2015-06-14, 01:39
Medlem
Retmas avatar
Crille~phille's röst var sjukt irriterande, den går väl an på Viktoria men maken till smörig man har jag aldrig hört.
Citera
2015-06-14, 01:57
Medlem
Merwinnas avatar
Det känns som ett sådant slöseri... så mycket fint kastat bort på fel person. Jag tänker på alla de där fina gamla bröllopstraditionerna, alla de utsökta detaljerna: myrtenkvisten i brudbuketten och brudens hår, brudgummens officersvänner som bildar en äreport med sina värjor, bröllopstårtan som brudgummen skär upp med sin värja... och hundra andra ting som hämtade ur romantiska romaner från 1800-talet. Det är sådant som så många fina unga flickor drömmer om, att de ska få uppleva. Men i verkligheten är det nästan alltid dom som inte alls har drömt något sådant, eller har någon möjlighet att förstå sig på finesserna, som FÅR det...
Citera
2015-06-14, 03:05
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om jag var Victoria skulle jag se till att bli gravid nu, även om det måste bli med någon annan än Daniel. Ingen behöver ju få veta något, och vem pappan är är inte så viktigt - huvudsaken är att barnet är Victorias och därmed tillhör dynastin Bernadotte.

Estelle är ju nästa tronarvinge, så det oroas man inte för.

Sofia lär bli gravid snabbt (om hon inte redan är det), sedan skilsmässa och därefter lär vi se en riktig partydrottning!
Citera
2015-06-14, 05:39
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Gudars i himmelen, dagar som dessa är det svårt att vara rojalist
Citera
2015-06-14, 07:27
Medlem
Det var en hemskt kylig blick Mette Marit gav Sofia när hon skred in med sin pappa mot altaret lite som att Mette Marit tyckte hon vart motbjudande och förde skam kring rojaliteten. men va kanske bara ja som la märke till att^^
Citera
2015-06-14, 07:32
Medlem
Ngn som vet varför inte prins William och hans fru Kate aldrig är på de svenska bröllopen? Eller de är bara vissa i kungafamiljerna från respektive land som ska dit och representera???
Citera
2015-06-14, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noname92
Det var en hemskt kylig blick Mette Marit gav Sofia när hon skred in med sin pappa mot altaret lite som att Mette Marit tyckte hon vart motbjudande och förde skam kring rojaliteten. men va kanske bara ja som la märke till att^^

Mette Marit? Partyprinsessan? Hon verkar ju ha varit uppvuxen på olika nattklubbar. Hon kanske vill vara ensam om att ha ett tvivelaktigt förflutet?

Jag tycker Sofia verkar rolig och snäll och full av energi. Jag tycker även att Carl Philip verkar väldigt snäll. De är ett vackert par.

Vad fan, vi lever inte i en hederskultur där kvinnor ska vara oskulder för att "förtjäna" en myrtenkrona och en bröllopstårta. Tack och lov är vårt kungahus hyfsat modernt.
Citera
2015-06-14, 08:03
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noname92
Ngn som vet varför inte prins William och hans fru Kate aldrig är på de svenska bröllopen? Eller de är bara vissa i kungafamiljerna från respektive land som ska dit och representera???

De svenska kungabarnen känner inte de brittiska så bra. Plus att det var drottning Elizabeths födelsedag igår = ännu större tillställning för dem.

Prins Charles bror och dennes fru var dock de som kom på C-P och Sofias bröllop, de brukar vara brittiska kungahusets "ansikte utåt" i sånna sammanhang.
Citera
2015-06-14, 08:22
Medlem
Citat:
VAR har hennes pappa sagt det? Menar du den gången då han sa ifrån att kungen måste gifta sig med henne, för att det hade kommit en bild på dom två tillsammans på en yacht - med övernattningsmöjligheter? Det fattar väl jag också att Silvia och Kungen hade sex före bröllopet, men då var dom ju också tvungna att vänta i fyra år på att gifta sig!!! Det behövde ju inte vanligt folk göra.

Nä för kungligheter behöver ju inte bry sig om såna saker som att vilja lära känna varandra ordentligt innan man gifter sig för att vara säker på att man väljer rätt. Det är bara vi vanliga dödliga som måste syssla med sånt. Ärligt talat...lägg av med dina fantasier nu! Den ena fantasin är ta mej fan värre än den andra. Gör du inget annat än sitter och fantiserar ihop dumheter om folk du inte gillar?
Citera
2015-06-14, 08:58
Medlem
Citat:
Ingen av dom tre i alla fall. Det måste vara någon av kungligt blod, en ingift kan aldrig bli regent. I så fall tror jag att kungahuset dör ut i Sverige, för jag har för mig att det skrevs ett avtal på sossetiden om att endast avkomlingar till Carl XVI Gustaf ska kunna ärva tronen. Fast det verkar lite konstigt? Kanske skulle detta ändå rivas upp, om alla skulle dö som du beskriver. I så fall blir någon av kungens systrar regent, antagligen Birgitta eftersom hon är den enda som är HKH av dem. (Eller mer troligt hennes äldsta barn, eftersom hon är rätt till åren kommen nu.)

Vadå? Silvia är väl ingift.
Citera
2015-06-14, 09:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Estelle är ju nästa tronarvinge, så det oroas man inte för.

Sofia lär bli gravid snabbt (om hon inte redan är det), sedan skilsmässa och därefter lär vi se en riktig partydrottning!

Ja, fast Estelle är ju bara EN person också. En enda person mellan Sofias barn och tronen i den generationen. Även kungliga barn kan få cancer som inte går att bota ens av de bästa läkare som finns i världen... eller hjärnhinneinflammation. Även kungliga barn kan ramla ut från fönster, eller från hästryggen, eller från klätterställningar, eller plötsligt rusa ut framför en bil. Dessutom är dödsrisken förhöjd jämfört med andra barn, eftersom terrorhotet alltid, alltid finns.

Sedan är jag frestad att lägga till något om Richard III, och hur han löste problemet med att hans små brorsöner var före honom i tronföljden... och Lady Macbeth och sådant där. Men jag ska inte göra det...
Citera
2015-06-14, 09:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Vadå? Silvia är väl ingift.

Ja, men hon är ju inte regerande drottning heller. Det är kungen som är regent. Vi har inga bra ord för det utan säger "drottning" om båda typerna av drottningar. Men i England skiljer man på "Queen Regent" (som ärvt tronen i egen rätt och blivit regent, t.ex. Elizabeth av England och Margrethe av Danmark) och "Queen Consort" (som gift sig med en regerande kung, t.ex. Silvia av Sverige och Rania av Jordanien).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in