Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 20:15
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag fick för mig det också igår, men fick ingen reaktion på min post.
Men nu är vi två i alla fall ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Mantas Mažeitavičius är väl SD-politikern Hanna Wighs man/sambo? Har för mig att han hette så.

Det har bekräftats tidigare i tråden, så ni är rätt på det.
2015-06-14, 20:18
Medlem
Sunimods avatar
Detta får jag inte ihop

Polisen påstår att relativt snart hade de klart för sig vilka som var misstänkta.

Sedan ett par dagar senare (fredag) går man ut med efterlysning via Interpol och anger även faderns militära ställning

Hur hänger det ihop?
2015-06-14, 20:18
Medlem
Wildsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean

Männen hade nog börjat vinka till sig Lisa då hon satt och skrev, hon skrev klart sen gick hon bort till ladan där männen ändrade beteende och blev våldsamma och stampade hennes mobil. Sen turades de om att våldta och hålla fast henne. Lisa blev tokig och skrek att hon skulle säga till bonden och polisen så de var tvungna ra död på henne

Fast frågan är om man hade lämnat nyckeln i tändningslåset om någon ropat på en? Snarare hade man tagit ut den och sen gått för att kolla. Jag tror de väntade bakom caféet.
2015-06-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Kan det vara så att dom försökt elda upp Lisas kropp i kärran,

Kroppen, som senare under kvällen påträffades två kilometer därifrån?
2015-06-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du är optimist. Förundersökningen kommer att skynda på tills det finns någon häktad på sannolika skäl. Sedan kommer den att mala på i maklig takt med oändliga väntetider på NFC. Betänk att det är stora och många brottsplatser, och många vittnen att förhöra. Jag tror fortfarande att FUP kommer att ligga under julgranen.
Vad är NFC?

Brottsplatsen/brottsplatserna kommer inte att ta flera månader att kolla igenom. Några veckor på sin höjd skulle jag gissa, det som dröjer sedan är svar på olika analyser från SKL, vilka lär prioritera det här fallet även när det sitter folk häktade i ärendet. Att folk sitter frihetsberövade är faktiskt ännu en anledning till att det kommer hanteras skyndsamt, för sådan är lagen. Att FUP kommer till jul är däremot en rimlig gissning, det håller jag med dig om.
2015-06-14, 20:20
Medlem
Nu har jag inte exakta tider men polisens tekniker brukar få tillträde till fyndplatsen där en kropp hittas för fotograferingar och undersökningar innan kroppen flyttas. Med detta menar jag att kroppen troligen hittades långt tidigare innan de MT anhölls. Presskonferensen började efter 24 natten mot lördag vilket indikerar att kroppen hittades några timmar tidigare. Det var fortfarande ljust när polisen plockade in de MT alltså tidig kväll.
2015-06-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Så du menar alltså att Lisa ska ha gått med på samlag och sen blivit mördad? Jag tror alla som har högre IQ än en häst kan lista ut att det handlar om våldtäkt om man finner GM's sperma i Lisas slida. Eller ska Lisa ha SMS:at sin familj om att hon slutat sitt arbetsskift och är på väg hem, GM kommit fram och sagt "Ska vi knulla?", Lisa har klivit av sin moped frivilligt utan att ta med nycklarna och gått och undan, för att sedan när allt är klart så ska GM ha mördat henne?

Tror det är lika bra att du lämna denna tråd. För med dina CSI skills så lär Lisa till slut ha blivit mördad av en sibirisk tiger från Peru som var här för att sommarjobba som asfaltsläggare, efter att så klart att ha gått med på samlag.

Det spelar ingen roll vad som är "logiskt" eller "troligt", våldtäkt måste bevisas.
2015-06-14, 20:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Detta får jag inte ihop

Polisen påstår att relativt snart hade de klart för sig vilka som var misstänkta.

Sedan ett par dagar senare (fredag) går man ut med efterlysning via Interpol och anger även faderns militära ställning

Hur hänger det ihop?
Var finns det pressuttalandet?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Vad är NFC?

Brottsplatsen/brottsplatserna kommer inte att ta flera månader att kolla igenom. Några veckor på sin höjd skulle jag gissa, det som dröjer sedan är svar på olika analyser från SKL, vilka lär prioritera det här fallet även när det sitter folk häktade i ärendet. Att folk sitter frihetsberövade är faktiskt ännu en anledning till att det kommer hanteras skyndsamt, för sådan är lagen. Att FUP kommer till jul är däremot en rimlig gissning, det håller jag med dig om.
F.d. SKL: http://nfc.polisen.se/
Vatchareeya Bangsuan mördades i maj, FUP kom i oktober. Jag uppskattar att FU blir större i det här fallet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Kroppen, som senare under kvällen påträffades två kilometer därifrån?

Vi vet ju inte om det var hela kroppen som hittades
2015-06-14, 20:23
Medlem
Hund-Cirkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
SVT sänder tydligen från minnesgudstjänsten ikväll. Så jävla osmakligt att gotta sig åt detta under ett tillfälle där LH:s nära och kära ska sörja. Dra åt helvete.

Det fattar du väl att LHs föräldrar har sagt ja till detta. I annat fall hade SVT inte sänt.

Och varför inte en minnesgudstjänst? Det här tragiska fallet har ju fått halva Sverige engagerad på ett eller annat sätt.
2015-06-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Kan det vara så att dom försökt elda upp Lisas kropp i kärran,

Det finns inte något som pekar på det med tanke på hur kärran ser ut. men visst nån kan ju ha glömt sina tändstickor..

Kärran är änsålänge bara ännu ett föremål som undersökts, det finns inget som ens tyder på att den har använts av GM även om många verkar nära sin psykos med vad än som finns till hands.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in