2015-06-13, 18:30
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Fy fan vad många bittra haters det är i den här tråden. Ta tag i era egna liv istället.

Grattis Sofia, du blir en strålande prinsessa.
Ja, hon är både snygg och verkar som en snäll och trevlig människa också.

Och idag fick hon väl revansch på alla olyckskorpar och småsinta människor ( tex de som sitter här och kraxar).
Citera
2015-06-13, 18:38
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Varför är man "bitter" bara för att man inte hyllar att en utvikningstjej och Paradise Hotel-deltagare upphöjs till prinsessa och kunglig höghet? Snarare så är det väl absurt att helt blunda för vad monarkin egentligen innebär och acceptera att vem som helst kan få inträde i kungahuset.
Jag är inte ens rojalist men ska man ha monarki så måste den fylla sin funktion, allt annat är löjeväckande.

Förutom det jag redan nämnt ovan så var musiken fruktansvärd (med undantag av inledningen) och helt opassande ett kungligt bröllop. Därtill skabbig tatuering på bruden som hon inte ens hade vett nog att dölja.

Tänker främst på formuleringen och sättet många inlägg trycker ner på hela kungafamiljen. Inte bara Sofia. Skummade igenom tråden medan jag tittade på bröllopet och fick den känslan i många inlägg. "Skabbig tatuering", meningslös och direkt omogen kommentar. Sånt jag syftar på.

Jag bryr mig oerhört lite om kungafamiljen och än mindre om bröllopet. Så kritiska ögon har jag knappast men tyckte musiken var oväntat avslappnad och skön.

Katastrof hade väl mer varit om taket rasade in eller prästen utförde en massaker.
Citera
2015-06-13, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

Och idag fick hon väl revansch på alla olyckskorpar och småsinta människor ( tex de som sitter här och kraxar).

Fast jag undrar hur hon kommer att trivas med sin vardag? Den kommer ju inte bara att bestå av glamour, utan snarare mindre. Hon kommer att få besöka fabriker, skolor, hembygdsföreningar, bibliotek, äldreboenden, asylboenden, daghem, glasbruk, storkök och kreatursmarknader, och hon blir tvungen att låtsas vara intresserad av allt de vill visa henne.
Citera
2015-06-13, 18:48
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Tänker främst på formuleringen och sättet många inlägg trycker ner på hela kungafamiljen. Inte bara Sofia. Skummade igenom tråden medan jag tittade på bröllopet och fick den känslan i många inlägg. "Skabbig tatuering", meningslös och direkt omogen kommentar. Sånt jag syftar på.

Jag bryr mig oerhört lite om kungafamiljen och än mindre om bröllopet. Så kritiska ögon har jag knappast men tyckte musiken var oväntat avslappnad och skön.

Katastrof hade väl mer varit om taket rasade in eller prästen utförde en massaker.

Man får väl överdriva lite för att väcka reaktion... Funkade ju med dig

Jag är som sagt inte ens rojalist men tycker att saker och ting kan inte förlora sin roll hur som helst innan det blir absurt. Ska vi ha en monarki så ska det vara en monarki, ingen kvasi-monarki där vem som helst kan bli prins/prinsessa. Hela konceptet förlorar ju sitt värde.
De får gärna gifta sig men CP skulle då fått göra avkall på sin titel. Inte både ha kakan och äta upp den.

Jag vidhåller att tatueringen är skabbig. En riktig tramp stamp som borde lasrats bort för länge sen. Jag gillar inte tatueringar generellt och framförallt hör de absolut inte hemma på en kunglig brud.
Citera
2015-06-13, 18:51
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid

Avundsjuk, bitter, småsint - epiteten haglar bara för att man anser att monarkin ska bibehålla sitt värde och att det är helt orimligt att en gold digger, utvikningsbrud och Paradise Hotel-deltagare upphöjs till prinsessa och kunglig höghet.

Alla som hyllar detta, kan ni vänligen upplysa mig om var gränsen går? Vem får INTE bli prins/prinsessa i dagens kungahus? Eftersom anything goes så undrar jag verkligen var ni drar gränsen.
Citera
2015-06-13, 19:32
Medlem
TomJonass avatar
Kan man fråga expertisen här:
Hur pass avancerade utviksfoton publicerades med Sofia?

Annars gillar jag dom, de verkar störtkära, detta håller forever. Men CarlPhilip får skärpa sig och göra nytta för apanaget. Han är en högavlönad drönare, som inte verkar kunna nåt märkvärdigt.
Citera
2015-06-13, 19:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det namnet har ju bara stått på ett ställe, en uppgift av en nedknarkad, nerdekad, bedagad och hemlös kvinna. Så NÄ det ser jag inte som belagt. För övrigt kan man ha pojkvänner utan att ha sex. Det var mycket vanligt förr, att man sällskapade för att se om man passade ihop innan man gifte sig, och att man inte hade sex under den tiden.

En tysk damtidning påstod dock en gång att Silvia hade haft två pojkvänner, men att de båda hittades hängda - förment självmord - under Kungens och Silvias förlovningstid. Enligt tidningen var det SÄPO som varit framme och arrangerat självmorden, för att det inte skulle komma ut att Silvia inte var oskuld. Men den källan ser jag inte heller som så trovärdig! :-)

Jag tänker inte googla åt dig, och uppenbarligen har du bestämd dig för att i rojalistisk yra tro på jungfrumyten. Att hennes pappa motsäger dig har förstås ingen betydelse.

Inte heller vet jag i vilka kretsar du rör dig i, (även om jag kan gissa), men jag kan berätta för dig att även på 60-talet hade man sex. Snarare regel än undantag. För du kanske vet att även kvinnor gillar det?
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2015-06-13 kl. 19:38.
Citera
2015-06-13, 19:40
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Tycker hon verkar okej men läste nyss att hon började gråta när hon.hörde LarsKristers. Sånt patrask ska vi inte ha i kungahuset.

Jag skulle också börja gråta om jag var tvungen att lyssna och le samtidigt.
Citera
2015-06-13, 19:43
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Tja va kan man säga. Att gå från dokussåpan Paradise hotel till dokussåpan kungahuset kan väl jämföras som att gå direkt från div 6 till superettan.

Ja, dokusåpa som dokusåpa. Bara kvaliteten som skiljer.

Citera
2015-06-13, 19:46
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är du nog ensam om att tycka i så fall.

Jag tror verkligen inte att jag är ensam om att hon är bra för Sverige. För HKH Prinsessan Sofia Utviket för ett slampigare Sverige. Jag vet att du inte tycker det är bra, men andra tycker annorlunda.
Citera
2015-06-13, 19:52
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tror verkligen inte att jag är ensam om att hon är bra för Sverige. För HKH Prinsessan Sofia Utviket för ett slampigare Sverige. Jag vet att du inte tycker det är bra, men andra tycker annorlunda.

Jag ställer frågan igen, på vilket sätt är det positivt?
Citera
2015-06-13, 20:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag tänker inte googla åt dig, och uppenbarligen har du bestämd dig för att i rojalistisk yra tro på jungfrumyten. Att hennes pappa motsäger dig har förstås ingen betydelse.

Inte heller vet jag i vilka kretsar du rör dig i, (även om jag kan gissa), men jag kan berätta för dig att även på 60-talet hade man sex. Snarare regel än undantag. För du kanske vet att även kvinnor gillar det?

VAR har hennes pappa sagt det? Menar du den gången då han sa ifrån att kungen måste gifta sig med henne, för att det hade kommit en bild på dom två tillsammans på en yacht - med övernattningsmöjligheter? Det fattar väl jag också att Silvia och Kungen hade sex före bröllopet, men då var dom ju också tvungna att vänta i fyra år på att gifta sig!!! Det behövde ju inte vanligt folk göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in