Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-14, 22:18
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Får man leta igenom andras egendomar utan att de som äger dessa är misstänkta för brott?
Hur ser det ut i svensk lag? Finns det andra genomsökningar som Polisen gör i andras hus förrutom husransakan? Måste de då vara misstänkta eller finnas skäl till misstanke osv.

Tacksam för svar för någon som vet detta.
Misstanke samt åklagarens godkännande.
15-06-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Att se döda människor ingår inte bara i polisyrket. Ett så vanligt jobb som sommarjobb på ett äldreboende kan innebära en och annan titt på en död person, för att gamla människor ofta dör på sommaren då det är varmt och de får i sig för lite vätska. Men åsynen av ett lik, som bara ligger där och det ändå är värdigt på något sätt är en helt annan sak än att få se en ung person som råkat ut för ett gruvligt våld, i form av grov misshandel, blivit svårt lemlästad av en olycka, eller blivit styckad. Det är helt klart något mer här, än att hon bara är död. Men det är väldigt viktigt för flera i den här tråden, att det inte är så. Mer för att de ska få rätt i sak, än att de bryr sig om varesig poliser eller den här flickan verkar det som. Ju fler gånger makabra detaljer nämns, som det blir när de käftar emot. Desto värre blir det ju. Om de nu verkligen tycker den detaljen är så hemskt, och inte vill att möjligheten att hon blivit styckad nämns. Så borde de ju inte, ideligen, fortsätta att käfta emot så fort det nämns.

Om något tycker jag det är du som har stått för 19/20 av dom senaste inläggen angående styckning. Känns bara som det är du som tar upp och pratar om det hela tiden när ingen annan gör det längre, så förmodligen har du någon fetish för just styckningar eller styckmord och hoppas på att detta ska vara fallet så att du ska få runka lite.
15-06-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Undra om asen ångrar nu vad de gjort - eller om de är psykiskt sjuka nog att inte förstå handlingen.
Jag menar, om du är så jävla sugen på att knulla - finns väl 10000 prostituerade i hemlandet, förstår inte hur de kunde vara så desperata...

Det är själv våldtäckten dom tänder på
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerez
Sätter ändå mina pengar på

Mgm: kr*ysztof sz*lc
Kvinna: m*gdalena sz*lc

Broder: ma*iej sz*lc

Bor i götene hela bunten

Vad ska "*" ersättas med?
Medlem
Wkblades avatar
Kan någon här länka till sändningen där reportern står och rapporterar mitt under minnesgudstjänsten?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerez
Sätter ändå mina pengar på

Mgm: kr*ysztof sz*lc
Kvinna: m*gdalena sz*lc

Broder: ma*iej sz*lc

Bor i götene hela bunten

Dessa jag skrev hade årsdag igår.
Medlem
dannees avatar
Kan inte folk bara sluta dra upp styckning?
Det finns inget som pekar på det just nu. Visa respekt för BO.
15-06-14, 22:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Någon som vet om det var det huset de misstänkta bor?
Nej, Voz*r är en 42årig kille på en annan adress. Han är från bygden och hans föräldrar bor inne i Källby.
15-06-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Kan någon här länka till sändningen där reportern står och rapporterar mitt under minnesgudstjänsten?
http://www.svtplay.se/video/3005580/rapport/rapport-rapport-572
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Vad ska "*" ersättas med?
z
a
c
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Undra om asen ångrar nu vad de gjort - eller om de är psykiskt sjuka nog att inte förstå handlingen.
Jag menar, om du är så jävla sugen på att knulla - finns väl 10000 prostituerade i hemlandet, förstår inte hur de kunde vara så desperata...

Jag tror inte det är psykiskt sjuka överhuvudtaget. Utan tror de är psykopater, det är en personlighetsstörning. Visst, de kan vara psykotiska också, men det är mer ovanligt. Även om jag verkligen inte tycker att alla Litauer ska ha skit för detta, eller tillskrivas egenskaper de inte har. Så tycker jag det är fel att person som var känd av polisen i Litauen fick komma hit och gästarbeta. Om det nu visar sig att han är skyldig förstås.
15-06-14, 22:22
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hon ser ut att komma från öst, men minst 40 ser hon ut som
Du skämtar? Den där kvinnan på bilden är nog strax runt 30-strecket, eller några år över. När man är mullig, så ser man alltid lite äldre ut.
Senast redigerad av Byline 15-06-14 kl. 22:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in