Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är väldigt vanligt att deltagare i den här typen av krimtrådar är starkt benägna till att tolka alla uppgifter i så smaskigt sensationaliserande riktning som möjligt. Styckning är ett paradexempel på den riktningen.

Vilket jag tycker är synd. Många för fram spekulationer och lösa rykten som om det vore sanningar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Polisen pratade om att man gjort ett "fynd" i terrängen, som varit avgörande och som fått dem att frihetsberöva de två gästarbetarna. Vad var det för "fynd", vet någon?
Polischefen i presskonferensen sa också att de två omhändertagna agerat på ett sådant sätt att man misstänkte dem. "På ett sätt som vanligt folk kanske inte skulle reagera inför, men som för den som sysslar med brottslighet genast slår an en ton" (ungefär).
Vad var det för fynd, och vad var det i männens beteende som var underligt?

Verkar som att MGM pratat med folk från MP och blev väl aggressiva eller försökt få dom att leta någon annan stans när dom märkte att dom började komma närmare och närmare.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Mantas Mažeitavičius är väl SD-politikern Hanna Wighs man/sambo? Har för mig att han hette så.
Jag fick för mig det också igår, men fick ingen reaktion på min post.
Men nu är vi två i alla fall ;-)
2015-06-14, 20:10
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Snälla, anhöriga identifierade kroppen nästan direkt efter upptäckten..

Har jag påstått något annat?
2015-06-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ja, det kan man undra.

Någon skrev att denne Mantas är en "känd" litau och alltså inte granne (antar jag). I såna fall undrar man förstås varifrån han får sin uppgifter. Går snacket bland svensk-litauer nu..?

Sätter mina pengar att han hänger här i tråden. Den litauiska nyhetssidan hänvisar även till "vittnesuppgifter" i denna tråd. Säkert något som gått via Mantas.

Sen läser AB och Expressen litauisk media och så kavlas det som blivit trådsanning på FB ut i svensk skräppress.
2015-06-14, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Känns rimligt men det med att mobilen försvann från nätet 7 min efter sms:et....batteriet kan ju ha dött. Själv tycker jag det känns för slumpaktigt. Själv tror jag båda var med på det och någorlunda planerat det/gjort liknande innan. Ena tar BO, den andra tar mobilen. Sen bränner det iväg med BO i bil, den ena kastar ut sakerna ur bilen på väg hem. Allt verkar ha gått fort/enkelt. Inga tecken på strid el. dyl.

Männen hade nog börjat vinka till sig Lisa då hon satt och skrev, hon skrev klart sen gick hon bort till ladan där männen ändrade beteende och blev våldsamma och stampade hennes mobil. Sen turades de om att våldta och hålla fast henne. Lisa blev tokig och skrek att hon skulle säga till bonden och polisen så de var tvungna ra död på henne
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Den polska horan kommer omhäktas med brottsrubricering anstiftan till mord, ena mannen mord och andra medhjälp till mord / skyddande av brottsling.
Får man fråga vad du vet mer kring detta?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Inte nödvändigtvis. Det här fallet kommer vara högprioriterat och snabbas på så mycket det är möjligt. De har ett lik, misstänkta, eventuellt ett erkännande och har finkammat området i en veckas tid. SKL kommer med all säkerhet att prioritera det som kommer ifrån Kinnekulle de närmaste veckorna. Det här kan alltså gå fortare än man tror, men jag tror nog som du, att det dröjer en månad eller två i alla fall.
Du är optimist. Förundersökningen kommer att skynda på tills det finns någon häktad på sannolika skäl. Sedan kommer den att mala på i maklig takt med oändliga väntetider på NFC. Betänk att det är stora och många brottsplatser, och många vittnen att förhöra. Jag tror fortfarande att FUP kommer att ligga under julgranen.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Polisen pratade om att man gjort ett "fynd" i terrängen, som varit avgörande och som fått dem att frihetsberöva de två gästarbetarna. Vad var det för "fynd", vet någon?
Polischefen i presskonferensen sa också att de två omhändertagna agerat på ett sådant sätt att man misstänkte dem. "På ett sätt som vanligt folk kanske inte skulle reagera inför, men som för den som sysslar med brottslighet genast slår an en ton" (ungefär).

Ett fynd som hittades på en plats där föremålet inte fanns innan,
På detta vis visste dom att GM fanns kvar i närområdet.

Antagligen betedde sig misstänka GM underligt när MP eller Polisen knackade på. Nervöst eller ett väldigt kort samtal!
2015-06-14, 20:13
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Fattar du inte det så kan jag inte hjälpa dig. Ni bara tjatar och tjatar samma hela tiden. Lär er respektera en annan människas åsikt!

Jag var genuint intresserad och har inte varit med i diskussionen. Var försäger polisen sig?
2015-06-14, 20:14
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:

Dom skuttade runt med en skottkärra och spade?
2015-06-14, 20:15
Medlem
Kan det vara så att dom försökt elda upp Lisas kropp i kärran,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in