Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Du lyckades feta frågan. Du lyckades inte besvara den koherent.
Jag frågar igen: Vad tror du själv är beröringspunkterna mellan en skötsam skolflicka och en gästarbetande polack som arbetar i omnejd med hennes arbetsplats men inte i omnejd kring hennes skola, bostad och förmodade sociala lokaler?

Att de "kanske hade en sexuell relation" är ju bara en precis upprepning av vad du påstod tidigare, vilket jag besvarade. Så, hur bedömer du själv sannolikheten? Och vilket förklaringsvärde har ditt ohämmade antagande? Är det händelsen i stort som förklaras eller varför det skedde just där det skedde?

Det är lite tröttsamt när "spekulationer" inte tar någon som helst hänsyn till vad som är känt utan bara är rent spånande. Det förstör tråden.

Jag bedömer sannolikheten som svag, men, det har inte framkommit något som definitivt avvisar min teori. Mao. mitt ohämmade antagande [sic] har lika hög relevans som någon annan teori i dagsläget.

Att du tror att en "skötsam skolflicka" inte skulle kunna bjuda ut sig till alla möjliga, inkl polska gästarbetare, säger en hel del om din prydlighet. Och genom att fortsätta ifrågasätta min, helt legitima teori, förstör du tråden.
2015-06-14, 16:47
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nej.

Det är en polis som har skrivit det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20964757.ab

https://www.facebook.com/552708458105097/photos/a.594381700604439.1073741828.552708458105097/944090795633526/?type=1&theater
Jo, men fortfarande med vissa författarambitioner eller vilja att skildra poliser som människor med känslor. Har sett andra liknande inlägg. Och direkt inget fel i det.
Att det sen i sin tur skulle vara ett bevis för att hon blivit styckad är att bygga halmgubbar, håller du inte med om det?
Medlem
enklistras avatar
Vi vet att hon har hittats men efter att ha sökt i tråden så påstår många flera olika saker om i vilket skick hon hittades. Vissa säger att hon blivit våldtagen, andra säger att hon inte blivit det. Vissa påstår att det är ett styckmord samtidigt som andra helt säkert kan dementera det. Vad är det egentligen som stämmer? Många vet mer än vad man säger.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Huset på Aftonbladets bild har likadana fönster som detta hus, 300 meter från kaféet.

Nej, det är fel hus. Huset är Blombergs Egendom 10, huset längst söderut i raden av hus söder om caféet: https://www.google.se/search?q=blombergs+egendom+10&biw=1920&bih=940&sou rce=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAjgUahUKEwiQlP WKtI_GAhVDCiwKHWl8AJE#
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Herregud, dom hänger alltså nyckeln till sitt kafé i en öppen lada?

Så gör man ibland ute på vischan. Jag har jobbat på arbetsplatser där man lagt nyckeln under dörrmattan eller i en blomkruka vid entrén. Har ingen aning om huruvida de faktiskt hängde ut nyckeln i ladan, men jag skulle inte bli det minsta förvånad om så är fallet.
Medlem
Dum tanke kanske, men helt klart har hon väl vistats i ladan mitt emot eftersom de upprepade ggr återgår dit?! Men, den där kärran som de noga går igenom nu, den kanske använts att transportera henne i ganska omgående efter, alternativt levande och sedan till gödselbrunnen (om det nu är vad hon blivit lämnad i). Skulle inte den enormt vidriga lukten kunna vara anledningen till att inte likhundarna hittat spår dit direkt?
2015-06-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte omöjligt att hon blivit styckad -- men det finns inte heller något som säger ATT hon blivit det än..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20957673.ab

Söker de blod? Sperma?
Har hon fraktats i kärran?

Ja, fraktats i kärran låter rimligt - kanske har huvudet slagit i kanten vid bråk och slag, men mindre troligt. i så fall pratar någon av dom väldigt öppenhjärtligt, kanns det som
2015-06-14, 16:51
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Kan hända men vi har ingen "politivagn" i Sverige...men du kan ha rätt i alla fall. Detta till trots skulle media ha varit på som galna ifall en sådan "politivagn" varit synlig...det är detta jag menar. Frånvaron av sådana bilder, likbil, "politivagn"eller ambulans är något anmärkningsvärt, i vart fall mot för vilka bilder vi får se vid liknade händelser i Sverige...sen kan det vara hur som helst, att media missat detta eller annat, kan jag inte uttala mig om.

Vi har visst politivagn i Sverige iaf i Stockholm, sluta kom med felaktiga uppgifter om du inte har koll!

http://goo.gl/aWPL6E

/Provokatör
2015-06-14, 16:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Börjar få känna känslan att MGM placerat ut Lisas ögodelar på massor av olika ställen.

Kan vara så att MGM med tiden förstått att man kommer hitta Lisa och polisen förstå att någon i området begått mordet. Men om man sprider ut Lisas ägodelar på massor olika boendes marker och fastigheter så skulle det kunna bli svårt att exakt vem/vilka som begått mordet - man kan ju inte döma en hel "by"
2015-06-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Vad galet trött man blir på att alla vill tro att det handlar om ett styckmord.

Jag är 95% övertygad om att det inte är så, då ingenting alls tyder på det överhuvudtaget och dessa uppgifter läcker ut ganska snabbt.

Hela Lisas ena och Lisa senare, debatten är oerhört tröttsamt.

Det är bara ni sensationellrunkare som vill att det ska vara så spännande som möjligt som kan få det till "lisas ena".

tröttsamt, minst sagt.

Typ allt tyder på att hon blivit just det, tyvärr. Men håll dig till din 95-procentiga övertygelse tills fakta framläggs (det är inte jag som lagt ut det här klippet, men det är från presskonferensen igår).

http://unionen.de/temp/lisasena.mp4

Här försäger sig polisen till exempel. Han var nog jättetrött, stackarn.
Senast redigerad av Klasina 2015-06-14 kl. 16:57.
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666

Att du tror att en "skötsam skolflicka" inte skulle kunna bjuda ut sig till alla möjliga, inkl polska gästarbetare,

Du gjorde det nog inte skärsilt bra i skolan du. Med en sådan tankegång är det något fel med dig-
Hon textade pappan kl. 18.23 att nu startar hon hemfärden, och några polacker har det inte barit i bilden här, med dock litauer.

Otroligt att man vara så borta
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, men fortfarande med vissa författarambitioner eller vilja att skildra poliser som människor med känslor. Har sett andra liknande inlägg. Och direkt inget fel i det.
Att det sen i sin tur skulle vara ett bevis för att hon blivit styckad är att bygga halmgubbar, håller du inte med om det?

Nej, inget fel i att skriva sådär. Det är bara bra att det påpekas att även poliser har känslor.

Och nej, där finns inget som helst bevis för att hon skulle vara styckad. Visst kan hon vara det men jag har inte sett något alls som tyder på det. Inte ett smack. Det där larviga ältandet om vad som sades på presskonferensen är ju löjligt.

Det lär ju ändå visa sig så det känns onödigt att tjafsa om den saken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in