Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Det är INGET som tyder på det förutom massor av indicider och hokuspokus-teorier som läggs fram här.

Har polisen gått ut med att det är litauiska gästarbetare?
Det kan det mycket väl vara, samtidigt ligger nog utländska gästarbetare j-ligt nära till hands att bli falskt anklagade.
Borde läsa hela tråden först, men den är redan j-ligt lång, och innehåller många trådsanningar om våldtäkt, styckmord osv. Därför frågar jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Du måste ha missuppfattat intervjun för han säjer att det spelar ingen roll om det blir några skador nånstans ,det kommer i andra hand. Det han bryr sej om är att allting klaras upp vad gäller LH

Skit samma hur jag eller du uppfattar saken.
Att ens nämna några j..la förb........de skador är väl f.n löjligt i detta sammanhang.
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Godsherrens fru är väl spanjorska. Han är involverad i de flesta företagen. Jag är dock inte säker på om han var det i transport och maskinfirman.
http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Where=blombergs+s%e4teri%2c+k%e4 llby

"Handel med järn och stål produkter" låter som något där man kanske importerar maskiner och delar till jordbruket. Ibland kan man agera som förmedlare eller mellanman i detta? För var det rätt vangt bland asiater att de kunde ha väldigt mixade verksamheter men man hade funktion som ett slags importombud bland någon krets av landsmän.
2015-06-14, 17:55
Medlem
Huset längst ned i bild är nu avspärrat. Hela tomten.
http://www.hitta.se/kartan!~58.54528,13.33079,18z/tr!i=oYqCdQA6/search!i=3002548499!q=martorp%20kinnekulle!t=singl e!st=plc/tileLayer!l=1
Undra vad de huset hade för koppling. Va inte avspärrat i lördags. Polis där vid 17.
2015-06-14, 17:56
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Oavsett vilka de misstänkta männen är så kan man fråga sig vad de gör på Blomberg. En liten sökning på Blombergs egendom och telefonnumret 0510542200 visat att det finns en hel del märkliga företag på platsen. Varför har man en firma som exporterar till Spanien? Varför finns ett företag som ägnar sig åt "Handel med järn och stålprodukter och därmed jämförliga produkter", det är ju inte direkt en produkt från Kinnekulle? Många bolag finns det, men inga anställda i de rapporter som går att få fram. Farbror Blå kanske skulle kika på all verksamhet på platsen?

Trädgårdsarbete, underhåll mm.

Frun C*oni Jönsson är från spanien.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Ja la fram de starka tecken på att hon styckats som finns. Det är inte samma sak som att ha bevis för det. Ni som inte tror hon styckats har inga starka tecken på det att lägga fram, annat än era egna känslor. Det är väl klart att ingen hoppas att flickan har styckats, men mycket tyder på det. Som sagt.

Men ingen säger att hon inte styckats, bara att INGET tyder på att hon.blivit det.
Medlem
Någon som har någon uppfattning om vilket "rött hus" som man spärrat av? På expressen.se står det att det ligger 300 meter från Caféet men reportern säger i inslaget att det ligger alldeles intill "några meter från där Lisa jobbade". Det är lite skillnad på 300m och några meter?
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om det är så att arbetsgivare anställer ligor och ger dem lägre lön i utbyte mot cover, väl medvetna om att deras anställda kompenserar sig med kriminell verksamhet, så borde det vara straffbart. Bortsett från det omoraliska att locka kriminalitet till bygden, finns det lagparagrafer som tar upp sådant?

Jag vet att det förekommer och tror att det kan vara vanligt.
Stora byggföretag anlitar balter, och småskuttar likaså och även privatpersonet. Är det frågan om ge dem en cover så är uppdragsgivaren sannolikt redan inblandad i kriminell verksamhet.
2015-06-14, 17:57
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Jag fattar inte poängen med ditt inlägg, faktum måste ju vara att polisen inte VISSTE, ellerhur? Hade de haft 100% fakta hade de nog gått ut med rätt signalement, men nu var det antagligen så att hon jobbat med jeans, hennes kompisar visste att hon hade mjuksbrallor med sig men såg henne inte ta på dom innan de åkte (gissningsvis drog hon på dom ovanpå jeansen om det var kallt/blåsigt). Alltså visste man inte vilka byxor hon hade på sig. Fattar du?
Det är just det jag menar.
Om man inte finner hennes svarta adidasbyxor någon annanstan så betyder det att hon har dom på sig fattar du?
Då skall det stå det i signalementet, det var dit jag ville komma.
Ursäktar om jag brusade upp
2015-06-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Du har rätt, 55 bast verkar hon inte vara. Men inte heller litauisk medborgare.

"Litauisk polis bekräftar för Aftonbladet att två av de misstänkta är litauiska medborgare."

"Kvinnan som är gripen är enligt Andrzej Roginski inte litauisk medborgare."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20958580.ab
Var kan hon vara ifrån? Ingen som vet namn? Ocensurerad bild här; http://y.cdn-expressen.se/images/cd/1d/cd1d6e6c6e3f472c8bcc0190bab73eb1/16x9/645@70.jpg

Tror att det är hon som har sjungit ut till polisen om vart man bör leta. Hon ville förmodligen skydda sin man in i det sista, men när han greps misstänker jag att fokuset istället skiftades till att rädda sitt eget skinn.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Vad baserar du din hypotes om styckmord på? Jag har ingen uppfattning bu eller bä, men vad har vi att gå på för att bilda oss en sådan hypotes?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men ingen säger att hon inte styckats, bara att INGET tyder på att hon.blivit det.

Varför skriver ni så arga svar då varje gång någon nämner det. Kom igen, förolämpningarna har ju fullständigt haglat. Det blir ju töntigt när du ljuger. Inläggen ligger ju här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in