Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visualo
Jag var tidigt ute med att polisen bör göra allt för att få tillgång till operatörernas information från masterna i närheten.
Sannolikheten att mördarna hade mobiler med sig är i princip 100% så dom har garanterat gjort "digitala avtryck".

Den stora och avgörande frågan är: Levde Lisa när dom tog henne från Caféet?

OM så var fallet så skulle ju möjligheten finnas att ha kunnat rädda hennes liv.
Som jag förstår (det jag har läst) så fick polisen först på tisdagen eller onsdagen tillgång till operatörernas data.

Hur skulle situationen ha sett ut om dom hade haft den informationen från dag 1?

Då hade dom med stor sannolikhet kunnat gripa dom dag 2 eller 3.

Levde Lisa dag 2 eller 3? DET ska bli intressant att veta.

Synd att ingen lyssnade på dig då. Hon hade säkert varit vid liv nu, aningen skärrad kan tänkas men vid liv. Fan att ingen kollade upp vad du var tidigt ute med[sic].
2015-06-14, 22:11
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Litauisk nationalitet. En SD kärrings man är för övrigt från Litauen, där bet du dig allt i svansen ha ha ha!

Är det inte lite ute med rasbiologi förresten.
Är man högutbildad (jag är själv högutbildad) har man minst grundläggande kunskaper om även dom Litauiska raserna.

Att SDare eller borgerliga (jag röstar själv borgerligt) ingår äktenskap med andra raser ser jag inte som särskilt kontroversiellt.

Det allvarliga är när mord begås på oskyldiga.
2015-06-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialaterkomst
Priset för spriten kanske var något helt annat än LH tänkt sig, det spåra ur. Inte helt orimligt.

Känns iaf troligt om man jämför med många andra teorier.
Så som sagt det hade varit intressant o veta om det finns några som helst belägg för sprit teorin.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annie247
Nej, inte han. De andra länkarna.

M är kvinnan K är mannen. Sz efternamn.
De hade årsdag igår.
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Polisen? det var MPS som hittade allting, hade inte MPS funnits hade polisen fortfarande yrat runt

Nej. MPS hittade fynd och tillkallade polis, som kallade in bröderna till förhör och därefter söktes området där flickan hittades igenom.
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ang Öststatare

Många av dessa sk öststatare som jobbar i västeuropa på tex byggen etc, (framför allt Litauer, Letter, Estländare, Bulgarer, Rumäner och Slovaker) är ofta kriminellt belastade personer med tvivelaktig etik och moral.
Det dräller av detta "pack" runt om i västeuropa, jag ser dom ofta i Tyskland där jag har mitt andra hem, där drar dom runt på stan efter arbetstid, dricker sig fulla på öl, skriker, skränar och beter sig allmänt hotfullt mot vanligt folk, antastar kvinnor etc..
Ett jävla pack är det, enkelt uttryckt!

Detta inlägg skrev jag redan i förra veckan, nu har det visat sig att fördomarna åter igen stämde.

Ofta handlar det om småkriminella som har lämnat sitt östeuropeiska hemland för att arbeta eller begå brott i utlandet, ibland kombinerar dom båda sakerna.
Ofta har dom svårt att hantera alkohol och under alkoholpåverkan kan dessa människor bli oerhört obehagliga och utföra våldshandlingar utan konsekvenstänk.

Jag menar inte att västeuropeer inte kan bli våldsamma när de druckit, men skillnaden mot östeuropeer är påtaglig, det är som att många män från östeuropa helt enkelt saknar den där spärren som dom flesta människor har, den spärren som exempelvis hindrar dig från att kallt slå ihjäl någon med en hammare bara för att råna denne på en hundralapp.

Småkriminella Litauer med låg impulskontroll och avsaknad av konsekvenstänk, tveksam etik och moral och i kombination med alkoholintag är livsfarlig kombination.

Förmodligen satt dom och söp i ladan under söndagskvällen, fulla och kåta fick dom sedan syn på en ensam vacker ung flicka..

Tyvärr råkade nog Lisa bara vara på fel plats vid fel tillfälle.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
vad jag fattade det som var det inga nybörjarpoliser

Men alla poliser hanterar inte döda människor varje dag och knappast tonåringar.

Tror inte att någon "träning" kan stänga av känslor hos en människa. De lär ha jobbat ganska så mycket övertid också
2015-06-14, 22:13
Medlem
Updowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Tycker det verkar helt sjukt att de tog 5 dagar innan polisen hittade henne i anslutning till ett hus 500 m från caféet? Inte så att det kryllar av hus i närheten? Varför letades inte husen som låg i närheten av caféet igenom tidigare än så?

Polisen har ju inte rätt att storma varenda hus i närheten, för husrannsakan krävs det att åklagaren ger lov till polisen och det ger de vid misstanke. Sedan så var det grymt bra jobbat att missing people/ polisen hittade kroppen, det kunde ha slutat med att hon aldrig hittades som Helena hade de inte jobbat så effektivt. Det är lätt att vara efterklok nu när man har allt på bordet.

Läser du igenom denna 1700+ tråden så kommer du veta att polisen knackade på deras hem redan första dagen och var i området.
2015-06-14, 22:14
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Uppenbarligen samma person i den pixlade och opixlade bilden att döma av t-shirten. Och i den pixlade bilden hålls hon fast av polis. Sannolikt var uppgiften att det var en granne alltså fel.
Grannen på samma adress ser ut så här i alla fall, så ni inte blandar ihop dom.

https://m.facebook.com/lena.lennstrom?v=info
Medlem
abberiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Kan ni bara sluta hänga ut folk hela tiden . Ingen här inne vet vem.eller vilka som mördade Lisa , det kanske inte ens är dom som nu är anhållna .
De som nu är annhållna är väl iaf involverade på ett eller annat sätt.
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Är det denne Remigijus Potapovas som har våldtagit henne på gräsmattan innan hon släpades bort till bilen och kördes iväg för fler "äventyr"? Men båda bröderna begick mordet.
Nej han är för ung för att stämma in på de åldrar vi fått veta genom media.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
M är kvinnan K är mannen. Sz efternamn.

Nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in