Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-06-12, 21:58
Medlem
David_Ss avatar
Att dom inte kan zooma bättre när dom sänder live!
Jag kan ju fan zooma bättre enbart med min Iphone! eller är det så att media visar respekt för avspärrningen och inte vill bli för närgångna i detta skede?
15-06-12, 21:59
Medlem
krommees avatar
Om du som länkade litauern på interpols sida och någon på plats sett person som liknar denne. Så förstår man ju att det är human trafficking.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulpi
Jag skulle nog säga att inbrottsteorin är väldigt sannolik. En god vän till mig blev ganska nyligen ögonvittne till hur just gästarbetare gjorde inbrott i ett kontor. Detta skedde dock mitt i natten.

Däremot kan det vara så att dessa gästarbetare trodde kusten var klar när de såg BO:s kollegor lämna med bilen, utan att veta att BO var kvar/fanns på baksidan. Det skulle även förklara varför nyckeln sitter i mopeden. BO skulle precis lämna när hon ser att två män befinner sig inne i caféet (jag antar att det finns fönster på baksidan) och blir helt bestört. Då tänker man inte längre på nyckeln kan jag lova er.

Men för i helvete vad vissa ska ha svårt för att ta till sig vad som skrivs. Caféet är larmat, ingenting har framkommit som talar för att larmet har löst ut. Trots det kommer du släpandes med en teori som inbegriper att inbrottstjuvarna befinner sig inne i caféet, suck.
Medlem
ivilklääda går in med lila engångshandkar
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Finns bara två alternativ:

1) Hon har hittats död i byggnaden

2) Spår av henne har hittats där inne

3) Man tror hon kan finnas där, eller har funnits där. Därav munskydden.
Medlem
nygards avatar
Ser ut att stå en äldre kvinna i röd jacka framför byggnaden. Möjligtvis kvinnan som är skriven på adressen?
Medlem
Munskydd använder väl poliser vid dödsfall.. bara för att dom skulle hitta henne eventuellt avliden så tar dom inte ut kroppen så snabbt. det är enormt mycket med tekniker, fotografering osv som måste ske först inför en brottsutredning innan man kan ta bort kroppen.
Nu behöver det inte vara så här.. dom kanske bara vill vara försiktiga att inte tillföra egen dna i fastigheten.
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Finns bara två alternativ:

1) Hon har hittats död i byggnaden

2) Spår av henne har hittats där inne

Jag tror inget av dom är rätt.
Antagligen letar dom efter DNA eller bevis som kan visa på att hon har varit där.
15-06-12, 22:00
Medlem
crachies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosemary
Mötte precis 5 omärkta minivans med tonade rutor och blåljus som åkte fort mot 44an från Göteborg hållet. Insatsstyrka?

Verkar ju som det intressanta området är säkrat av polis. Kan det vara tekniker?
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Om BO ligger nedgrävt i området, på hur långt håll kan en likhund få upp spår på det?
om du frågar Göran Lambertz så är det på ofantligt långt avstånd och hundarna är 110% säkra på att markera

Uppgifter jag fått i ett annat sammanhang är att likhundarna är ganska begränsade på land men skulle vara effektiva på vatten och ta vittring på långt håll om de rör sig rätt i vinden.
Likhundar markerar ju inte bara döda människor som vi ju nu alla vet så det torde vara ett ganska begränsat område man ska söka alternativt att man gör det under en längre tidsperiod mer systematiskt
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Kan du nämna ett svenskt kriminalfall där gärningsmannens gensvar på att han blir påkommen vid inbrott, är att mörda vittnet?

Saltholmen i Göteborg i våras, misslyckat imbrott. Utländsk arbetare som sedan också mördade två personer vid ett inbrott i Österrike. Stod om det i tidningen idag. Det är vanligare än lustmord i Sverige
15-06-12, 22:01
Medlem
panzertaxs avatar
Riktigt nyfiken på kopplingen mellan fyndet och villan/de hämtade personerna. Kan det röra sig om ett föremål som inte tillhör Lisa denna gång, utan tillhör någon av dessa tre?

Får onekligen en märklig känsla runt dessa tre, men skulle inte bli förvånad om det visade sig att det just var en lokal förmåga med god lokalkännedom, precis som flera av oss förutspått innan. Att det inte var en slump att BO befunnit sig på just denna grusväg.

Jag sökte själv i omgivningarna idag och slogs av hur många ödehus och torp det fanns i området dessutom, men det var duktigt upptrampade gräsytor från personer som gått in på gårdarna och öppnat olåsta dörrar till förråd mm. Det märktes onekligen att det genomförts noga sök då brunnslock var avdragna och snitslade mm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in