Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
M är kvinnan K är mannen. Sz efternamn.
De hade årsdag igår.

Länk?
2015-06-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Typ allt tyder på att hon blivit just det, tyvärr. Men håll dig till din 95-procentiga övertygelse tills fakta framläggs (det är inte jag som lagt ut det här klippet, men det är från presskonferensen igår).

http://unionen.de/temp/lisasena.mp4

Här försäger sig polisen till exempel. Han var nog jättetrött, stackarn.
Vilka obildade, pseudovetenskapliga, överanalyserande skitinlägg i syfte att trolla och sprida egna fantasier!

Alla med öron hör "senare". Något annat går inte grammatiskt ihop och han tittar ner i bordet när han är _klar_ och ordet _går vidare_. Vad vill du tro att han säger?
2015-06-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
M är kvinnan K är mannen. Sz efternamn.
De hade årsdag igår.
Du hade kommenterat på en annan länk han på P
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Tycker det verkar helt sjukt att de tog 5 dagar innan polisen hittade henne i anslutning till ett hus 500 m från caféet? Inte så att det kryllar av hus i närheten? Varför letades inte husen som låg i närheten av caféet igenom tidigare än så?

ja, det kan man tycka. Men som det nu hittades hon typ 2 km från cafet. Jag sa som du i början också och visst, man kan tycka att dom borde fått gå in i varje hus och söka igenom men vad händer då kroppen körts till ett ställe längre ifrån men man har misstänkta gärningsmän som förmodligen kommer att leda en till platsen bara man väntar?

Ska bli väldigt intressant när vi får veta mer om hur det gick till.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Tycker det verkar helt sjukt att de tog 5 dagar innan polisen hittade henne i anslutning till ett hus 500 m från caféet? Inte så att det kryllar av hus i närheten? Varför letades inte husen som låg i närheten av caféet igenom tidigare än så?

Får man leta igenom andras egendomar utan att de som äger dessa är misstänkta för brott?
Hur ser det ut i svensk lag? Finns det andra genomsökningar som Polisen gör i andras hus förrutom husransakan? Måste de då vara misstänkta eller finnas skäl till misstanke osv.

Tacksam för svar för någon som vet detta.
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
En av bröderna sägs vara 35 år. Stämmer in på Denisas Potopovas som är efterlyst av Interpol pga människohandel. Också 35 år gammal.

Om det är han tror ni inte att detta hade blivit ett riktigt scoop att fånga in en internationellt efterlyst person.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Men alla poliser hanterar inte döda människor varje dag och knappast tonåringar.

Tror inte att någon "träning" kan stänga av känslor hos en människa. De lär ha jobbat ganska så mycket övertid också

det är inte bara mord..poliser får se både unga och barn döda i trafikolyckor ,självmord heroinöverdoser osv..
2015-06-14, 22:16
Medlem
Att de nu verkar hävda i Litauen att det inte rör sig om litauer verkar ocksa vara en trådsanning startad av SD-litauern Mažeitavičiaus. Han verkar inte tycka om rasism riktad mot hans eget folk

Citat:
Enligt M.Mažeitavičiaus bekräftade svenska medier att den misstänkte kvinnan - inte i Litauen. Enligt mannen, skandinav förväxlar ofta östeuropeiska befolkningen.

Enligt M.Mažeitavičiaus bekräftade svenska medier att den misstänkte kvinnan - inte i Litauen. Enligt mannen, skandinav förväxlar ofta östeuropeiska befolkningen.

Studien höljd i dunkel

I Sverige talas det att fångarna talar med litauiska pass. Enligt mannen, kan det vara bara ett rykte.
http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=lt&u=http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/17-metes-nuzudymas-svedijoje-svedai-gedi-policija-tyli.htm&prev=search
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Att se döda människor ingår i polisutbildningen. Inget nytt för dom så att säga.

Extrem fall dock vid styckning (V- Bangsuan fallet), brändhet osv kan dock se mer skrämmande ut kan jag tänka mig.

Att se döda människor ingår inte bara i polisyrket. Ett så vanligt jobb som sommarjobb på ett äldreboende kan innebära en och annan titt på en död person, för att gamla människor ofta dör på sommaren då det är varmt och de får i sig för lite vätska. Men åsynen av ett lik, som bara ligger där och det ändå är värdigt på något sätt är en helt annan sak än att få se en ung person som råkat ut för ett gruvligt våld, i form av grov misshandel, blivit svårt lemlästad av en olycka, eller blivit styckad. Det är helt klart något mer här, än att hon bara är död. Men det är väldigt viktigt för flera i den här tråden, att det inte är så. Mer för att de ska få rätt i sak, än att de bryr sig om varesig poliser eller den här flickan verkar det som. Ju fler gånger makabra detaljer nämns, som det blir när de käftar emot. Desto värre blir det ju. Om de nu verkligen tycker den detaljen är så hemskt, och inte vill att möjligheten att hon blivit styckad nämns. Så borde de ju inte, ideligen, fortsätta att käfta emot så fort det skrivs något sådant.
Medlem
Undra om asen ångrar nu vad de gjort - eller om de är psykiskt sjuka nog att inte förstå handlingen.
Jag menar, om du är så jävla sugen på att knulla - finns väl 10000 prostituerade i hemlandet, förstår inte hur de kunde vara så desperata...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Nej , det är säkert jobbigt men det är fortfarande inte SYND om dom . Jag har oxå jobbigt på kneget ibland .

Jag har inte påstått det heller?!

Att det är bevis på att hon var styckad eller liknande köper jag inte
2015-06-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thevow
Länk?
Det finns ingen länk. Dessutom är kvinnan M.S. bara 26 år gammal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in