Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Ang Öststatare
Många av dessa sk öststatare som jobbar i västeuropa på tex byggen etc, (framför allt Litauer, Letter, Estländare, Bulgarer, Rumäner och Slovaker) är ofta kriminellt belastade personer med tvivelaktig etik och moral.
Det dräller av detta "pack" runt om i västeuropa, jag ser dom ofta i Tyskland där jag har mitt andra hem, där drar dom runt på stan efter arbetstid, dricker sig fulla på öl, skriker, skränar och beter sig allmänt hotfullt mot vanligt folk, antastar kvinnor etc..
Ett jävla pack är det, enkelt uttryckt!
Detta inlägg skrev jag redan i förra veckan, nu har det visat sig att fördomarna åter igen stämde.
Ofta handlar det om småkriminella som har lämnat sitt östeuropeiska hemland för att arbeta eller begå brott i utlandet, ibland kombinerar dom båda sakerna.
Ofta har dom svårt att hantera alkohol och under alkoholpåverkan kan dessa människor bli oerhört obehagliga och utföra våldshandlingar utan konsekvenstänk.
Jag menar inte att västeuropeer inte kan bli våldsamma när de druckit, men skillnaden mot östeuropeer är påtaglig, det är som att många män från östeuropa helt enkelt saknar den där spärren som dom flesta människor har, den spärren som exempelvis hindrar dig från att kallt slå ihjäl någon med en hammare bara för att råna denne på en hundralapp.
Småkriminella Litauer med låg impulskontroll och avsaknad av konsekvenstänk, tveksam etik och moral och i kombination med alkoholintag är livsfarlig kombination.
Förmodligen satt dom och söp i ladan under söndagskvällen, fulla och kåta fick dom sedan syn på en ensam vacker ung flicka..
Tyvärr råkade nog Lisa bara vara på fel plats vid fel tillfälle.