i fingret och sakta gick bor med den till polisen.

Här finns en diskrepans i vad Arne sa i den första radiointervjun med SR som gjordes dagen innan. Där sa han att han omedelbart tog upp handsken efter att de hittat den!?

"den där handsken verkar vara liten modell" Är det det första man tänker på när man ser en handske 20m från där en flicka blev bortrövad?
Om en händelse verkligen inträffat och i ett såhär allvarligt fall. Minns man inte då vem som tog upp den först? Försöker han återigen distansera sig genom att det minsann inte var han som tog upp den först. Han insåg sitt misstag? Vem var den första som nu då tog upp handsken? Finns han? Är han tillfrågad av polisen om detta? Hade varit intressant att veta.

Fakta. Bekräftade fynden är sydost om ladan.
Intervju 1 SR. Varför börjar Arn* att prata om vägen söderut? Ingen har frågat honom vad han tror att Lisa tagit vägen.
Varför tror han att Lisa alternativt gärningsmannen/männen tagit vägen söderut? Kalkstensbrott söderut, tomma bostäder söderut?
Förvilla och sprida desinformation om att Lisa försvunnit från området när hon i själva verket är kvar i området? Försvåra utredningen?

Arn*s sammarbetspartner L*** Å***** äger förövrigt en BMW X5.
Om man skulle åka från cafeet till hans företags adress så går den vägen precis förbi Medelplana Kyrkogård. 7,4km mellan cafet och företaget. Ö******* H***** Gård 533 94 HÄLLEKIS. Företaget sysslar med grisuppfödning.
Fynden vid kyrkogården. Var de Lisas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in